Minkä ikäiseksi lapsesi on matkustanut rattaissa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mietin tuossa, kun aloitan työt ja aamuisin kuljetaan päiväkotiin auton kyydillä ja tullaan bussilla pois.. Meillä yhdistelmävaunut, jotka eivät mahdu auton peräkonttiin.. Lisäksi on sateenvarjorattaat, mutta ne niin keikkanat, ettei niillä kyllä jaksa lasta kuskata.. Lapsi on nyt 2,5 vuotta, joten onko ihan tyhmää ostaa vielä esim jotkut ketterästi kasaan laitettavat avorattaat..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mietin tuossa, kun aloitan työt ja aamuisin kuljetaan päiväkotiin auton kyydillä ja tullaan bussilla pois.. Meillä yhdistelmävaunut, jotka eivät mahdu auton peräkonttiin.. Lisäksi on sateenvarjorattaat, mutta ne niin keikkanat, ettei niillä kyllä jaksa lasta kuskata.. Lapsi on nyt 2,5 vuotta, joten onko ihan tyhmää ostaa vielä esim jotkut ketterästi kasaan laitettavat avorattaat..?
Tilanteen huomioon ottaen mun mielestä ei ole huono ratkaisu
 
vieras
no mulla ihan normi-ikäisinä, mut tääl on sellanen nikki ku ennen oli kahden tytön äiti ja nykyvään joku himpulat ja vimpulat niin kuletti 5wee tytyä rattaissa että pääsi linkissä ilmatteeks. se oli musta vitsikästä ja mulla aina naurattaa se ku muistan.
 
Jotkut ei voi käsittää sitä, että kuljetan 4-vuotiasta rattaissa. Jollakin se likka on kuitenkin saatava hoitoon, kun ei autoakaan ole. Matkaa hoitopaikkaan on 1½km ja likka kyllä jaksaisi kävellä koko matkan, mutta aika siihen menisi kauemman. Meidän pitää muutenkin nousta niin aikaisin, että en halua pidentää aamua sen takia, että likka kävelee koko matkan.

Kauppareissuilla rattaat on käytössä senkin takia, että saadaan tuotua tavarat mahdollisimman vaivattomasti kotiin. Nyt kylläkään ei ole rattailla paljon tarvinnut kulkea, kun on päässyt pyörälläkin kulkemaan.
 
ikää on
No nyt just tapanina istui tuo meidän 3,5 v rattaissa koko matkan kun mummon luo kävelin. Yleensä rattaat eivät ole meillä enää lenkillä käytössä ja jos on niin kuopus 2,5v istuu kyydissä ja esikko seisomalaudan päällä matkustaa.

Niin ja rattaina meillä on käytössä Scootterit, on muuten hyvät!
 
minä
Mua ihmetyttää aina kun jotkin ihmiset kauhistelee kun iso lapsi istuu rattaissa,meillä on siis 4vuotias ja pituutta on varmaan 113cm,meitä katsotaan aina tosi pitkään,mutta ei kai lasta tarvitse laittaa käveleen pitkiä matkoja tai sen takia ottaa bussia ettei lapsi jaksa kävellä.Tämä einyt oikein liittynyt ap:n alotukseen,vähän asian vierestä.
 
Meillä tullaan varmasti kuljettamaan pitkään ja hartaasti. Poju 2v9kk liikkuu vielä ryömimällä ja on odotettavissa että kestää hetken aikaa ennen kuin oppii kävelemään joten saa kyllä istua rattaissa vaikka 5v jos mahtuu. :D

Tyttö 1,5v ei myöskään osaa kävellä ja on pitkä ikäisekseen (isoveljensä kokoinen) joten hänenkin kohdallaan on jo joskus kysytty miksen päästä rattaissa kiukkuavaa lasta kävelemään itse, sujuisi matka kuulemma helpommin... :whistle: Mutta juu, hänkin kulkee rattaissa niin pitkään kun koetaan se hyväksi kulkeutumiskeinoksi. Toki sitä toivoisi että neiti oppisi pian kävelemään, olisi kuitenkin monessa paikassa helpompi liikkua kahden lapsen kanssa tavallisilla rattailla taaperon kävellessä/seisomalaudalla matkustaessa kuin työnnellä tuplia joissa sitä leveyttä kuitenkin on.

Mutta ihan oikeasti, ihmisillä voi olla syynsä miksi lapsi kulkee rattaissa. Kaikista ei näy päällepäin että kävelytaito puuttuu ja joku lapsi voi olla niin isokokoinen että näyttää huomattavasti vanhemmalta. Noin käänteisesti siskoni esikoinen oli hyvin pienikokoinen lapsi ja he käyttivät satunnaisesti rattaita mukana päiväkotimatkoilla lapsen ollessa 3v, usein kotimatkalla rattaissa kulkeutuivat ruokaostokset ja lapsi käveli itse. Toisinaan lapsi pisti ranttaliksi ja huusi kun halusi rattaisiin, sikson ollessa sitä mieltä että nyt kävellään. Joku mummo oli siinä sitten kauhistellut miten julmia vanhempia kun pakottavat juuri kävelemään oppineen lapsen liikkumaan jalkaisin vaikka rattaat on mukana, eihän pienen jalat nyt noin pitkää jaksa. :D
 

Yhteistyössä