Alkuperäinen kirjoittaja nereida:Ottaisitteko 4 vuotiaalle + vauvalle tuplamatkarattaat 3 viikon ulkomaan reissulle?
Meillä oli 3,5v ja 2kk kun oltiin Tallinnan reissussa. Koska koko päivä meni liikenteessä, oli mukana yhdistelmät ratasversiona. Pienempi sai aamupäivän olla vaunuissa ja iltapäivällä kun satamaa kohti lähdettiin oli isompi rattaissa ja pienempi liinassa. Isompi oli siihen mennessä kävellyt yhteesä 5-6km, kun kierrettiin eläinpuistot ja muut. Omasta mielestä meidän perheen olisi ollut ihan järjetöntä raahata kaksia rattaita mukana saatikka et tuplat ei välttämättä mahdu julkisiin sisälle ovista.. Helpoin meille oli ottaa liina "varmuuden vuoksi" mukaan ja antaa isommalle lupa istua rattaissa, taisi tuo ottaa pienet tirsatkin samalla.Alkuperäinen kirjoittaja nereida:Ottaisitteko 4 vuotiaalle + vauvalle tuplamatkarattaat 3 viikon ulkomaan reissulle?
Rohkenen olla eri mieltä. Ainakin meidän perheen puolesta.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Se että 1.5vee luopuu rattaista kertoo, että perhessä ei oo tapana kävellä koko perheenä Oon oikeasti yllättynyt siitä, että moni luopuu rattaista aikaisin ja kuitenkaan lapset eivät edes pyöräillä jaksa ennenkuin 5-6veenä. Miten perheet ulkoilevat oikein?
Mutta 3-4 kilsan reitti on lyhyt. Ei siinä vanhemmat saa mitään kuntoilua ja työpäivän päätteeksi ei myöskään ole tuntikausia aikaa. Jos 5vee jaksaa pyöräillä pidemmälle kuin sinä, niin rohkenen hieman epäillä kuntoasi. Ei millään pahalla mutta aikuinen pyöräilee kymmeniä kilometrejä vaikka kunto ei olisi mikään huippu...Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:Rohkenen olla eri mieltä. Ainakin meidän perheen puolesta.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Se että 1.5vee luopuu rattaista kertoo, että perhessä ei oo tapana kävellä koko perheenä Oon oikeasti yllättynyt siitä, että moni luopuu rattaista aikaisin ja kuitenkaan lapset eivät edes pyöräillä jaksa ennenkuin 5-6veenä. Miten perheet ulkoilevat oikein?
Meillä esikoinen käveli 1-vuotiaana kevyesti 3-4km lenkin. Tosin aikaa vierähtää mut kun kiire ei ole ollut minnekkään ja rattaissa vaan huudettiin. Nyt tämä esikoinen on 5v ja jaksaa kyllä pyöräillä varmaan pisempiä lenkkejä kuin minä.
Kakkosen oli pakko lähteä kävelemään 1,5v iässä, kun vauva tuli ja useamman kilometrin jaksoi tuossa iässä, kuten kolmaskin.
Mut ei kai kaikki lapset jaksa kävellä tai ei kiinnosta. Tai sitten olisko vanhempien saamattomuutta, kun on niin helppo lykkiä eteenpäin rattaita
No mä oon kyllä eri mieltä! Me luovuttiin pojan kohdalla 1,5 vuotiaana rattaista, koska oli niin kova menemään eikä halunnut olla rattaissa. Poika on pphoidossa jossa kävelevät aina paljon ja kerran viikossa 3km lenkin tatamille riehumaan ja saman matkan takaisin, hän siis käveli tuon matkan silloin vajaa 2 vuotiaanakin!!Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Pakkohan isollakin lapsella olla rattaat, jos mielii kunnon kävelylenkille. Meidän poika täytti nyt 4vee ja vasta nyt voi ajatella ehkä luopuvansa rattaista. Pyöräiltiin 6km viikonloppuna joten ehkä poika jaksaisi tulla ilman rattaita pyörällä vanhempiensa kanssa "tipujen tiiraus" retkille. Mutta en tiedä miten me 8-10 kilsat lenkit selvitämme, jos rattaista luovutaan.
Se että 1.5vee luopuu rattaista kertoo, että perhessä ei oo tapana kävellä koko perheenä Oon oikeasti yllättynyt siitä, että moni luopuu rattaista aikaisin ja kuitenkaan lapset eivät edes pyöräillä jaksa ennenkuin 5-6veenä. Miten perheet ulkoilevat oikein?