No huh-huh! Sehän riippuu ihan siitä mitä antaa ei vauvalla nyt mitään shipsejä yms. törkyruokaa anneta, vaan ihan just makaronia, kurkkua, omenaa yms. rehuja mitä voi syödä sormin. Sormi_ruoka on hyvää pinsenttiotteen harjoittelua ja muutenkin käden ja silmän yhteistyötä treenaavaa hommaa ja lisäksi tulee vielä omatoimisuus ja se että lapsi voi oman tahtiinsa ja omaehtoisesti laittaa _ruokaa suuhunsa eli se sormiruoka on ruokaa. Maalaisjärken käyttö on sallittu tässäkin asiassa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sot sot sormiruokaa! Juuri oli juttu siitä, kuinka nykyäidit opettavat suotta lapsensa kaikenmaailman naposteluun Ja sitten ihmetellään kun ruoka ei maistu ja lapsi on lihava
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sot sot sormiruokaa! Juuri oli juttu siitä, kuinka nykyäidit opettavat suotta lapsensa kaikenmaailman naposteluun Ja sitten ihmetellään kun ruoka ei maistu ja lapsi on lihava
Ai jaa.. mun näkökulmasta jos lapsen opettaa syömään itse, sehän se sormiruuan tarkoitus myöskin on, ei lihota. Se, että äiti lappaa lusikalla ruokaa suuhun taaperollekin on enempikin lihottava ja lasta laiskistuttava juttu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sot sot sormiruokaa! Juuri oli juttu siitä, kuinka nykyäidit opettavat suotta lapsensa kaikenmaailman naposteluun Ja sitten ihmetellään kun ruoka ei maistu ja lapsi on lihava
Mikä on muuten hyvä imukuppilaitanen? Meillä on ollut kahdenlaisia, molemmat irtoaa noin minuutin jälkeen pöydästä? Toinen oli joku sidney-lautanen ja sitten on ollut noita muksu-lautasia.Alkuperäinen kirjoittaja koiruus:Anteeksi nyt vaan mutta aika passivoiva olet ollut...
Meidän jätkä on syönyt noin. 7kk ikäisestä itse omalta lautaselta, loput olen syöttänyt. Vuoden ikäisestä täysin itsenäisesti joten kannattaisi oikeesti ruveta antamaan sille lapselle sitä lautasta+mukia+lusikkaa kouraan jotta oppii itsekin syömään!
Meillä kyllä vuoden ikäinen on minä itse -syöjä eli joinakin päivinä ei saa syöttää yhtään. Joten annan kaiken ruoan hälle itselle eteen pieninä paloina (lihan ja kasvikset). Syö siitä sit sormin, koska lusikkaa ei vielä tajua. =)Alkuperäinen kirjoittaja dh:Mutta niitä annettaankin vasta kun kunnon ruoka on syöty. Ja tuohan on lapselle opettelua. Kunn lapsi on vanhempi, niin turhat napostelut voi jättää pois.
Ikealla on se 2.95 maksava ruoka-astiasetti aika hyvä. Kestää kyllä kiinni sinänsä, tosin meillä tirppa kiskoo sen kaikin voimin irti joka tapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja hhh:Mikä on muuten hyvä imukuppilaitanen? Meillä on ollut kahdenlaisia, molemmat irtoaa noin minuutin jälkeen pöydästä? Toinen oli joku sidney-lautanen ja sitten on ollut noita muksu-lautasia.Alkuperäinen kirjoittaja koiruus:Anteeksi nyt vaan mutta aika passivoiva olet ollut...
Meidän jätkä on syönyt noin. 7kk ikäisestä itse omalta lautaselta, loput olen syöttänyt. Vuoden ikäisestä täysin itsenäisesti joten kannattaisi oikeesti ruveta antamaan sille lapselle sitä lautasta+mukia+lusikkaa kouraan jotta oppii itsekin syömään!
Vai onko teillä imukuppilautanen? meillä ainakin lautanen lentää heti lattialle, jos ei ole kiinni pöydässä.
Kyllä sille lapselle annetaan lautasta+mukia+lusikkaa kouraan, mutta siinä vaiheessa, kun ruokailu menee ruuan lappaamiseksi lautaselta pöydälle ja suuhun ei viedä mitään, niin olen, ilmeisesti tyhmyyttäni, ottanut lusikan pois ja antanut sormin syötävää sapuskaa tilalle. Vai miten tuossa tilanteessa kuuluisi toimia???Alkuperäinen kirjoittaja koiruus:Anteeksi nyt vaan mutta aika passivoiva olet ollut...
Minä rullasin keittiöstä maton syrjään, riisuin lapseni vaippasilleen ja laitoin lattialle sekä vauvan että ruokalautasen ja lusikan. Ei niitä treenikertoja kovin montaa tarvittu kun ruoka löysi hyvin suuhun. Pöydässä syömään opettelua voi sitten harrastaa vuosikausia tämän jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja hhh:Mikä on muuten hyvä imukuppilaitanen? Meillä on ollut kahdenlaisia, molemmat irtoaa noin minuutin jälkeen pöydästä? Toinen oli joku sidney-lautanen ja sitten on ollut noita muksu-lautasia.Alkuperäinen kirjoittaja koiruus:Anteeksi nyt vaan mutta aika passivoiva olet ollut...
Vai onko teillä imukuppilautanen? meillä ainakin lautanen lentää heti lattialle, jos ei ole kiinni pöydässä.
Joo, siis meillä on kyllä sellainen ikean lautanenkin, sellainen jossa on silmät ja samassa setissä ollut ruokalappu ja nokkis. Sitä en olekkaan koittanut imukupilla. pitää koittaa.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Ikealla on se 2.95 maksava ruoka-astiasetti aika hyvä. Kestää kyllä kiinni sinänsä, tosin meillä tirppa kiskoo sen kaikin voimin irti joka tapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja hhh:Mikä on muuten hyvä imukuppilaitanen? Meillä on ollut kahdenlaisia, molemmat irtoaa noin minuutin jälkeen pöydästä? Toinen oli joku sidney-lautanen ja sitten on ollut noita muksu-lautasia.Alkuperäinen kirjoittaja koiruus:Anteeksi nyt vaan mutta aika passivoiva olet ollut...
Mut oon sit antanu vaan painavan teemalautasen (sen pienen kulhon). Pyörittelee sitä, mut ei pudota, kuten muovilautasta.