Minkä ammatin edustajia pidät tyhmimpinä?

• Viestiketjun aloittaja toinen kyssäri
  • Ensimmäinen viesti
En pidä ammatin takia ketään tyhmänä. Sen sijaan joidenkin ihmisten kanssa vain ei juttu luista eikä ajatukset osu kohdilleen, ja omasta mielestäni ihminen saattaa vaikuttaa jostain syystä tyhmältä, vaikken tiedä edes hänen ammattiaan. Joten ei se ammatti tyhmyyttä katso, kyllä se on lähtöisin jostain ihan muualta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mallit, autonasentajat, putkimiehet, monet lähihoitajat, kampaajat...

Kaikki alemmat tutkinnot, joiden pohjana ei tarvitse olla lukiota. Kyllä se lukio kummasti antaa yleissivistystä ja ihmiset, jotka on lähteneet 16-vuotiaana ammattiopintoihin tai suoraan hommiin tunnistaa kyllä....
Onko ne lukion käyneet sen viisaampia kuin muutkaan? Eiköhän se viisaus lähde jostain ihan muusta kuin oppikirjoista. Ja voihan niitä sivistäviä kirjoja lukea muutenkin kuin lukiossa. Viisaus on muutakin kuin ammatti eikä se kaikki viisaus tai tyhmyys siellä töissä näy
Minun mielestäni pitää olla hiukkasen tyhmä jos kuvittelee että viisaus imeytyy aivoihin vain lukion oppikirjoista.
Mun mielestä taas pitää taas olla hiukkasen tyhmä, jos ei ymmärrä lukemaansa...
Jos viittaat tuohon yleissivistykseen niin mielestäni pitää olla tyhmä myös siinä tapauksessa jos ei osaa sivistää itseään muuten kuin lukion oppikirjoilla. Ei siis osaa sivistyä muuten kuin "ohjatusti".

auts
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Me maajussit.
Meitä haukutaan ja panetellaan ja kadehditaan ja käskytetään ja salakuvataan ja ties mitä ja silti me van jatkamme teidän ruokkimistamme. Tyhmiä, ei voi muuta sanoa.
samaa mustakin tuntuu...ja vielä myydään kalliilla hinnalla kasvatetut vihannekset miinuksella...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
Voi että kun on lapsellista!!mihin joutus maailma jos ei ois siivoojia!!onneks sitäkin joku haluaa tehdä sydämestään!!
´
No ehkä haluaa jos ei muuta osaa. Itse ainakin tekisin jotain ihan muuta, jos olisi aikanaan ollut lukupäätä. Vai väitätkö että joku älykäs ihminen ihan vapaaehtoisesti haluaa tehdä raskasta työtä nälkäpalkalla?
No ei toi meidän toimiston siivooja kovin raskasta työtä tee, tosta se aamuisin leppoisasti pyörähtää ja häviää saman tein. Sillä on kyllä niin siisti sisätyö, et kyllä toi mun mielestä monen homman peittoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Sanoinko mä niitä viisaiksi? En! Ei se lukio VIISAUTTA tuo. Mutta sitä yleissivistystä. Jos ihminen omaa hyvän yleissivistyksen, antaa itsestään useimmiten fiksun kuvan. Mun mielestäni keskustelukumppani tuntuu tyhmältä jos ei ymmärrä yleisistä asioista mitään.
Yleissivistystä saa muualtakin kuin lukiosta.
Täysin samaa mieltä

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja hansku83:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Sanoinko mä niitä viisaiksi? En! Ei se lukio VIISAUTTA tuo. Mutta sitä yleissivistystä. Jos ihminen omaa hyvän yleissivistyksen, antaa itsestään useimmiten fiksun kuvan. Mun mielestäni keskustelukumppani tuntuu tyhmältä jos ei ymmärrä yleisistä asioista mitään.
Yleissivistystä saa muualtakin kuin lukiosta.
Täysin samaa mieltä
Saa, mutta lukiossa saa hyvän pohjan sille yleissivistykselle. Oppii perusasiat monesta asiasta (biologia, maantieto, historia, psykologia, äidinkieli jne.).

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kampaajat, metallimiehet, taksikuskit, vartijat, siivoojat, lähihoitajat. Yhteistä näille on että ammatti on tullut koska parempaankaan ei ole rahkeita.
Muistelisin joskus aikoja sitten lukeneeni Turun mensan puheenjohtajan olleen taksikuski ja reservin kapteeni.

Minäpä lähden iltatöikseni siivoamaan jotta sais kotihoidon tuen lisäksi jostain rahaa. Mies hoitaa tenavaa iltaisin töidensä jälkeen. Kuhan muksu pk ikäinen niin sit haen vähemmän tyhmempää työtä.

Ellu, miten se siivoojan tyhmyys tuli ilmi?

Yhteistyössä