Minkä ikäinen lapsi voi olla yötä yksin kotona?

  • Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Riippuu lapsesta. Meillä on esikoinen ollut 16 veenä yötä yksin...tai siis 11 v pikkuveljensä kanssa. Tosin tulin noin klo 02 yöllä töistä eli eivät olleet aamuun asti keskenään. Esikoinen oli 20 ja kuopus 15, kun olin 10 päivää työmatkalla Jenkeissä. Kuopus oli 16 v, kun oli 11 päivää yksin mun ollessa työmatkalla Jenkeissä. Meillä tosin systeri asuu 20 metrin päässä ja mun vanhemmat 50 metrin päässä. Meillä on myös isokokoinen koira, joka ei päästä kutsumattomia sisään.
 
c
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Riippuu lapsesta. Meillä on esikoinen ollut 16 veenä yötä yksin...tai siis 11 v pikkuveljensä kanssa. Tosin tulin noin klo 02 yöllä töistä eli eivät olleet aamuun asti keskenään. Esikoinen oli 20 ja kuopus 15, kun olin 10 päivää työmatkalla Jenkeissä. Kuopus oli 16 v, kun oli 11 päivää yksin mun ollessa työmatkalla Jenkeissä. Meillä tosin systeri asuu 20 metrin päässä ja mun vanhemmat 50 metrin päässä. Meillä on myös isokokoinen koira, joka ei päästä kutsumattomia sisään.
No eiköhän ne 20v. pärjää yleensä yksin ilman isoa haukkua ja mummolaakin...
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä jäin eka kertaa yksin kotiin koko viikonlopuksi 12v. ja pidin kauheat bileet, oli koti kivassa kunnossa kun väki palasi reissusta. :whistle:

Mulla on vahan samansuuntaisia kokemuksia... :ashamed:
Mullaki... tosin olin "vieras", en itse bileiden järkkääjä...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja c:
No eiköhän ne 20v. pärjää yleensä yksin ilman isoa haukkua ja mummolaakin...
No se 20 v on fyysisesti vammainen, joten ei olisi esim pystynyt pelastamaan pikkuveljeään tulipalosta. Mulla kriteerinä onkin ollut juuri se, että lapset siinä vaiheessa yksin kotiin, kun selviytyvät tulipalosta joko itsenäisesti tai toinen pystyy toisen pelastamaan.

 
Riippuu.........kun aattelee että 6v uskalsi olla kerrostalossa päivällä hetken yksin mutta kun muutettiin omakotitaloon, ei uskaltanut yksin olla varmaan kahteen vuoteen sen jälkeen.... että sanoisin että jos kerrostalossa ja tuttuja naapureita ympärillä, varmaan 10v:n jättäisin yöksi jos pakko olisi, omakotitaloon sen sijaan varmaan 12-13v:n.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mitäs te yötyöläiset olette hoitaneet alakouluikäisen hoidon yöllä? Siis te joilla molemmat tekee yötyötä.
En mitenkään. Mä vaihdoin lapsen vuoksi päivätyöhön, vaikka palkka tietysti pieneni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mitäs te yötyöläiset olette hoitaneet alakouluikäisen hoidon yöllä? Siis te joilla molemmat tekee yötyötä.
Esikoinen oli joitakin öitä vuorohoitopäiväkodissa, meni illalla klo 20.30 ja hain pois klo 12. Nyt onneksi mummu on apuna, lapset saa mennä mummulle illalla ja haen sitten kun heräilen..
 

Yhteistyössä