Minkä ikäisenä lapsesi on aloittanut päiväkodissa

ja miten sujunut?

Minulla töihin paluu syksyllä ja lapsi silloin 1v4kk, kovasti jännittä ja ahdistaakin ajatus lapsen viemisestä hoitoon.

Millaisia kokemuksia näin pienen lapsen päiväkotiin viemisestä?
 
dudu
Moi!
Tyttö aloitti päiväkodissa 1v3kk iässä. Ja täytyy sanoa et hienosti loppujen loppuksi alku meni. Viikon verran itku kun lähdin pk:sta mutta monesti itku kerkesi loppua ennen kun olin ulkona. Eli viikon ajan oli meillä hankalaa mutta sitten tyttö tajus et kyl mamma tai isi tulee hakemaan sieltä. Ja sen jälkeen onkin aina kovasti mennä tarhaan.
Siinä ekalla viikolla piti vaan ite olla tiukka ettei jääny sylittämään tyttöä tai rauhottelemaan itkua. Se ois vaan pehentanu asiaa. Yhtenä aamuna tuli itku itelle autossa matkalla töihin mut soitin sit päiväkotiin ja kysyin miten aamu meni ja se rauhotti omaa mieltä.
Tsempiä paljon teille! varmasti se lähtee sitten pikkuhiljaa sujumaan
 
tyttö aloitti 3v5kk päiväkodissa ja kaikki lähti sujumaan upeesti! tosin on hoidossa vaan 3 pv/vko kun teen lyhennettyä työviikkoa. poika on ollut työpäivät mummon hoidossa, täyttää ens viikolla 2 v. jotenkin en ole ihan pienenä halunnut viedä hoitoon, kerta mummo mielellään hoitaa. mut tyttö jo kaipas kavereita ja siks on kovasti tykännyt
 
meillä näin
Nuorin oli 1v2kk kun menivät tarhaan (siis mulla on kolme lasta iät 5, 4 ja kohta 2v) viime syksynä. Isommat ei olleet millänsäkään mut pienimmän kans meni noin 2-3 viikkoa kun sit tottu tarhaan. Itki hiukan mut itku loppu aina kun äiti hävisi näkyvistä. Nykyään menee tosi mielellään ja tykkää olla!
 
-katti-
Meillä tyttö aloitti päiväkodissa 1v2kk. Nyt ollut hoidossa kaksi kuukautta ja hyvin on mennyt! Mulla itselläni oli kauhea ahdistus ja surku viedä toinen hoitoon. Hoitoon vieminen oli kuitenkin hyvä ratkaisu kummallekin. Tyttö viihtyy hyvin hoidossa ja oma pää on saanut tuuletusta töissä. Teen osittaista hoitovapaata ja se on ollut aivan loistava järjetely.

Ensimmäisellä viikolla tuli pieni itku kun annoin sylistä pois, mutta itku loppui heti kun näki muut. Nyt vain vilkuttaa heippa ja menee menojaan.Jännitin, miten päiväunet hoituu ja hyvin nekin on menneet...nukkuu 2,5 tuntia! Päiväkodin musiikkihetket ovat aina viikon kohokohta.

Hyvin niillä naperoilla siellä menee! Taitaa aina olla kovempi paikka äidille, kuin pienelle. Mukavaa työnaloitusta! :wave:
 
meidän typykkä oli 1v3kk kun aloitti tarhassa. ja ei oo muuta ku positiivisia kokemuksia. kertaakaan ei oo itkemään vielä jäänyt, vaikka sekin olisi kai ihan ollut normaalia alussa?! ainoa ongelma on ollut välillä se, että en joskus meinaa saada häntä pois sieltä :whistle: kun just ovat ulos tulleet leikkimään ja kauhea äiti tulee ja hakee kamujen luota kotiin ;) no, jokatapauksessa: kaikki lapsoset ovat erilaisia, mutta ainakin meidän kohdalla päiväkoti on ollut erinomainen ratkaisu =) :flower:
 
poika oli tasan vuoden kun meni päiväkotiin. Oli siellä heti kuin kotonaan. Pari kertaa huuteli mun perään kun lähdin mutta kun nurkan taakse pääsin, niin heti hiljeni. Ongelmia meillä on ollut siinä kun haen hänet pois hoidosta. Huutaa kun joutuu jättämään leikit sinne.
 

Yhteistyössä