Minkä ikäisellä käytätte autossa istuinkoroketta?

  • Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä tuo on istunu 2,5v etiä päi.
Ei ne turvavyöistuimet nyt niin kalliita ole ja niissä on sentään jotain sivusuojaa.
Kaikki on kuule suhteellista, kyllä joillekkin voi olla kallis investointi tuo turvavyöistuin.
Ai kuuskymppiä iso raha? Joo, kaikki tosiaan on suhteellista.
Avarra mielesi, ei kaikki oo yhtä rikkaita kuin te. Enkä nyt tässä omasta puolestani puhu vaan ajattelin esim. työttömiä vanhempia joilla saattaa olla vaikka velkaa. Mietippä hetkinen sellaista tilannetta, kyllä silloin 60? on ISO raha.
No jos on varaa autoon, niin ihmettelen kyllä todella paljon, ettei ole sitten varaa hankkia lapselleen oikeanlaista istuinta autoon :eek: ??
Tässä on hiivatin hyvä pointti!
 
Meidän 8v istuu pelkällä korokkeella turvavyönohjaimen kanssa.
Viime kesänä otettiin selkänoja pois turvavyöistuimesta, nyt siis pelkkä se "palli".

Ihmettelen todella noita joilla 2-3 vuotiaat istuu pelkällä korokkella, kun meidän 8veelläkään ei mene se olkavyö oikealta kohdalta jos ei ole sitä ohjainta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä tuo on istunu 2,5v etiä päi.
Ei ne turvavyöistuimet nyt niin kalliita ole ja niissä on sentään jotain sivusuojaa.
Kaikki on kuule suhteellista, kyllä joillekkin voi olla kallis investointi tuo turvavyöistuin.
Ai kuuskymppiä iso raha? Joo, kaikki tosiaan on suhteellista.
Avarra mielesi, ei kaikki oo yhtä rikkaita kuin te. Enkä nyt tässä omasta puolestani puhu vaan ajattelin esim. työttömiä vanhempia joilla saattaa olla vaikka velkaa. Mietippä hetkinen sellaista tilannetta, kyllä silloin 60? on ISO raha.
No jos on varaa autoon, niin ihmettelen kyllä todella paljon, ettei ole sitten varaa hankkia lapselleen oikeanlaista istuinta autoon :eek: ??
Tässä on hiivatin hyvä pointti!
Jos auto vie kaikki rahat, niin ei ole enää varaa istuimiin?

Mä luulen, että totuus on se, että joitakin vanhempia ei vaan kiinnosta nämä jutut. Koroke vie vähemmän tilaa, on halvempi, lapsi ei viihdy selkänojallisessa istuimessa jne jne. Onhan näitä selityksiä. Mikään ei tosin mielestäni ole hyvä selitys, mutta kuitenkin.

 
'
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Kyllä mä pidän asialliset turvaistumet lapsille sen verran tärkeinä, että sen rahan jostain repii. Se lapsen henki on kuitenkin sen verran tärkeä. Liikenteessä on nii paljon kaikenmaailman hörhöjä, että ei riitä, vaikka itse ajaisi kuin nätisti tahansa.
Monesti tekisi mieli tehdä ilmotus, kun näkee kuin asiattomasti lapsi kuljetetaan autossa. Turvavyöstä menee vain lantiovyö oikealta kohdalta ja olkavyö menee jossain selän takana tai jopa sitten penkin niskatuen takana |O

Muoks. eipä sitä rahaa ole mitenkään ylimääräistä, mutta sen verran sitä jostain yrittää säästää, että saa sen asianmukaisen turvaistuimen lapselle.
olen tehnyt pari kertaa poliisille ilmoituksen kun on ilman istuinta tai pelkällä korokkeella viety parivuotiasta
 
