Minkä ikäiselle olette ostaneet telkkarin omaan huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ole ostanut minkään ikäiselle telkkuja tai tietokoneita (netillä) minkään ikäiselle. Telkkarin ja netin käyttöä on paljon helpompi valvoa, kun niitä on katsottava yhteisissä tiloissa.

"darin"
Meillä on ollut tv jo pitkään omassa huoneessa poika nyt 9v.. Aluksi sillai et dvd. filmejä sai katsottua. Nyt sitten siellä on jo digiboksi ja joskus viikonloppu aamuisin siellä katselee tv:tä. Enempi tykkää olla ulkona kaikkea.

En osta niin kauan kuin kotona asuvat. Tuon olkkarissakin olevan ainoan telkkarin heittäisin pois samalla sekunnilla, kun mies antais myöten, vielä ei hellittänyt otettaan, ja tuskin enää koskaan, mutta pidän kyllä huolen siitä, ettei tuo aivopesukone leviä olkkaria suuremmalle alueelle. Niin kauan kun lapset asuvat kotona, heillä ei juurikaan ole asiaa telkkarin ääreen, kuin aniharvoin, kun tiedän varmasti ohjelman olevan hyvä ja olen itse sitä katsonut etukäteen. Mieluiten siis kuitenkin luopuisin koko laitteesta.

"Saimaanrannan äippä"
Poitsu "sai" telkkarin omaan huoneeseen n. 3 vuotiaana. Senkin sai siksi et ostettiin asuntovaunuun telkka joka sitten syksyllä siirrettiin poitsun huoneeseen talviksi. Tosin siitä ei voi katsoa ku hänen omia dvd-levyjä et antennia siinä ei ole.

"iiii"
Noin 5-vuotiaana ovat saaneet omat telkat. Poika osti itse oman 16-vuotiaana, kun tarvi ison telkan pelaamista varten. Tietokoneet lapset ovat ostaneet itse teini-ikäisenä, paitsi 8-vuotiaalla on iskän vanha kone käytössä.

Oli riistäytynyt käsistä, eli telkkua oli kateltu salaa, pelattu salaa ja sitä rataa.
Njaa. Meillä ei onneksi ole ollut tuollaista. Isompi (ekaluokkalainen) saa ihan luvalla katsoa telkkaria kun on yksin kotona, mutta katsoo silloin olohuoneessa kun siellä on tallentava boksi lastenohjelmia pullollaan, ja omassa huoneessa ei ole. Katsoo telkkaria ehkä tunnin päivässä, jos sitäkään. Onneksi kiinnostaa enemmän kaikenlainen muu puuha, kuin teevee.

Njaa. Meillä ei onneksi ole ollut tuollaista. Isompi (ekaluokkalainen) saa ihan luvalla katsoa telkkaria kun on yksin kotona, mutta katsoo silloin olohuoneessa kun siellä on tallentava boksi lastenohjelmia pullollaan, ja omassa huoneessa ei ole. Katsoo telkkaria ehkä tunnin päivässä, jos sitäkään. Onneksi kiinnostaa enemmän kaikenlainen muu puuha, kuin teevee.
Niinpä, se onkin tosi hyvä että muut jutut kiinnostavat enemmän! Mä olen huomannut että muutama poika tahtois aina vaan pelata/kattoa jotain leffaa joten joudutaan tosiaan rajoittamaan jonkin verran, ennen ei tarvinnut puuttua oikeastaan yhtään kun ei noita poikia vielä niin kiinnostaneet pelit.

Niinpä, se onkin tosi hyvä että muut jutut kiinnostavat enemmän! Mä olen huomannut että muutama poika tahtois aina vaan pelata/kattoa jotain leffaa joten joudutaan tosiaan rajoittamaan jonkin verran, ennen ei tarvinnut puuttua oikeastaan yhtään kun ei noita poikia vielä niin kiinnostaneet pelit.
Mä luulen, että meille tulee pojan kanssa sama eteen. Jo nyt, hieman alle 5 v iässä, hän haluaisi minun mielestäni aika usein (liian usein!) katsoa telkkaria tai pelata tietokoneella. Se on tietty vielä helppo kieltää, koska hän ei ole kotona koskaan yksin, mutta entäs kouluiässä...rääh.

Ekaluokkalaisemme on tyttö, ja hän on niiiiiin helppo lapsi telkkari- ja peliasioiden suhteen. Pojat on ehkä vähän ns. vaikeampia, siltä ainakin tuntuu.

Mä luulen, että meille tulee pojan kanssa sama eteen. Jo nyt, hieman alle 5 v iässä, hän haluaisi minun mielestäni aika usein (liian usein!) katsoa telkkaria tai pelata tietokoneella. Se on tietty vielä helppo kieltää, koska hän ei ole kotona koskaan yksin, mutta entäs kouluiässä...rääh.

Ekaluokkalaisemme on tyttö, ja hän on niiiiiin helppo lapsi telkkari- ja peliasioiden suhteen. Pojat on ehkä vähän ns. vaikeampia, siltä ainakin tuntuu.
Joo toi on niin totta että omaa on kyllä helppo kieltää ja meilläkin on hyvin uskottu mitä on sovittu, mutta sitten kun on kavereita niin asiasta on tosiaan väännetty ja käännetty ja onpa yksi kaveri lähtenyt kotiinkin kun "teillä ei kerran saa pelata".. Ja sekös harmittaa sitten poikaa, vaan ei auta, me on otettu näissä asioissa suht tiukka linja. Kun mun mielestä 7-vuotiaiden pitäis olla ihan luonnostaan kiinnostuneita esim. ulkona leikkimisestä, ulkopeleistä sun muista. Ja ovat tietty mut osa selkeästi vähemmän.

Yhteistyössä