Minkä ikäisellä pikkupojalla pidätte sukkahousuja?

  • Viestiketjun aloittaja pojanäiti
  • Ensimmäinen viesti
Poika täyttää talvella 3 ja ihan takuuvarmasti pidetään sukkiksia B) Kalsarit kun on aikas hepposet talvella pitää, nilkat vilkkuu eikä ne kyllä istukkaan niin hyvin laiheliinin koiville kuin nuo sukkahousut :)

Lindexiltä oon ostanu Route 66 - sukkahousuja, yksivärisiä ( ruskeita, t.sin, oransseja, punaisia ) sekä Kappahl:sta Dinon kuvilla =)

Hennesiltä ostettu Superman - logolla varustettuja, taitaa yhdet olla SPidermanitkin :D

Lidlistä sai yhdessä välissä sukkahousuja joissa oli kuvina joko Juna, Auto, Paloauto tai vastaavia, onhan noita siis pojille tehty kun vaan jaksaa etsiä =)
 
Sukkikset on in
Neljä vuotias hoitopoikani käyttää sukkiksia, minusta se on ihan ok juttu. Lämmittää paremmin kuin lyhyiksi jääneet kalsarin puntit pienissä kippanoissa sukissa.
 
Papagena
Citymarketista saa edullisia ja hyviä!
Ihan sitä cittarin omaa sarjaa, Napero pienemmille ja onkos se Lotta&Lassi vähä isommille vai mikä lie, en ole varma kun itse vielä mennään tuossa naperossa.
Värejä ei kauheasti, mutta naperossa pojille vaaleansininen ja isompien kokoisissa tummansininen. Ja valkoinen tietysti myös.

Ja ovat muuten tosi hyviä!
 
Helmin ja Onnin Äiti
meiän jätkällä olen käyttänyt nyt syksyllä ja aion käyttää talvellakin sukkapöksyjä, on meillä muutamat pitkät kalsaritkin mutta sukkikset on ulkona kätevämmät. Poika täytti kesällä 3.

Oon pitänyt ihan punaisia kisu-pöksyjä ja kivoja mariannekarkki-pöksyjä että konservatiivisia tummansinisiäkin, enkä usko että poika vinoutuu siitä että on tyttöpöksyt jalassa,
 
Meilläkin pidetään pojilla sukkahousuja. Isompi poika on 2v5kk ja pienempi vasta pian 10kk. Isommalle ollaan jostain (en muista mistä ) ostettu sellaiset tummansiniset, missä on jotain sammakon kuvia. Yksissä sinisissä on auton kuvia. Ja yksivärisiä myös on.
 
mun mielestä voi pitää alle 3v:llä ihan hyvin... Tai ainakin vaippa-ajan kokonaan niin että on käytännöllistä eikä tyttömäistä... Mutta kolme-neljäveelle pitkät kalsaritkin on jo ihan käytännölliset. h&m:ssä on ainakin pojille sukkiksia ja paljon unisex värejä, ainakin 0-1,5v ikäsille
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yksi huomio sukkahousuihin tänään tein kun hennesiltä ostin meidän 1veelle...koko 74-80, on vielä pitkät mutta sukkaosat on hirmu pienet!!!! ARGH
onko kaikissa näin vai onko pojalla vaan iso jalka

Saman olen huomannu noissa sukkiksien jalkaterissä,meidän poika 1v 7kk käyttää sukkahousuja aina syksyllä ja talvella kun ulos lähdetään ja sisälläkin useesti ku on kylmät ilmat,tykkää kyllä niistä ja pysyy hyvin jalassa.Itse ostin juuri prismasta ensi talveksi halvalla sukkahousuja,löytyi vaan isoja kokoja
=) Mutta kyllä olen löytäny pojalle sopiviakin prismasta ja cittarista,käyttää nyt 86-92,riippuu paljon merkistä,erimerkkiset eri kokoisia ja suurimassa osassa pitää olla isompi koko koska sopivissa jalkaterät on ihan liian pienet :kieh: Pojalla jalka 24-25 :whistle:
 
ite en oo käyttäny pojalla ku vaan vauvana, mutta se on vaan makuasia. Elikkäs ihan hyvin voi käyttää ja pk:ssa ainakin olen joskus nähnyt vielä eskari-ikäiselläkin....se on kyllä saattanut jo vähän aiheuttaa hämminkiä kavereissa ja on jotain kommentoitu. Mutta ainakin 3-4-vuotiaalla voi hyvin vielä käyttää. Ja henkasta nyt ainkin tosiaan jotain löytyy, kuten joku jo sanoikin.
 
H&M myy superman, spiderman sukkiksia isojakin kokoja. Viimevuonna käytti vielä kun ei tarhassa ollut jumppaa -mut en tiedä nyt. Suostuuko enää laittamaan. Lähinnä kotona mietitty et kiusaako kaverit. Kätevät ne on. Ensin oli mies vastaan et pojat ei käytä sukkiksia, mut totesi muutaman viikon käytön jälkeen, et kätevät on. Käytetty monta vuotta. Nyt 6v:lla on yhdet Spiderman sukkikset jos laittaa vielä päälleen niin ok.
 
