Minkä ikäisenä annat lastesi meikata?

Katselin lapseni koulukuvaa... tokaluokkalaisilla tytöillä on luomivärit ja muut systeemit. Ja kun tytöt ovat tietysti itse meikanneet, on jälki sen mukaista :eek: .
Miusta on ihan ok. esim. huulikiilto kakkosluokkalaisella, mutta en anna tyttöni vielä muita meikkejä käyttää.

Olenkohan jotenkin vanhanaikainen?
 
Tämä meillä kovasti puhututtaa. Neiti menee nyt ekalle ja tässä meidän piha piirissä asuu noita isompia likkoja jotka saavat meikata.

Tytöllä semmoset leikkimeikit joilla kotona meikkailee. Vaan kun johonkin ollaan menossa naama on pestävä. Juhliin mentäessä olen antanut tytön sipasta huuliin huulikiiltoa ja kynnet lakataan tuon tuostakin. Vaan silleen julkisesti kulkemaan meikeissä saapi ruveta vasta lähempänä ylä-aste ikää.
 
JONSERED Karhunkantaja
En ole ajatellut asiaa... Stasi menee kuudennelle, eikä tunne mielenkiintoa aiheeseen, seiskalle menevistä kavereistakaan ei taida kukaan meikata. Yksi luokkakaveri oli ripsiväriä laittanut kouluun, kerran, ja Stasi piti ihan hönttinä koko ajatusta.

Toisaalta Mossad, neloselle menevä, laittaa toisinaan sävytettyä huulikiiltoa.
 
Esikoinen on nyt 12-vuotiaana ruvennu meikkaamaan. Tuosta meidän lähi ala-asteelta kun joutuvat jo kuudennelta yläasteen puolelle ja on nyt sitten ruvennut kouluunkin meikkaamaan. Kesällä ei vielä meikannut kun juhliin.
 
Ala-asteikäisen en anna meikata. Lievästi värillistä huulirasvaa ehkä antaisin laittaa sitten noin 10-vuotiaana.

On todella järkyttävää, että 7- 8- 9 vuotiaat meikkaavat ripsiväriä, luomiväriä jne. Kun kaikki muutkin, niin sitten meidänkin tytteli ja se, että vanhemmat eivät pysty pitämään lapsia "ruodussa" ja tekemään tarvittaessa yhteispäätöksiä aiheuttaa juuri tuon tyhmän vertaisryhmäpaineen. Vanhempainillassa voisi asiasta esim. keskustella ja lähettää kirjeen nillle vanhemmille, jotka eivät halua iltoihin osallistua, koska heillä on kodeissaan ongelmia tai heidän lapsensa ovat niitä, jotka luokalla ongelmia aiheuttavat.
 

Ala-asteella riittää mun mielestä huulikiilto, haalea kynsilakka, 5-6lk painottaisin erityisesti puhtauteen ja dödön käyttöön, hiusten harjaukseen ja muutoinkin yleisen habituksen tarkkailuun.. vaatteitakin on ihan hyvä mietiskellä että ovat puhtaat ja me ollaan ainakin yhdessä mietitty että mikä sopii minkäkin kanssa :)
Meikkejä olen ostanut, luomiväristä - ripsiväriin ja tyttö on nyt 12v, kohta 13v. Tällä hetkellä ne on enemmänkin sitä varten että niitä tutkaillaan, pyöritellään, haistellaan ja maistellaan ;) Ei niitä kouluun laiteta, discoonkaan ei laiteta kun just sitä huulikiitoo.. (lähinnä halloween bileisiin ollaan sitten tosissaan käytetty.. )
Hyvä se on kuitenkin kotona kokeilla ja testata itsekseen, kun tunkee salaa koulun vessassa kaverilta lainattua kajaalia simmut täyteen, sitten ei pysty mitään sanomaankaan kun ei näe..
Toivon kyllä että tyttöni alkaa sitten jossain vaiheessa kiinnostumaan tosissaan naisten hömpötyksistä, voidaan sitten kimpassa kierrellä kosmetiikka hyllyjä :D
 

Yhteistyössä