Minkä ikäisen päästäistte Kanarialle isovanhempien kanssa viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja ddd
  • Ensimmäinen viesti
"mie vaan"
Olin juuri täyttänyt 4 kun oli mummon kanssa etelän matkalla viikon. Matkasta jäi paljon hyviä muistoja. Olinkin kyllä ollut paljon mummon kanssa aiemminkin, ensimmäistä kertaa olin 1-vuotiaana mummon kanssa viikon kahdestaan, kun vanhemmat olivat matkoilla.

Riippuu siis siitä kuinka paljon lapsi on isovanhempien kanssa ollut, ja ovatko isovanhemmat luotettavia.

pieeee
18v. Tai jos ne sitä ennen raitistuu niin ehkä aiemmin.
Toisen mummon mukaan varmaan 16v.

En päästäisi pieniä, vaikka mummon luona onkin pari kertaa vuodessa 1-2 yötä 3v iästä alkaen.
Enkä kyllä päästäis noita alakoululaisiakaan. Jotenkin täysin absurdi ajatus tosin muutenkin, koska sen päivän ku näkis, että mummo lähtis kanarialle, niin multa putoais varmaan hampaat leuan matkassa nilkkoihin. :D

Mun vanhin tyttö on nyt vajaa 6v. Toisten isovanhempien kanssa päästäisin hänet viikoksi, tiedän että mummi jaksaisi olla vedessä hänen kanssaan. Tyttö osaa uida itse noin 7m, mutta varmistaja on hyvä olla vieressä. Mummi osaisi varmasti ottaa monet asiat hyvin huomioon.

Omien vanhempien kanssa päästäisin sitten kun tietäisin että tyttö osaa uida kunnolla. He ovat huonokuntoisempia joten tiukkaa tekisi heidän olla hänen kanssaan.

"vieras"
Esikoinen oli 3v kun lähti ekan kerran mun siskon kanssa vanhempiani tapamaan Kanarialle. Vanhempani siis viettävät talvet etelän lämmössä ja kesät Suomessa ja ollaan kesäisin niin paljon tekemisissä, että lapset kyllä tuntevat vanhempani todella hyvin.
Nuorempi ei ole vielä ollut kertaakaan ilman minua matkassa.

"vieras"
voi kun olsikin sellaiset isovanhemmat :)
Varmaankin laskisin noin 5vuotiaan riippuen tietysti hyvin paljon isovanhempen kunnosta mutta ihan pientä en päästäisi siksi kun eihän se heillekään muutoin olisi lomaa jos kokoajan juoksee 1v perässä :D
Ajattelisin että 5v osaa jo hiukan noudattaa sääntöjä ja olla hetken edes paikoillaan :)

Yhteistyössä