Salama McQueen
H&M:ltä löytyy, samoin marketeista ja ihan siedettäviä värejä.

Meidän 2,5-vuotiaalla 100 cm pitkällä pojulla käytän ihan surutta sukkiksia talven ja toivottavasti vielä seuraavankin talven. ;)
 
Meidän 1 v 8 kk ikäisellä pojalla on sukkahousuja. Prismassa oli aika isojakin poikien sukkiksia, H&M myy niitä myös. Seppälästä ja Citymarketista oon ostanut yksivärisiä (valkoinen, tummansininen, vihreä, vaaleansininen) sukkahousuja jäbälle.
Se, joka sanoi, ettei teillä käytä tytötkään sukkahousuja: mitä ne käyttää hameen kanssa, vai eikö teillä ole ollenkaan hameita tytöille (paitsi hellemekkoja)?
 
Epäippä
Täälläkin 6v poika ja hyvin on kelvanneet sukkahousut. Ei ole koskaan kertonut kenenkään niitä ihmetelleen, ja eihän yleensä edes näy kun ei pidä hameita. :D Poika ei tykkää yhtään palella ulkona, joten tarvetta on jo tällekin syksylle ollut. Pojille sopivia värejä ja kokoja löytyy tosi helposti melkein mistä vain, H&M, Kappahl, Lindex, jne.
 
Epäippä
Täälläkin 6v poika ja hyvin on kelvanneet sukkahousut. Ei ole koskaan kertonut kenenkään niitä ihmetelleen, ja eihän yleensä edes näy kun ei pidä hameita. :D Poika ei tykkää yhtään palella ulkona, joten tarvetta on jo tällekin syksylle ollut. Pojille sopivia värejä ja kokoja löytyy tosi helposti melkein mistä vain, H&M, Kappahl, Lindex, jne.
 
Epäippä
Täälläkin 6v poika ja hyvin on kelvanneet sukkahousut. Ei ole koskaan kertonut kenenkään niitä ihmetelleen, ja eihän yleensä edes näy kun ei pidä hameita. :D Poika ei tykkää yhtään palella ulkona, joten tarvetta on jo tällekin syksylle ollut. Pojille sopivia värejä ja kokoja löytyy tosi helposti melkein mistä vain, H&M, Kappahl, Lindex, jne.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Nuo viimeiset argumenttisi olivat aika hyytäviä :|

Totuushan on, että kaikki supersankaritkin käyttävät sukkahousuja. Esim Superman, He-man, Teräsmies ja Batman. Kaikilla on sukkahousut. Ja Tarzanilla hame.

Että huoletta vaan.


:LOL:
 
Tiina_
Olimme viime talvena siskoni luona kylässä. Siskollani on 4 vuotias poika. Siskoni kysyi sitten meiltä, mitä mieltä me olemme siitä että tuon ikäinen poika käyttää vielä sukkahousuja. Heillä oli ollut keskustelu, kun miehen mielestä pojalle ei pitäisi enää ostaa sukkahousuja, mutta siskoni pitää niitä paljon parempana kuin kalsareita.

Itse totesin siihen, että minun mielestä poika voi ihan hyvin käyttää kouluikään asti sukkahousuja. Siskoni kysyi mieheltäni, että minkä ikäiseksi hän oli käyttänyt sukkahousuja. Mieheni sanoi, että varmaan noin 5 vanhaksi. Hänen mielestä ne oli silloin sellaista melko kovaa ja huonosti venyvää ainetta, että hän ei tykännyt käyttää niitä. Totesi, että jos ne olisi olleet tällaista, mukavan pehmeää ja joustavaa ainetta (Osoitti jalassani olevia puuvilla-polyamidi-lycra sukkahousuja), niin hän ei olisi varmaan koskaan lopettanutkaan niiden käyttöä.

Seuraavana päivänä olin ostamassa itselleni sukkahousuja, kun muistin nuo mieheni sanat. Noita samanlaisia sukkahousuja löytyi myös XL kokoisena, jotka varmasti riittäisi mieheelleni. Niinpä ostin hänelle tuollaiset sukkahousut. Ei mies meinannut uskoa, että olin ostanut hänelle sukkahousut, ja yritti selitellä että leikillään hän vain ilo niin sanonut. Mutta ei auttanut mikään, lopulta mies suostui laittamaan sukkahousut jalkaansa. Ei ole mies sen jälkeen montaa kertaa pitkiä kalsareita jalkaansa laittanut. Ainoastaan esim. saunailtaan mennessä voi laittaa pitkät kalsarit jalkaan, muuten käyttää nykyään sukkahousuja.
 
aisiis
No ei meidän kohta 4 vuotiaalle pojalle tuota vaikeuksia hankkia poikien värisiä sukkahousuja. Ja kyllä niitä pidetään varmaan aika pitkään vielä... Tosi käytännölliset.
 
meinasin itekkin ostaa.. tai haluaisin.. mutta pojalla sen verran paksut jalat et ei ne varmaan tunnu hyvältä.. prismassa ainakin viimeks näin kun kävin..meillä vielä oli alessa 5,95e 2 kpl.. ja oli sinisiä autokuvioilla ..
 

Yhteistyössä