Entä kun teini haluaa katsoa vaikka K15 leffaa keskellä päivää viikonloppuna ja perheeseen kuuluu pieniä lapsia niin onnistuuko?Mä en ole ostanut minkään ikäiselle telkkuja tai tietokoneita (netillä) minkään ikäiselle. Telkkarin ja netin käyttöä on paljon helpompi valvoa, kun niitä on katsottava yhteisissä tiloissa.
Samaa mieltä=)Mä en ole ostanut minkään ikäiselle telkkuja tai tietokoneita (netillä) minkään ikäiselle. Telkkarin ja netin käyttöä on paljon helpompi valvoa, kun niitä on katsottava yhteisissä tiloissa.
Millaisella huonolla menestyksellä?Poika on nyt 7v ja asiasta on puhuttu, parilla kaverillaan on ollut kokeilussa telkku omassa huoneessa mutta huonolla menestyksellä, joten eipä ole vielä vähään aikaan tulossa meillekään.
Oli riistäytynyt käsistä, eli telkkua oli kateltu salaa, pelattu salaa ja sitä rataa.Millaisella huonolla menestyksellä?
Njaa. Meillä ei onneksi ole ollut tuollaista. Isompi (ekaluokkalainen) saa ihan luvalla katsoa telkkaria kun on yksin kotona, mutta katsoo silloin olohuoneessa kun siellä on tallentava boksi lastenohjelmia pullollaan, ja omassa huoneessa ei ole. Katsoo telkkaria ehkä tunnin päivässä, jos sitäkään. Onneksi kiinnostaa enemmän kaikenlainen muu puuha, kuin teevee.Oli riistäytynyt käsistä, eli telkkua oli kateltu salaa, pelattu salaa ja sitä rataa.
Niinpä, se onkin tosi hyvä että muut jutut kiinnostavat enemmän! Mä olen huomannut että muutama poika tahtois aina vaan pelata/kattoa jotain leffaa joten joudutaan tosiaan rajoittamaan jonkin verran, ennen ei tarvinnut puuttua oikeastaan yhtään kun ei noita poikia vielä niin kiinnostaneet pelit.Njaa. Meillä ei onneksi ole ollut tuollaista. Isompi (ekaluokkalainen) saa ihan luvalla katsoa telkkaria kun on yksin kotona, mutta katsoo silloin olohuoneessa kun siellä on tallentava boksi lastenohjelmia pullollaan, ja omassa huoneessa ei ole. Katsoo telkkaria ehkä tunnin päivässä, jos sitäkään. Onneksi kiinnostaa enemmän kaikenlainen muu puuha, kuin teevee.
Mä luulen, että meille tulee pojan kanssa sama eteen. Jo nyt, hieman alle 5 v iässä, hän haluaisi minun mielestäni aika usein (liian usein!) katsoa telkkaria tai pelata tietokoneella. Se on tietty vielä helppo kieltää, koska hän ei ole kotona koskaan yksin, mutta entäs kouluiässä...rääh.Niinpä, se onkin tosi hyvä että muut jutut kiinnostavat enemmän! Mä olen huomannut että muutama poika tahtois aina vaan pelata/kattoa jotain leffaa joten joudutaan tosiaan rajoittamaan jonkin verran, ennen ei tarvinnut puuttua oikeastaan yhtään kun ei noita poikia vielä niin kiinnostaneet pelit.
Joo toi on niin totta että omaa on kyllä helppo kieltää ja meilläkin on hyvin uskottu mitä on sovittu, mutta sitten kun on kavereita niin asiasta on tosiaan väännetty ja käännetty ja onpa yksi kaveri lähtenyt kotiinkin kun "teillä ei kerran saa pelata".. Ja sekös harmittaa sitten poikaa, vaan ei auta, me on otettu näissä asioissa suht tiukka linja. Kun mun mielestä 7-vuotiaiden pitäis olla ihan luonnostaan kiinnostuneita esim. ulkona leikkimisestä, ulkopeleistä sun muista. Ja ovat tietty mut osa selkeästi vähemmän.Mä luulen, että meille tulee pojan kanssa sama eteen. Jo nyt, hieman alle 5 v iässä, hän haluaisi minun mielestäni aika usein (liian usein!) katsoa telkkaria tai pelata tietokoneella. Se on tietty vielä helppo kieltää, koska hän ei ole kotona koskaan yksin, mutta entäs kouluiässä...rääh.
Ekaluokkalaisemme on tyttö, ja hän on niiiiiin helppo lapsi telkkari- ja peliasioiden suhteen. Pojat on ehkä vähän ns. vaikeampia, siltä ainakin tuntuu.