minkä hintaiseksi tulee hautajaiskukat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
oon kotiäitinä, joten rahat tiukilla ja nyt pitää mennä hautajaisiin. Ja haluankin mennä mutta niin raadollista kuin se onkin niin pakko on miettiä kukka-asiassakin budjettia. Minkähintaisia ne laitteet yleensä on?

Keskikokoiset on 50-80 luokkaa varmaan, riippuu kyllä hyvin paljon mistä kukista ne tehdään. Kannattaa mennä ihan kukkakauppaan juttelemaan, kauden kukista saa halvemmalla kuin jostain tällä hetkellä harvinaisemmista. Halvemmallakin löytyy.

Googleta hautajaiskukat, niin löytyy linkkejä noita kahvallisia kimppua myyviin paikkoihin, saat vähän kuvaa millaisia ja mihin hintaan on tarjolla eri paikoissa.

Itse maksoin viime syksynä n. 50€ aika isosta kimpusta, sisko hommasi sen, ettei tarvinnut kuskata pitkää matkaa autossa.

Jos vainaja ei ollut kovin läheinen,sun ei "tarvitse" hankkia sellasta kukkalaitetta,ne on aika kalliita. Kimput on edullisempia. Viime kesänä olimme mieheni mummon hautajaisissa,me veimme kimpun (oli siis kukkakaupan hautajaiskukka-valikoimasta valittu eli ei mikään "päivän tarjous-kimppu") joka maksoi muutaman kympin. Joku vainajan läheinen ystävä (samaa ikäluokkaa,olivat olleet ystäviä nuoruudesta asti) toi itse poimimiaan kukkia kimpun,ja jotkut toi ruusuja (joku yhden,toinen 3,joku taisi tuoda kimpun).

Tein appiukon hautajaisiin itse kukkalaitteen, se oasis-sieni (varrella) maksoi 5 euroa, ruusut (joita mies halusi) toisen vitosen ja lisäksi laitoin sitten päivänkakkaroita omasta pihasta. Eikä kyllä yhtään kalvennut kalliiden laitteiden rinnalla tuo minun tekemäni kukkavihko !

Itse olen vienyt kimpun tai jos on ollut kaukainen sukulainen niin yhden näyttävän valkoisen kukan. Isommat kukkalaitteet on ollut tapana ostaa yhteisenä, esim. mummolle lapsilta yksi, lapsenlapsilta yksi jne.

Hinta taitaa riippua asuinpaikkakunnastakin. Muutama vuos sitten mummoni kuoli ja kyselin hintoja sekä asuinpaikkakunnallani että parinsadan kilsan päästä, missä hautajaiset oli. Täällä hintaa oli reilu 60 e, pienellä hautajaispaikkakunnalla 38 e.

Mene kukkakauppaan ja sovi ennalta kukkalaitteen hinta. Osaavat sitten tehdä sovitulla budjetilla ihan ok-näköisen asetelman. Siihen voidaan laittaa sesongin halvimpia kukkia, mutta hautajaisvieraista kukaan ei tiedä, mitä kukkalaitteesi on maksanut.

Peesi tälle. Ellet halua sidottua kukkalaitetta, voit teettää myös ihan kimpun jolle annat myöskin haluamasi kattosumman.

Yhteistyössä