minkä ikäiselle olette syöttäneet xylitol-pastilleja?

Minkä ikäiselle olette antaneet pastilleja? Luin että vauvaikäisellekin saisi antaa! Onko noin? Meillä tuo hampaiden harjaus ei ole mitään herkkupuuhaa ja ajattelin että jos harjaus on vähän niin ja näin niin sais edes noist pastilleist jotain suojaa! Ikää o 8kk. Ajattelin myös ostaa toisen hammasharjan. Sais pitää sitä kädessään itse. Ja toista tahnaakin koetan vielä

"..."
Ei se hampaidenpesu aina kivaa ja helppoa ole, väkisin tuli pestyä välillä. Toinen harja voi auttaa kyllä (meillä ei). Pastilleja aloin antamaan noin vuoden ikäiselle, kun olin varma, että osaa pureskella ne eikä tukehdu.

V1eras
11 kk taisi olla kun aloiteltiin pastillien kanssa. Noi on jotain Herra Hakkaraisen pastilleja, sellaisia helposti murenevia.

Meillä hampaiden harjaus on aina ollut vauvan mielestä mukavaa hommaa, suu on isosti auki kun vaan harjan näkerkin :D kai se tuntuu kivalta kutiaviin ikeniin.

vvvvvcv
Ei ne pastillit korvaa hampaiden pesua.
Meillä lapset alkaneet vuoden ikäsenä syödä pastilleja, kun oli varma että lapsi osaa imeskellä/pureskella sen oikeaoppisesti eikä tukeudu siihen. Ruokailujen jälkeen saavat aina kaks pastillia.
Se jo auttaa kun hsaat hammastahnaa sipastua hampaiden pintaan.

"vieras."
7kk ikäiselle aloitin ihan tavallisilla piparminttu-pastilleilla kohta itsekin käytin, sittemmin on vaihdettu lapsella Hakkaraisiin lisäaineiden vuoksi, itse syön edelleen samoja. Jos pastillit pelottaa niin ksylitolia eli koivusokeria saa kyllä ihan sirottimessa marketin sokerihyllystä, siitä pieni lusikankärjellinen suuhun? Hampaiden pesua ei tietenkään korvaa.

vierailija
Minkä ikäiselle olette antaneet pastilleja? Luin että vauvaikäisellekin saisi antaa! Onko noin? Meillä tuo hampaiden harjaus ei ole mitään herkkupuuhaa ja ajattelin että jos harjaus on vähän niin ja näin niin sais edes noist pastilleist jotain suojaa! Ikää o 8kk. Ajattelin myös ostaa toisen hammasharjan. Sais pitää sitä kädessään itse. Ja toista tahnaakin koetan vielä
Meillä pastilleja alettiin käyttää juuri joskus 8 kk iässä, olemme käyttäneet pikku Myyn ensi pastilleja (samoja saa ostettua isommassa erässä fazerilta purkkakauppa.fi, ovat nämä päällystämätön marja makuinen pastilli) ovat helposti suussa sulavia ja helppo leikata pienemmäksi, aluksi leikkasin pastillin neljään osaan ja sitten puoliksi ja lopulta annoin kokonaisia. Pastillin voi myös murskata ihan pieneksi ja antaa lusikalla. Pastillit ei korvaa hammaspesua, mutta on hyvä lisä... Meillä oma harja lapsella auttoi. Niitä on myös sellaisia jos on vilkkuva valo, se voi kiinnostaa. Tai mitä laitetaan sormeen

vierailija
Uutisissa tänään:
"Koirille se aiheuttaa kuitenkin nopean insuliinipiikin, jonka seurauksena verensokeri laskee. Myrkytyksen saanut koira oksentelee, kärsii heikkoudesta, jäykkyydestä ja jopa kouristelee. Koiralle voi myös kehittyä maksavaurio.

Jo yksi pastilli tai puolikas purukumityyny voi aiheuttaa ongelmia pienelle koiralle, joten jos epäilee lemmikkinsä syöneen ksylitolia, kannattanee olla yhteydessä eläinlääkäriin."

Yhteistyössä