Minkä ikäiselle korvikset?

En mäkään laittas pojalle korvista, ja jos joku päivä satun saamaan tytön niin sitten vasta kun itse osaa pyytää ja on tarpeeksi vanha. Itse en henk. koht. haluis että ihan pienelle laitetaan, eivät välttämättä olisi itse halunneetkaan, kun tuleevat siihen ikään että tajuaavat. Ei vanhemmat voi kaikkea lastensa puolesta päättää. Taitaa olla vaan että äiti/isä haluaa että lapsella on korvis/korvikset, ei lapsi itse.

Itsellä on vaan yksi, vasemmassa korvassa ylhäällä, sain sen äidiltäni 15 v. lahjana. Pikkuveli pyysi joskus korvista, isä ei antanut lupaa. Ehtona oli että jos alkaa pitää hametta päällä niin saa korviksen, eipä sen jälkeen sitten halunnutkaan.
 
vieras
lapseni sai reiät kolme vuotiaana,oli itse halunnut jo pitkän aikaan..ja ei kuulema koskenut yhtään ja sille se näyttikin kun tyttö nauroi vaan.antaa puhdistaa ja hoitaa hyvin.
 
Minä en laittaisi alle kouluikäiselle. Miksi ne korvikset pitää laittaa niin aikaisin? En vain ymmärrä. Ampumalla en laittaisi ikinä, vaan lävistämällä. Ampumalla koru runnotaan voimalla kudosten läpi, kun taas neulalla saa sievän reiän eikä repaleista, joka alkaa kasvaa keloidia.
 
Mä olin kuuden kun sain pakkomielteen korviksista. Aikani jankattuani sain sitten tahtoni periksi. Mä en itse laittaisi reikiä sen ikäiselle lapselle joka ei niitä vielä itse osaa haluta. Kyllä tuo pitäisi omasta mielestäni olla lapsen tahto, ei vanhempien.
 
Nainen
Kannatan edellistä kirjoittajaa. Mikä sääntö se on, että "kun äiti haluaa"? Ei äitikään saa kohdella lastaan miten vain ainoastaan siksi, että on äiti. Lapsella tulisi olla oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen.

Mikä ihmeen fetissi korvakoruista kirjoittajilla täällä on. :p Jos on pakko laittaa korvakorut, eikö voi käyttää nappeja, kunnes lapsi on kyllin vanha itse päättämään asiasta? Kaikki ihmiset kun eivät halua reikiä korviinsa aikuisinakaan. Mistä äiti voi tietää, että juuri hänen lapsensa tulisi haluamaan.
 
"hmm"
Mun mielestä vasta sitten kun lapsi haluaa. Miksi ne pitäisi laittaa? Mun mielestä korvan reitys on ihan sama kuin muunkin ruumiinosan, kuinka moni laittaisi lapselleen nenä-, kieli- tai naparenkaan ilman lapsen suostumusta tai halua? Itse oon jo 30, eikä mulla ole reikiä korvissa ole ollut ikinä. Muualla kyllä, mutta itse olen ne laitattanut vasta täysi-ikäisenä. Hyvä ettei äiti päättänyt puolestani.
 
"pede"
Me laitettiin tytölle eskariin mennessä, oli kinunnut jo useamman vuoden. Jotkuthan laittaa jo vuoden iässä tai nuorempina mutta itse sitä mieltä että vasta sitten kun itse sen pyytää ja haluaa, aikasintaan.
 

Yhteistyössä