Minkä ikäiseksi lapsesi käytti pottaa?

• Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti
vieras...
Lapsi on 3,5v ja käyttää edelleen pottaa. On "aina" käynyt pissalla pöntöllä jos pottaa ei ole, eli reissussa tämä ei ole ollut mikään ongelma, mutta kotona valitsee edelleen välillä potan. Kakan oppi vasta tekemään pottaan vaipan sijaan (olipa prosessi! oli siis muuten vaipaton mutta haki vaipan tai panttasi ja kakki yövaippaan) joten potan käyttö hänelle suotakoon jos se on pönttöä helpompi. Kylässä sekin asia tarvittaessa onnistuu pöntöllä.

Muuten olisin varmaan laittanut potan jo pois, mutta 1v kuopus harjoittelee juuri niin tuossapa nuo on esillä niin käyttäköön.

"AV-mamma"
Potta pantiin kokonaan pois vähän ennen kolmivuotissynttäreitä. Sitä ennen käytti pottaa satunnaisesti, enemmän kävi pöntöllä. Mä kyllästyin jaloissa kolisevaan pottaan ja ennen kaikkea siihen, että joskus ne pissat jäivät siihen seisomaan… hyi!

khnj
Ei ole ikinä käynyt potalla, ei varmaan olisi mahtunutkaan. Pienentäjän kanssa kävi pöntöllä, sitten ilman. Ihan uskomatonta ajatella, että nyt 5 vuotiaana vielä menisi potalle. Tuohan on jo melkein 130 cm ja 30 kg... ja kakkakin varmaan ottaisi takapuoleen kiinni, sen verran isoja tekee, heh. En näe mitään tarvetta pienempikokoista sisarustakaan laittaa potalle.

Miten tää liittyy tähän? Kysyttiin potasta eikä vaipasta. :)

Meillä kuopus täytti juuri 3v ja potta on jäänyt pois käytöstä pari kk sitten. Kakkaa ei aikaisemmin uskaltanut pönttöön tehdä niin kävi potalla.
Katos vaan...tätä se teettää kun keskittyy ruotsiin koko päiväksi...Pottaa ei olla käytetty kuin hetken aikaa. Halusi heti renkulan pyttyyn

diudii
Yksi lapsista ei käynyt koskaan potalla ja oli päiväkuiva 1v9kk.
Toinen siirtyi jätti potan pari vuotiaana ja oli päiväkuiva 2,5v.
Kolmas jätti potan myös pari vuotiaana, mutta oli päiväkuiva vasta 3v tienoilla.

Meidän 3,5-v käyttää vielä pottaa. On pienikokoinen kaveri joten tarvitsee apua pöntölle menoon kun potalla pystyy käymään itse. Pöntöllä käy kuulemma kerhossa (siellä matalat pöntöt) ja jos ollaan kylässä.

Oon kyllä aatellu vähitellen patistaa pöntölle tuota. Jos vaikka jakkaran ja supistajan kanssa onnistuis.

Yhteistyössä