Minkä ikäinen nukkuu yönsä putkeen?

Tietenkin jotkut vauvat nukkuu jo 2kuisena yöt putkeen, mutta te joiden lapset ovat olleet yöheräilijöitä, kertokaa milloin on alettu nukkua yöt ilman heräilyjä? Poika 11kk heräilee edelleen sen 1-2tunnin välein. Onko toivoa että se tässä jossain vaiheessa lakkaisi..?
 
Meillä auttoi kaikkien yöuniin se, että tyttö muutti omaan huoneeseen n. 9 kk ikäisenä. Yleensä hän nukkuu n 11 tunnin yöunet heräilemättä, mutta onhan niitä yksittäisiä levottomia öitä vieläkin satunnaisesti. Neiti nyt siis 11 kk. Yösyötöt lopetin n. 7 kk iässä, kun alkoi iltaisin syödä puuroa, eikä enää heräillyt nälkäänsä, vaan tavan vuoksi. Ajattelin, että heräilemisestä tulee tapa, jos kovin pitkään öisin syö ihan muuten vaan. Sen jälkeen alkoi nukkua vähän paremmin, kun ei enää herännyt syömään. Aluksi piti käydä tuttia laittamassa suuhun muutaman kerran yössä, mutta nykyään hän löytää itse tutin yöllä, jos tarvitsee. Sängyssä on vähintään neljä tuttia joka yö, että varmasti löytää itse eikä tarvitse palvelua sen suhteen. Kai se on yksilöllistä miten lapset nukkuu, mutta luulisin, että tavan vuoksi heräilystä on vaikea päästä eroon ilman unikoulua. Siksi aion seuraavankin lapsen kanssa lopettaa yösyötöt heti vaan kun se on mahdollista, että oppisi nukkumaan heräilemättä.
 
anu
Jeh..tätä olen miettynyt itekki yön pikkutunneilla..heh.. Meillä tytölle tullut ihan rytmi, että 3-4krt yössä herätään etsimään kadonnutta tuttia ja niitä onkin valmiina kasa yöpöydällä.. Pitäs alkaa totutteleen ilmankin, mutta isi menee aamulla aikasin töihin, nii millon viitsis alkaa valvomaan? Sen verran olen kokeillut ettei pelkällä silittämisellä tms. laita uudelleen nukkuun...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 13:13 Anu kirjoitti:
Jeh..tätä olen miettynyt itekki yön pikkutunneilla..heh.. Meillä tytölle tullut ihan rytmi, että 3-4krt yössä herätään etsimään kadonnutta tuttia ja niitä onkin valmiina kasa yöpöydällä.. Pitäs alkaa totutteleen ilmankin, mutta isi menee aamulla aikasin töihin, nii millon viitsis alkaa valvomaan? Sen verran olen kokeillut ettei pelkällä silittämisellä tms. laita uudelleen nukkuun...

Miksi tutit on yöpöydällä? Laita sinne lapsen sänkyyn ainakin muutama, niin ehkä hän oppii itse löytämään. Meillä tämä toimii ja tyttö oppi itse etsimään tuttinsa, kun laitettiin tosi monta tuttia "unikaveriksi". Kyllästyin nousemaan sängystä ja laittamaan hänelle jatkuvasti tuttia suuhun,joten kokeilimme tätä toista keinoa ja johan loppui jatkuva heräily. Neljä-viisi tuttia pinniksessä riittää ja saan nukkua itse, vaikka neidiltä tutti putoaisin suusta keskellä yötä.
 
Meillä kans vielä 11kk heräs kahdesti syömään yöllä ja rupesin jo unikoulua miettimään. Ajattelin että 1vee synttäreiden jälkeen se loppuu tai sit syöminen vähennetään ainakin kertaan. Mut poika päättikin tehdä sen itse. Nyt reilun viikon ajan on ollut syömättä melkein joka yö, parina yönä syönyt kerran ja ihan tilkan. Ja noina öinä, joilloin ei syö, herää kerran ja rauhottuu loppuyöksi, kun viskaan tutin suuhun.
 
entinen univelkainen
Moi!
Meillä poika heräsi ekat 10kk kahdentunnin välein tissille. Kokeilttiin kaikki konstit tassuttamisesta huutoon, vieressä nukuttamisesta retkisänkyyn...)
Mikään ei auttanut. Lopulta vietiin ensikodin unikouluunkin jo. Siirrettiin omaan huoneeseen, heräili vielä n. 3-5krt/yö. Oltiin jo sillon tosi helpottuneita, ennen unikoulua ja samalla omaan huoneeseen siirtoa kun heräili 10-40min välein läpi yön.
Ajateltiin vielä joulun tienoolla, että joka yö herää ainaki kaksi kertaa(silloin 1v.2kk)vielä tulevaisuudessa tosi pitkään. Mutta kun joululomalta tultiin kotia 1v3kk, niin poika rupesi haluamaan illalla aina puol-kasi -kasin aikaan ITSE väkisin sänkyyn nukkumaan (viittoili sänkyyn, kysyttiin että mennäänkö nukkumaan, niin vastas myöntävästi). Nukahti ilman nukutuksia tms, eli piti vain pesun,sadun yms. jälkeen laittaa sänkyyn, tutti suuhun, koira kainaloon ja peitto päälle. Ja nukkuikin sitten aamuun asti! Ihanaa kun saa vihdoin nukkua vuoden ja 3kk:n jatkuvan valvomisen jälkeen...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 14:06 Anu kirjoitti:
Ei ole toiminut ainakaan tähän asti. Tyttö ei viitsi etsiä tuttejaan.
Odota hetki ennenkuin palvelu pelaa, muuttamana yönä voi tulla huuto mutta äkkiä ne sen tutin oppii ja viitsii löytää tai sitten lopettavat syönnin.
 
