Minkä ikäisen jättäisit viikoksi hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja Alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, noita vastauksia vähän veikkailinkin jo. Miltä teistä kuullostaisi jos alle 2vuotiaan jättäisi?
Itse en voisi kuvitellakaan tuolliasta tilannetta... Tietenkin jos on yksinhuoltaja ja äiti/isä joutuu sairaalaan tms. niin silloinhan tuo olisi pakkotilanne. Vanhempien lomareissun tms. syyn vuoksi tuo tuntuisi lapsen puolesta tosi kurjalta...
 
bud
No mä muistan lapsen näkökulman. Olin siis 6v ja isovanhempien kanssa kiertämässä sukulaisia Lapissa viikon ajan. Oli tietty kaikkea kivaa tekemistä paljon, mutta ikävöin ihan hirveästi vanhempia. Tuntui, että ihan sydän pakahtuu, niin paljon kaipasin. En omaa 6v:tä vielä jättäis viikoksi yksin.
 
marja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, noita vastauksia vähän veikkailinkin jo. Miltä teistä kuullostaisi jos alle 2vuotiaan jättäisi?
Kuulostaisi ihan hyvältä, mikäli hoitaja on entuudestaan tuttu ja ollut paljon lapsen kanssa tekemisissä.
 
m
Meidän 3vee on ollut mummilassa 4 päivää, tarvittaessa voisin jättää pidemmäksikin aikaa. Todella läheinen ja rakas on mummi lapselle. Muille en jättäisi, vaikea miettiä edes hoitoon viemistä päiväksi vielä... sekin kohta edessä :(
 
nyyti
ehkä aik.4vuotiaan,sellaisen joka ymmärtää jo miksi joutuu olemaan erossa vanhemmistaan viikon.Itsekkin olin aikoinaan mummolassa kaikki kesät kun äiti oli töissä
4v->
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, noita vastauksia vähän veikkailinkin jo. Miltä teistä kuullostaisi jos alle 2vuotiaan jättäisi?
Liian monta yötä. Meillä ainakin 2v joka ollut useita kertoja mummolassa yökylässä (1yö) oli kerran 2 yötä ja sekin tuntui olevan ihan liikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, noita vastauksia vähän veikkailinkin jo. Miltä teistä kuullostaisi jos alle 2vuotiaan jättäisi?
Vain jos on vanhemmat kuolleet tms.
mun poitsu on ollut alle 2v viikon hoidossa.. on nyt 3v ja juuri oli 5 päivää mummolassa :) ja ihan ilman syytä, tai no syy oli se että mummo halus ja poika halus :D
 
vieras
2 vuotiaan jättäsin itse ja olen jättänyt. Lähinnä koska sukulaiset asuu niin kaukana, ettei ole järkeä ajella jatkuvasti edestakasin. Mummo on tietty tuttu ja turvallinen hoitaja.
 
Mindy
oman 4v:n voisin viedä mummolaan vaikka yli viikoksi, on siellä muutenkin useamman yön kerrallaan yksivuotiaasta lähtien.
Enpä lähtisi tuomitsemaan tutulle ja luotettavalle ihmiselle hoitoon jättämistä.
 
mami
Meillä tyttö oli viikon hoidossa 1v8kk ,kun lähdettiin häämatkalle ja ei ole kärsinyt. (nyt 7vee) Itse sen sijaan kärsin reissun puolivälistä asti kauheesta ikävästä ja itkin joka ilta. Hyvin oli mennyt. Sen jälkeen ollut vain satunnaisia yökyläilyjä. Ja silloin oli hoidossa rakkaitten isovanhempiensa kanssa joitten kanssa vietää paljon aikaa muutenkin.
 
Vierasmä
Kyllä meän pikkuihmiset oli rakkaalla mummulla jo parivuotiaina "hoidossa" viikon. Hyvässä hoidossa olivat ja nauttivat.

Ikävä oli mulla, mutta kyllä siitä selvisi.

Nyt on 6- ja 8-vuotiaat mummulla ja faarilla pari viikkoa. Ikävä on taas, mutta kyllä ne siellä pärjää.
 
v
Lapseni 4,5v, on ollut 4yötä enimmillään mummolassa ja viikon isäpuolensa kanssa reissussa ja hyvin meni. Kaikki riippuu niin lapsesta, toiset on soppeutuvaisempia jo vauvasta ja toiset kärsivät hirveästä eroahdistuksesta vielä yli kouluikäisenäkin. Itse varmasti parhaiten osaat arvioida kannattaako vai ei.
 
Alle vuoden oli ikää esikoisella kun oli ekan kerran pitkän viikonlopun hoidossa. Oliskohan ollut neljä päivää. Tutussa ja turvallisessa paikassa, sellaisten ihmisten hoivissa, jotka kuuluvat meidän perheen päivittäiseen elämään tiiviisti. Ei mitään ongelmia, eikä traumoja.
 

Yhteistyössä