Minkä ikäisenä lapsi ja vanhemmat viikon erossa toisistaan ?

  • Viestiketjun aloittaja Lomahaaveita
  • Ensimmäinen viesti
Lomahaaveita
Minkä ikäisen lapsen olette uskaltaneet tai raaskineet jättää vaikka mummolaan viikoksi, jos olette lähteneet kahdestaan miehen kanssa lomalle ulkomaille ? Me olemme olleet erossa toisistamme noin 4 pv ja kaikilla on kova ikävä toisiaan, viikon matka tuntuu vielä liian pitkältä.. Mutta jos lapsi on mukana matkalla, niin eihän se ole mitään lomaa tai parisuhteen hoitoa.
 
äiti täälläkin
Ei me olla isännän kanssa ulkomailla käyty sen jälkeen, kun lapsia tullut. Kyllä kai nuo 14 ja 15 vuotiaat viihtyisi viikon mummolla, mutta ei pienemmät.
 
3,5 vuotta oli tyttö kun oltiin viisi päivää erossa. Rakkaiden mummon ja papan luona oli ja hyvin meni, mutta reissun jälkeen oireili selvästi kotona ja KADUTTIIN miehen kanssa tosi paljon matkaa tämän takia.
 
Meilläkin on tyttö vasta 3,5 vuotta enkä millään raaskisi olla hänestä viikkoa erossa, vaikka soittelisikin joka päivä. Mies haaveilee matkasta jonnekin lämpimään, en tiedä.. En minä osaa lomailla, jos on huoli tytöstä koko ajan. 7-8 pv erossa on pitkä aika.. Jospa mies menisi vaikka jonkun mieskaverinsa kanssa. No mietitään asiaa.. :/
 
vieras
"eihän se ole mitään lomaa tai parisuhteen hoitoa"

sorry, uskomatonta ajattelua. Lomaa voi viettää myös lasten kanssa, näin meillä on tehty, tarvitaan vain oikeaa asennetta. Ja parisuhdetta voi hoitaa myös arkielämässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"eihän se ole mitään lomaa tai parisuhteen hoitoa"

sorry, uskomatonta ajattelua. Lomaa voi viettää myös lasten kanssa, näin meillä on tehty, tarvitaan vain oikeaa asennetta. Ja parisuhdetta voi hoitaa myös arkielämässä.
Samaa mieltä.
 
Mä en varmaan voisi olla ku vasta 7-vuotiaasta erossa niin kauaa..

Mutta kyllä mut on pienenä jätetty porukoiden etelänmatkojen ajaksi (viikko) 1-, 3- ja 6-vuotiaana mummalle hoitoon ja täytyy sanoa et ei mulla ole traumoja jäänyt. Ainoo on et muistan sen ku ne lähti reissuun mun ollessa 6-v. Sillon tuli itku ku saateltiin linja-autolle, muuten viikko meni hyvin. Et omien kokemusten perusteella pienemmälle pienempi paha olla viikko hoidossa kun on vielä aikakäsitys erilainen eikä pakosti tajua onko kyseessä viikonloppu vai viikko hoidossa.. mut mene ja tiedä..
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"eihän se ole mitään lomaa tai parisuhteen hoitoa"

sorry, uskomatonta ajattelua. Lomaa voi viettää myös lasten kanssa, näin meillä on tehty, tarvitaan vain oikeaa asennetta. Ja parisuhdetta voi hoitaa myös arkielämässä.
Samaa mieltä.
ihan samaa mieltä!

Tiedän yhdenkin pariskunnan joka lähti viikon kaukolomalle vaikka lapsi oli vasta 6kk. Kun oli kiva saada omaa aikaa...
 
Likka oli alle vuoden, kun olosuhteiden pakosta jouduin olemaan hänestä vähintään viikon erossa usemman kerran. Likka ehti siinä välillä täyttää vuoden ja pisin ero oli 2 viikkoa. Likka oli kyllä isänsä kanssa tuon ajan.
 
Minustakin lomaa voi hyvin viettää lasten kanssa. Onhan niitä lastenkerhojakin, joihin lapsen voi pariksi tunniksi laittaa hoitajan valvontaan leikkimään tms. Itse en osaisi rentoutua, jos tyttö olisi viikon mummolassa kun me miehen kanssa makoiltais rannalla. Tulis huono omatunto, ainakin vielä kun tyttö alle vuoden. Ehkä sitten kun tyttö on paljon vanhempi (vaikee nyt arvioida, vaikka 6-vuotias?) niin voisin mennä pidennetyksi viikonlopuksi miehen kans kahden johonkin. Mut silloin meillä toivottavasti on jo toinenki lapsi eli eipä sittenkään.
 

Yhteistyössä