MINKÄ IKÄINEN LAPSI VOI OLLA YÖKUIVA?

  • Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti
v
Meillä yks lapsista oppi päiväkuivaksi 1v6kk ja kuukautta möyhemmin myös yökuivaksi. 4 yötä pidin vaippaa ja kun oli aina aamulla kuiva, niin jätin pois. Heti ekana yönä tuli pissat sänkyyn, mutta sen jälkeen ei juuri koskaan sattunut vahinkoja :) Muut lapset olleet yökuivia n. 2v6kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
ninaTT:n lapsi taisi olla 5kk iässä yökuiva :xmas:
Ja mitä ihmeellistä siinä on? Molemmat omat lapsetkin ovat olleet yökuivia vauvoina. Vauvat kun eivät yleensä nukkuessa pissaa.. ;) Ainoa vaan, että en ole vielä kerennyt tuota 8kk esikoista viedä aamupissalle, vaan se ehtii tulla vaippaan. Mutta sen 12h kun hän nukkuu, vaippa on kyllä kuiva aamuun asti. En enää muista, minkä ikäinen esikoinen oli, kun alkoi herätä niin että ei heti pissannut, vauva-aikaa se kuitenkin oli kun kerettiin jo usein potalle. Varmaan kerkeäisi kuopuksen kanssa nytkin, jos heräisi jo siihen ensimmäiseen inahdukseen.
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
ninaTT:n lapsi taisi olla 5kk iässä yökuiva :xmas:
Ja mitä ihmeellistä siinä on? Molemmat omat lapsetkin ovat olleet yökuivia vauvoina. Vauvat kun eivät yleensä nukkuessa pissaa.. ;) Ainoa vaan, että en ole vielä kerennyt tuota 8kk esikoista viedä aamupissalle, vaan se ehtii tulla vaippaan. Mutta sen 12h kun hän nukkuu, vaippa on kyllä kuiva aamuun asti. En enää muista, minkä ikäinen esikoinen oli, kun alkoi herätä niin että ei heti pissannut, vauva-aikaa se kuitenkin oli kun kerettiin jo usein potalle. Varmaan kerkeäisi kuopuksen kanssa nytkin, jos heräisi jo siihen ensimmäiseen inahdukseen.
:LOL:
Jos ei muuhun kykene, tapahan se on nauraminenkin :flower:
 
ohimennen
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
ninaTT:n lapsi taisi olla 5kk iässä yökuiva :xmas:
Ja mitä ihmeellistä siinä on? Molemmat omat lapsetkin ovat olleet yökuivia vauvoina. Vauvat kun eivät yleensä nukkuessa pissaa.. ;) Ainoa vaan, että en ole vielä kerennyt tuota 8kk esikoista viedä aamupissalle, vaan se ehtii tulla vaippaan. Mutta sen 12h kun hän nukkuu, vaippa on kyllä kuiva aamuun asti. En enää muista, minkä ikäinen esikoinen oli, kun alkoi herätä niin että ei heti pissannut, vauva-aikaa se kuitenkin oli kun kerettiin jo usein potalle. Varmaan kerkeäisi kuopuksen kanssa nytkin, jos heräisi jo siihen ensimmäiseen inahdukseen.
:LOL:
Jos ei muuhun kykene, tapahan se on nauraminenkin :flower:
Mä jäin tuossa ohimennen vain pohtimaan. Onko se sitten yökuivana oloa, jos aamulla kuitenkin se pissa tulee vaippaan, jos ei heti herättyään ole pikapikaa kiikuttamassa potalle? Eli, ettei pysty pidättämään.

 
kettuli
Meidän poika ei ole sen päiten yöllä pissannut vaippaan, kun lopetti yöheräilyn. Eli ei nukkuessaan ole pissannut koskaan. Vauvanakin kun heräsi syömään, vaippa oli aina kuiva, ja pissasi vasta kun oli heränny. Oli helppo kyllä luottaa kuiviin öihin kun oli aika luopua vaipasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohimennen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
ninaTT:n lapsi taisi olla 5kk iässä yökuiva :xmas:
Ja mitä ihmeellistä siinä on? Molemmat omat lapsetkin ovat olleet yökuivia vauvoina. Vauvat kun eivät yleensä nukkuessa pissaa.. ;) Ainoa vaan, että en ole vielä kerennyt tuota 8kk esikoista viedä aamupissalle, vaan se ehtii tulla vaippaan. Mutta sen 12h kun hän nukkuu, vaippa on kyllä kuiva aamuun asti. En enää muista, minkä ikäinen esikoinen oli, kun alkoi herätä niin että ei heti pissannut, vauva-aikaa se kuitenkin oli kun kerettiin jo usein potalle. Varmaan kerkeäisi kuopuksen kanssa nytkin, jos heräisi jo siihen ensimmäiseen inahdukseen.
:LOL:
Jos ei muuhun kykene, tapahan se on nauraminenkin :flower:
Mä jäin tuossa ohimennen vain pohtimaan. Onko se sitten yökuivana oloa, jos aamulla kuitenkin se pissa tulee vaippaan, jos ei heti herättyään ole pikapikaa kiikuttamassa potalle? Eli, ettei pysty pidättämään.
Olen tuota tulkintaa itsekin miettinyt, mutta jos vauva on 12h yöllä pissaamatta ja pissaa vasta herättyään, kyllä minä sen yökuivuudeksi tulkitsisin.. Pottaanhan ne pissat menisi jos olisi itse ajoissa vauvaa potalle viemässä.
 
mä vaan
Tässäkin täytyy varmaan ottaa huomioon, että monet jotka näihin kysymyksiin vastailee, on juur heitä joiden lapset on suhteellisen aikaisin oppinut yökuivaks.

Meidän tyttö on nyt 2v.4kk ja oli joskus ennen 2v. synttäreitään päiväkuiva siihen tapaan, että kotona oltiin ilman vaippaa ja potta oli aina "käsillä". Nyt tyttö on päiväkuiva, että voidaan jo käydä puistossa/kaupassa/kylässä ilman vaippaa, tyttö menee ite pissalle kun on hätä, mut välillä vahinkoja sattuu (siis kun on joku jännä paikka ja leikit menossa niin huomaa pissahätänsä vasta kun on jo pikku lirahdus tullut, pidättelee kyllä sit vessaan asti).

Yökuivahan toi ei oo viä alkuunkaan, muistan tosin, että joskus vuoden vanhana sillä oli kans aina vaippa kuiva kun heräs ja pissas sit pottaan jos ehdin heti laittaa. Mut nykyään kun neiti herättää aamulla (ja vaikka nukkuu ihan mun vieressä), on se vaippa ihan märkä. Se kyllä juokin ihan hirveästi kun oon ihan fanaattinen nesteyttäjä. Mut mun käsittääkseni n. 3-vuotiaat alkais pikkuhiljaa olla ihan totaali-kuivia. :)

Mut tähän täytyy sanoa, että tyttö kakkas viimesen kerran vaippaan 8kk iässä ja mä ylpeilin sillä kaikille... :D
 

Yhteistyössä