Sagwa harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja just:
No jos on varaa autoon, niin ihmettelen kyllä todella paljon, ettei ole sitten varaa hankkia lapselleen oikeanlaista istuinta autoon :eek: ??
No kyllä mä suuresti myös ihmettelen, että miten pirussa on varaa autoon ja sen ylläpitoon mutta ei sitten turvaistuimeen. (Toinen mitä ihmettelen, että miten ei muka ole varaa kunnon renkaisiin vaan ajetaan lähes slickseillä... )

Meillä on 6-vuotiaalla miehen autossa satunnaiskäytössä koroke, mun autossa säännöllisessä käytössä turvavyöistuin. 4-vuotias on vielä liian pieni (lyhyt) korokkeeseen (siis meidän 4-vuotias on liian pienikokoinen siihen). Turvavyönohjain tuossa tärkein on. Että turvavyö tulee oikealle korkeudelle jotta siitä on hyötyä enemmän kuin vaaraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ':
olen tehnyt pari kertaa poliisille ilmoituksen kun on ilman istuinta tai pelkällä korokkeella viety parivuotiasta
Miten poliisit on tähän suhtautunu? Oletko ollu näkemässä, miten vanhemmat sitten suhtautuu asiaan, kun poliisit tulee paikalle?
Pitää tehdä seuraavalla kerralla ilmotus asiasta. Jostain jääny sellanen kuva ettei poliisejakaan kiinnosta asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä tuo on istunu 2,5v etiä päi.
Et sitten paljon välitä lapsestas. Korokkeessa ei ole minkäänlaisia sivutörmäyssuojia eli tosi onneton kapistus. Olen aina ihmetellyt miksi ihmisillä on niin kova kiire siirtää lapsi suoraan turvaistuimesta korokkeelle heti kun 15 kg/3-v tulee täyteen. Ei ne turvavyöistuimet nyt niin kalliita ole ja niissä on sentään jotain sivusuojaa.
Meillä 4 vuotias siirtyi korokeistuimelle koska turvavyöistuin kävi ahtaaksi. Eikä todellakaan alettu investoimaan uutta turvavyöistuinta. Sillä lapsi matkustaa pikkuautolla todella harvoin. Tänä vuonna on matkustanut varmaan noin 5-6 reissua.
 
Meillä nuorin (10kk) on vielä turvaistuimessa selkämeno suuntaa, 5½v on turvavyöistuimessa samoin kun 9v joka on nippa nappa sen 130cm että sais olla jo ilman mutta, mielestäni on turvallisempaa olla ja tyttö ite haluaa olla istuimessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä tuo on istunu 2,5v etiä päi.
Ei ne turvavyöistuimet nyt niin kalliita ole ja niissä on sentään jotain sivusuojaa.
Kaikki on kuule suhteellista, kyllä joillekkin voi olla kallis investointi tuo turvavyöistuin.
Ai kuuskymppiä iso raha? Joo, kaikki tosiaan on suhteellista.
Avarra mielesi, ei kaikki oo yhtä rikkaita kuin te. Enkä nyt tässä omasta puolestani puhu vaan ajattelin esim. työttömiä vanhempia joilla saattaa olla vaikka velkaa. Mietippä hetkinen sellaista tilannetta, kyllä silloin 60? on ISO raha.
No jos on varaa autoon, niin ihmettelen kyllä todella paljon, ettei ole sitten varaa hankkia lapselleen oikeanlaista istuinta autoon :eek: ??
:attn: :attn: :attn: Näin!
 
tinni
meille ostettiin esikolle turvavyö istuin pojan ollessa 2,5v (vanha istuin hajosi).
silloin myyjä sanoi että kunhan joku rajoista menee rikki 3v/90 cm /15 kg

meillä meni kaksi eli pituus ja paino.
hyvin istui ja kiukku aikoina jouduttiin vissiin kerran pyssäämään kun tein pojalle selbväksi et jos ei istu kunnolla vöissä ni auto ei liiku. ja pyssäsin linkkaripysäkille kun tarve tuli.

pitänee nyt ensi kesänä kattoo siirtyikö tuo kakkonenkin ku kolonen syntyy ja autossa hiukka ahasta.
 

Yhteistyössä