harmaa norppa75
Meillä 2v2kk poika joka elämänsä aikana on nukkunut korkeintaan 5 yötä heräämättä kertaakaan. Nukkuu omassa huoneessa mutta 1-2 kertaa (yleensä) joutuu käymään hyssyttelemässä ja laittamassa peittoa. Enää en ota siitä stressiä, kaikki vaan ei ole niin hyviä nukkujia ja meille nyt on sattunut tälläinen huonosti nukkuja.
 
Lintu
Olipa helpottavaa lukea, että muillakin näitä samoja pulmia kuin meillä :) . Meillä poika täytti juuri vuoden ja olen päättänyt asettaa parin viikon päähän pvämäärän, jolloin tissittely loppuu. Poika kun yöllä herää, ei nukahda uudestaan ilman tissiä. Unikouluakin mietittiin jossain vaiheessa, mutta luulenpa, että kun tissipuuhat lopetetaan niin paranee yötkin. Toivottavasti ainakin :/
 
lintu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 11:05 harmaa norppa75 kirjoitti:
Meillä 2v2kk poika joka elämänsä aikana on nukkunut korkeintaan 5 yötä heräämättä kertaakaan. Nukkuu omassa huoneessa mutta 1-2 kertaa (yleensä) joutuu käymään hyssyttelemässä ja laittamassa peittoa. Enää en ota siitä stressiä, kaikki vaan ei ole niin hyviä nukkujia ja meille nyt on sattunut tälläinen huonosti nukkuja.
Aivan kuin meillä!
Tyttö ensi kuussa 2 vuotta.
Ei kannata lukea oppikirjoista, että sen ja sen ikäsenä nukkuu heräämättä, sitä vaan pettyy! Jotkut ovat vain huonompia nukkujia kuin toiset ja minä odotin puolitoistavuotiaaksi asti niitä täydellisesti nukuttuja öitä...nyt vain ajattelen, että vielä se päivä tulee joskus! En ole unikoulun kannattaja mutten palveluakaan tarjoa öisin.
 
lintu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 14:25 lintu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 11:05 harmaa norppa75 kirjoitti:
Meillä 2v2kk poika joka elämänsä aikana on nukkunut korkeintaan 5 yötä heräämättä kertaakaan. Nukkuu omassa huoneessa mutta 1-2 kertaa (yleensä) joutuu käymään hyssyttelemässä ja laittamassa peittoa. Enää en ota siitä stressiä, kaikki vaan ei ole niin hyviä nukkujia ja meille nyt on sattunut tälläinen huonosti nukkuja.
Aivan kuin meillä!
Tyttö ensi kuussa 2 vuotta.
Ei kannata lukea oppikirjoista, että sen ja sen ikäsenä nukkuu heräämättä, sitä vaan pettyy! Jotkut ovat vain huonompia nukkujia kuin toiset ja minä odotin puolitoistavuotiaaksi asti niitä täydellisesti nukuttuja öitä...nyt vain ajattelen, että vielä se päivä tulee joskus! En ole unikoulun kannattaja mutten palveluakaan tarjoa öisin.
OLEN SIIS ERI LINTU KUIN EDELLINEN KIRJOITTAJA! MIKÄ YHTEENSATTUMA, KAIKISTA MAAILMAN SANOISTA VALITSIN JUURI SAMAN KUIN EDELLINEN OLI NÄKÖJÄÄN VALINNUT :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 14:51 Lintu kirjoitti:
Olipa helpottavaa lukea, että muillakin näitä samoja pulmia kuin meillä :) . Meillä poika täytti juuri vuoden ja olen päättänyt asettaa parin viikon päähän pvämäärän, jolloin tissittely loppuu. Poika kun yöllä herää, ei nukahda uudestaan ilman tissiä. Unikouluakin mietittiin jossain vaiheessa, mutta luulenpa, että kun tissipuuhat lopetetaan niin paranee yötkin. Toivottavasti ainakin :/
Sama täällä,tyttö täyttää huomenna 11kk.
 
Pauppiliini laiskana
Meillä tyttö kohta 2 v. eikä vieläkään nuku öitään läpi heräämättä. Muutaman kerran sellanen ihme on tapahtunut, mut aina on pudottu seuraavana yönä maanpinnalle...
 
Kiltti äiti
Meidän poika 1,5 v on nukkunut nyt jotain 3 kk yöt heräämättä. Illalla pistetään nukkumaan siinä yhdeksän aikaan ja aamulla kömpii puoli ysin aikaan äitin viereen kainaloon. Joskus muistan miettineeni, miltä tunuu nukkua koko yö heräämättä ja nyt se aika onneksi on.
 

Yhteistyössä