Minkä verran voi saada LAINAA jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mies saa sellaisen pari tonnia käteen kuussa, mä äitiyslomalla nyt ja sen jälkeen kht:llä. 2 lasta. Takaaja ois luvassa, okt siellä omana eli pitäisi kai johonkin riittää..? Mikä pankki antaisi lainaa? Kovasti haluttaisiin ostaa oma asunto nyt eikä vasta sitten kun olen töissä mäkin, nyt olisi hinnat kohdillaan jne.. Turhalta tuntuu maksaa vuokraa. :/

Auts, 70 aika vähän. Kun miettii että nyt jo maksetaan vähän alle 700 vuokraa niin tuntuu toi aika vähältä; ei nyt ihan 10v laina-aikaa kuitenkaan mietitty. ;) Miten se takaaja ja sen omaisuuden arvo vaikuttaa noin käytännössä? Ei tietty ole tarkoitus takaajalla maksattaa (!) mutta eikös se PANKIN kannalta ole sama mistä ne rahansa saa.

Pari tonnia mullekin käteen jää siellä mistä jäin mammalomille. Mutta eihän nyt ole esim sanottu että menen tämän kht:n jälkeen niihin töihin takaisin, voidaan saada vaikka kolmas lapsi tähän samaan väliin, voin jatkaa opintoja jne.. Eli ei kai ne mun oletettuja tuloja edes siellä ota huomioon?

Minä sain tuollaisilla tuloilla tuollaisen lainan (2000 ? / 70 000 ?). Enkä enempää olisi halunnutkaan. Jonkinlainen maksukyky täytyy säilyttää. Jos toinen on kotihoidontuella kotona, niin ei ne tulot voi kummoiset olla :)

Lainanlyhennys 400 ?, yhtiövastike hieman reipas 100 ?.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pari tonnia mullekin käteen jää siellä mistä jäin mammalomille. Mutta eihän nyt ole esim sanottu että menen tämän kht:n jälkeen niihin töihin takaisin, voidaan saada vaikka kolmas lapsi tähän samaan väliin, voin jatkaa opintoja jne.. Eli ei kai ne mun oletettuja tuloja edes siellä ota huomioon?

Tottakai ottavat huomioon. Mutta jos et yhtään tiedä mitä aiot tehdä niin laskevat varmaankin miehesi tulojen mukaan.

Oletetaan että nettotulonne ovat yhteensä 2600 euroa.

Kokonaisasumiskuluiksi maksimissaan 0.35 * 2600 = 910 euroa

Tästä asumiskuluihin 300 euroa.

Lainan lyhennykseen ja korkoihin jää 610 euroa / kk.

20v laina-aika ja korko 5.5% --> lainaa saisitte 88 677,32 euroa

No silloinkun kun mun BRUTTOtulot oli 1450/kk ja miehen 1760/kk, niin oltais saatu 100 000 ilman takaajia. Ja sit vielä siinä oli semmonen että miehellä ei luottotietoja, mutta jonkun verran niitä tuloja otettiin huomioon, vaikka se laina oliskin vaan mun nimiin tullu ja mun tuloilla. Myös lapsilisät laskettiin pankissa tuloiksi, sekä mahdolliset elarit. Tilannetta tietty autto se, pystyttiin maksamaan (ja edelleen maksetaan) lähes 800/kk vuokraa.
Nyt saatais enemmän kun molempien tulot tuosta noussu ja miehelläkin luottotiedot kunnossa.

Yhteistyössä