Minkä hintaisia 1,5-kerroksiseen tulevat portaat suunnilleen ovat?

Meillä muistaakseni tulee maksamaan u-portaat 3300 ? mäntyisenä
ja yksityinen puuseppä. Toki puolitoistakerroksiseen ei useinkaan u-portaita tule eli niiden luulis olevan vähän halvemmat sitten. Oiskohan ukon siskolle tullut maksamaan samaiselta puusepältä puolitoista kerroksiseen mäntyiset 2700 ?. Tosta en päätäni pantiksi pistä.
 
Meille tulee kaksikerroksiseen rinnetaloomme lepotasolliset, satulaportaat, umpiportaat eli runko valkoiseksi maalattua mäntyä, porrasaskelmat ja taustat pähkinäpetsattua koivua. Mänty porrasaskelmiin on pehmeä puulaji. Meille ei tule kaidepinnoja vaan seinämät molemmin puolin. Toimitukseen kuuluu koivuiset pähkinäpetsatut kotelot tasojen päälle ja ulkokaiteet+ asennus ja kuljetus; hinta 3500e.
 
Mekin ensin tuumailimme, että onko mäntyporras riittävä vai pitäiskö ottaa koivua, mutta tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että mäntyinen toimii ihan hyvin. Ainakin mitä tutuilla ollaan nähty (n. 15 vuotta vanhoissa taloissa) niin ei ne mäntyiset ole sen kuluneemmat kuin koivuisetkaan, kuitenkin portaissa sukkasillaan kuljetaan... Joten päädyimme mäntyisiin =) . Se ihan puunvärinen mänty ei mun silmää miellytä, mutta kun nuohan saa petsattuna ja lakattuna mieleisenään värinä, niin näyttää mun mielestä oikein hyvältä...
 
Millaiset nuo portaat ovat? Pelkät mäntyportaat pyörii siinä 3000e nurkilla. Meillä oli myös tarjous tuolta Sunwoodilta, mutta hinnoittelivat itsensä ulos ihan heti. Tarjouksia kannattaa kysyä ainakin Lappiportaalta, Nikkaristolta. Molemmilta tuli suunnilleen samanlainen tarjous, viimeksi mainitulla asennus oli edullisempi.

http://www.nikkaristo.imatranet.fi/
http://www.lappiporras.fi/web/index.php?id=21


Meille tulee umpisatulaportaat, askelmat pähkinapetasattua koivua, runko joka ei juuri tule näkymään on valkoiseksi maalattua mäntyä.

Ja mitä tuohon mäntyyn materiaalina tulee, niin ainakin miehen veljellä olevissa mäntyportaissa on jo ihan selvät kulumisen jäljet, vaikka eivät ole kuin parisen vuotta vanhat. Petsattuna mänty on erinäköistä kuin koivu. Makuasioitahan nämä toki ovat =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Millaiset nuo portaat ovat? Pelkät mäntyportaat pyörii siinä 3000e nurkilla.
U1-16-2910

mäntyportaat, askelmat ja käsijohteet lakattua mäntyä, muut osat valkoiseksi maalattua mäntyä. Sisältää avoportaan turvalistoin, kaiteet, käsijohteet, kerroskaiteet, 5 pilaria ja liukuesteurat portaisiin
Kannattaa kysyä noista mainitsemistani firmoista, luulenpa että saatte halvemman tarjouksen, eikö tuohon hintaan sisältynyt asennusta?

Avoportaat ovat umpiportaita halvemmat.
 
Kallis on tarjous avoportaisista ja vielä mäntyisistä, kun ei asennus kuulu mukaan. Kyselkää ihmeessä muualtakin =) Aika monet pienet firmat haluavat itse asentaa portaat, jotta takaavat laadun, ja sen, että portaat on asennettu oikein, eivätkä narise; portaat kun on heidän tavaramerkki.

Lappiportaat myyvät myös ilman asennusta, miehen veli asensi ne itse, kertoi, että keskiosa oli vaikea asentaa, heillä portaat narisevat.

Meillä rakennetaan asennuksen jälkeen vasta keskiseinämä.
 

Yhteistyössä