Minkä ikäisenä ajattelit siirtyä eläkkeelle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aira toi disco-tanssin Suomeen. Muistan, kun hänen tanssiryhmä esiintyi jossain vaatekaupassa. Olen nähnyt Airan Hietaniemen torin kirpparilla, josta tosin on jo iäisyys. Tanssimisesta voisin kirjoittaa pitkät porinat, mutta kunnioitan häntäkärpästeni mielenrauhaa ja jätän jorinani väliin.
Kerro ihmeessä!
Ajattelin asiaa 10 vuotta sitten jo eikä oo tarvinnut katua peruuttamatonta päätöstä. Nuorille töitä!
 
Suurin osa ihmisistä haluaa lopettaa heti kun se on mahdollista.
Tämä on varmasti ihan totta.

Ihminen saattaa kokea työnsä merkityksettömäksi tai jopa pitää tekemäänsä työtä huonona asiana, jos työ ei tue kestävää kehitystä tai edesauttaa ihmisten sairastunista/pahoinvointia.

Mua ei ikinä saisi esim. mäkkäriin tai turhaksi paperin pyörittäjäksi. Tai istumatyöhön!
Työllä täytyy olla merkitys ja sen täytyy tuoda hyvää ja arvoa ihmisille ja/luonnolle. Näin työssä jaksaa ja sitä haluaa tehdä.
 
vierailija
Olen jo eläkeellä, ikää 52V En käsitä miksi jotkut haluaa jotaan paskaduunia vetää ihan tappiin, että saisi muutaman euron enemmän, kun toinen jalka on jo haudassa ja ei kerkiä niistä eläkepäivistä nauttia.
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 34356267"o lisit pitänyt itsesi kunnossa ja elänyt terveellisesti.

On vaan niin upeaa olla ikuisella ’kesälomalla’ ❤
[/QUOTE]
Ei kun sitä se ei saa olla. Täytyy tehdä oikeita asioita ja uskoa siihen mitä tekee.
 
vierailija
Just nyt kun terveys kohdillaan ja työt maistuu, niin tuntuis että ainakin 70v painais duunia.

Eli mahdoton sanoa. 2 vuotta sitten tuntui aika vaikeelta ajatus painaa edes 66-vuotiaaksi.

Mut sit toisaalta mulla aika ajoin tulee sellaisia omia bisnes-ideoita ja aatellut, että lähtis niitä toteuttamaan.
 
vierailija
Se, että kassaan kuulumisesta tehdään kannattamatonta. Nyt työssäoloehto pitänee, korvaukset pienenee, työtaistelut kielletään, kohta häipyy varmaan myös verovähennys maksuista
Ei, vaan hyvinvointivaltion alasajo johtuu siitä, että suomalaiset naiset eivät synnytä riittävästi lapsia, jotka sitten aikuistuttuaan siirtyisivät työelämään. Tästä on kyse ansiosidonnaisenkin ehtojen tiukentamisessa.
 
vierailija
Selvästi se ei ole itsestään selvää kun joku kysyy miksi käydä tylsässä duunissa. Jos kysyjä ymmärtäisi, että duunissa käydään palkan takia eikä sen takia, että se on kivaa tai jännittävää, hän ei varmaan olisi kommenttiaan esittänyt.
Nuorison mielestä töissä käydään vain silloin jos se on kiva, muuten eletään tulonsiirtojen varassa.
 
vierailija
Ei, vaan hyvinvointivaltion alasajo johtuu siitä, että suomalaiset naiset eivät synnytä riittävästi lapsia, jotka sitten aikuistuttuaan siirtyisivät työelämään. Tästä on kyse ansiosidonnaisenkin ehtojen tiukentamisessa.
Naisten syy? Miehillä ei ole osaa ja arpaa? Ehkä yksinhuoltajuus ei nappaa? Sen verran heitäkin haukutaan vähän joka yhteydessä
 
vierailija
Naisten syy? Miehillä ei ole osaa ja arpaa? Ehkä yksinhuoltajuus ei nappaa? Sen verran heitäkin haukutaan vähän joka yhteydessä
Nykyään yksinhuoltajuudesta puhutaan siivommin kuin viime vuosituhannella.
Eroa ei enää tarvitse hävetä ja salailla.
Ihmisiä ärsyttää suunnattomasti, kun yksinhuoltaja pärjää mainiosti.
Olen tahallani kirjoittanut provosoivasti elämästäni ja saanut ikuisia kirjoitusteni kyttääjiä kannoilleni.
Stereotypia yksinhuoltajaäideistä istuu vieläkin tiukassa vanhoillisesti ajattelevien takaraivossa.
 

Yhteistyössä