Minkä ikäisenä pojilla alkaa karvat kasvaa?

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Öö? Onko jäänyt opiskelut vähiin vai mitä? Menehän takaisin peruskoulun penkille ja lue niistä puhkikuluneista terveystiedon kirjoista vähän faktaa pöytää.
Joo no oon aiheesta varmaan joskus lukenu mutta kun en ihan kaikkea muista.

Voisko saada vastauksen tohon kysymykseen? Millää jaksais googlata...

Ja pallikarvoista siis kyse, niinkuin ny ois varmaan voinu arvata.
 
bhn
Öö? Onko jäänyt opiskelut vähiin vai mitä? Menehän takaisin peruskoulun penkille ja lue niistä puhkikuluneista terveystiedon kirjoista vähän faktaa pöytää.
tähän täytyy sanoa että meillä kerrottiin aikoinaan tosi suppeasti poikien murrosiästä ja tosta karvojen kasvusta ei kerrottu mitään, tyttöjen murrosiästä sen sijaan jankattiin tosi paljon että toivottavasti asiat on nykyään paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
HippuTAR
[QUOTE="vieras";26564978]Mitä sä karvoja mietit? MIKSI??????

9v. ei kasva ei

mieti nyt... pojat tulee 2 vuotta tyttöjä jäljessä[/QUOTE]

No siksi että kun oon joskus jostain lukenut että liian aikaisin alkanutta murrosikää pitäis yrittää jarruttaa jollain lääkkeellä jostain syystä.
Lisäksi muistelen lukeneeni että kehitysvammaisilla usein alkaa murrosikä liian aikaisin, voi tosin olla että muistan väärin.
Poika on siis kehitysvammainen.
 
Muistelen lukeneeni, että pojilla ensimmäisenä alkavan murrosiän merkkinä olisi kivesten kasvu. Tätä tutkailin sen vuoksi, kun poikani 10-vuotiaana (nyt 11) iloiten ilmoitti yhtäkkiä, että hänellä kasvaa karvaa pippelissä ja että hän muuttaa nyt pois kotoa... :D - vitsillä tuumasi tuon muuttoajatuksen.

No, en ole havainnut karvojen kasvua itse, vaikka pojan olen ilkosillaan monet kerrat nähnyt.
 
vierailija
minun pojalla joka on kehittynyt täysin normaalisti ja täytti 13 on 6-luokalla, hänelle on alkanut kasvamaan alapään karvat ja ääni on madalltunut. Mies hänestä tulee ja täysin ajallaan.Rakastan poikaamme
 
vierailija
Mun veljellä on aika paljon karvoja munan ympärillä mulla ei alapäässä oo ollenkaan vaikka monilla kavereira on kai. tuleeks ne tytöillä myohemmin. haluisin et olis karvoja et ei häpyuulet näkyis niin paljoa koko ajan
 

Yhteistyössä