Minkä ikäiselle saa antaa purkkaa?

Minna-H
Esikoinen oli 1v7kk kun aloin antaa puolikkaita purkkapaloja. Hammaslääkäri sanoi silloin että ei haittaa jos nielaisee pari-kolme puolikasta palaa päivässä. Silloin tällöin sylkäisi pureskellun purkan kädelleni ja sitten tosiaan pari nielaisi. Eli kyllä alle 2-vuotialleekin voi antaa.
 
Kaverini lapsi on syönyt purkkaa varmaan vajaa 1,5vuotiaasta, nyt n.1v9kk ja sylkäisee purkan AINA pois.
Toisen kaverini lapsi syönyt varmaan jostain vajaa parivuotiaasta asti ja nielaisee AINA purkan.

Omalle 1v2kk olen antanut ehkä n.1/4 osan purkasta ja AINA nielaisee, mutta se on kyllä niin pieni pala, että isompikin varmaan nielaisisi...
Mutta puolikasta en ole vielä uskaltanut antaa ettei vaan tukehdu.
 
Miskan äiskä
Meillä poika (1v8kk) on nyt syöny kuulauden purkkaa ja välillä nielasee, mutta usein miten sylkäsee sen pois, kun pyydän. Nyt viime aikoina purkka on sylkästy sohvalle, joten pidän vähän taukoa purkan syönnissä. Ensin poika sai puolikkaan aikuisten purkasta, mutta nyt olen antanu pikku2 purkkaa ihan kokonaisena.
 
Kaverille oli sanottu hammashoitajan käynnillä, joka on siis jotain 8kk iässä, että purkkaa voi antaa pienen nokareen heti. Olin ihan, että täh, ei kai noin pienelle vielä. Mutta kun se on hyväksi hampaille eikä purkan nieleminen ole vaarallista, niin voi antaa. En ole kyllä itse antanut ja tyttö nyt reilun vuoden.
 

Yhteistyössä