Minkä ikäiselle oma kännykkä? Terveisin äippä kivikaudelta...

Eli asia on seuraavanlainen... Poika täyttää 9 vuotta ja mummi ILMOITTI ostavansa synttärilahjaksi puhelimen! Ollaan kuitenkin mieheni kanssa oltu sitä mieltä, että kyseistä kapistusta ei ole vielä ajankohtaista hankkia... Ite oon siis vielä kotona kaiket päivät ja käytännössä aina läsna. Jos pojalla menoja (harrastukset yms.) tai jos jää yksin kotiin, on hänellä käytössä perheen yhteinen "kakkospuhelin"... siis saa puhelimen aina mukaansa tarvittaessa...

Nyt kysymys kuulukin, että olenko mielestänne täysin nipo ja vanhanaikainen, kun sanoin anopille suoraan, että ette muuten osta sitä puhelinta! Tuntui hieman pahoittavan mielensä siellä luurin toisessa päässä, mutta mielestäni hänellekin on tehty aiemmin asia selväksi... Miun mielstä täysin turha kapistus meidän tilanteessa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Aivan vasta oli uutisissa että lapsia pitäisi suojella kännykänsäteilyltä ja pienille ei kännyköitä ollenkaan.
Jaa, en mie siitä säteilystä tiie, mutta leikkiköön vielä leluilla ja sit kun oikeesti tarvii sitä puhelinta,niin mietitään asiaa uudestaan...

 
Meillä poika sai 7v kännykän, ekaluokkansa syksyllä. Mutta ymmärrän, jos yksin ollessaan on puhelin mitä käyttää niin jos olette tähän asti pärjänneet noin niin miksei jatkossakin ja jos poika ei itse tee asiasta ongelmaa. (että kaikilla muillakin on). Lähinnä tarkotan sitä että 9v soitelevat jo jonkin verran toisilleen. Te vanhemmat sen päätätte, ei mummo, eikä lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No olet aika nipo,mitä sitten jos anoppisi sen puhelimen haluaa ostaa? eihän siitä nyt haittaa ole.vai käykö luonnon päälle kun joku toinen on sitä ostamassa.
No ei käy luonnon päälle... kyllähän tuo ostelee kaikenlaista (kallistakin) lapsille, mutta tää on vähän niinkuin periaatekysymys...
Siis mitä 9v tekee omalla puhelimella, kun hänellä kuitenkin ON aina tarvittaessa puhelin käytössä...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No olet aika nipo,mitä sitten jos anoppisi sen puhelimen haluaa ostaa? eihän siitä nyt haittaa ole.vai käykö luonnon päälle kun joku toinen on sitä ostamassa.
kyllä vanhemmat päättää tämmöiset asiat eikä isovanhemmat!
ja ei, et ole nipo!

 
Alkuperäinen kirjoittaja kansku:
Meillä poika sai 7v kännykän, ekaluokkansa syksyllä. Mutta ymmärrän, jos yksin ollessaan on puhelin mitä käyttää niin jos olette tähän asti pärjänneet noin niin miksei jatkossakin ja jos poika ei itse tee asiasta ongelmaa. (että kaikilla muillakin on). Lähinnä tarkotan sitä että 9v soitelevat jo jonkin verran toisilleen. Te vanhemmat sen päätätte, ei mummo, eikä lapsi.
Peesaan tätä täysin.

 
meillä on nuorimmat saaneet ekaluokalla, kun joskus joutuvat olemaan yksin kotona ja kulkevat yksin koulun-kodin-iltapäivähoidon väliä. Kun olen töissä niin en ole heitä vahtimassa ja illallakin saattavat mennä kaverille, niin kännykkä on hyvä ja helppo tapa saada yhteys molemminpuolin.
jos olisin kotona ja olisn vastaanottamassa lasta koulusta, asia voisi olla erilailla.
meillä on lapsilla ihan normaaliliittymät ja puhelinlaskut viiden euron luokkaa eikä kotikännykässäkään paljon enempää (miehen kanssa tosin kyllä työkännyköitämme aika paljon käytetään)
 
vieras
Meillä on esikoinen 11v ja ei ole vielä kännykkää. Ei olla edes harkittu moista vielä.
Minä olen kotona, joten lapset ei joudu olemaan yksin kotona. Kavereiden kanssa ei kulje vielä niin paljon ja meillä on selkeät kotiintuloajat, että sitten jos haluaa esim. kaverin luona ollessaan lisäaikaa, voi hyvin kysyä, saako soittaa niiden puhelimesta.
Ja kun pienellä kylällä asutaan ja kaikki kaverit on suurin piirtein "iskuetäisyydellä", niin ei ole mitään järkeä tuhlata rahaa puheluihin, kun jalat ja pyöräkin toimii...
 
Alkuperäinen kirjoittaja naksu:
Et ole nipo, jos tarvetta ei ole ja poika saa käyttöönsä puhelimen kun on tarvis, en mäe mitään syytä hankkia puhelinta. Turhia laskuja ja rahanmenoa.
Juuri näin ajattelen minäkin! Tosiaankin turhaa rahanmenoa...

Ja kiitos kaikille vatauksista! Pitääpä soitella mummille ja kehottaa keksimään jotain muuta mukavaa pojalle...

 
olen ajatellut että esikko saa 7v kun menee kouluun. saa sitten mulle soittaa aina pilarin kun on koulussa ja kun on kotona. En yhtään hysteerinen :whistle:
Meillä ei ole kotipuhelinta vaan ainoastaan miehellä ja mulla kännykät.
 

Yhteistyössä