Minkä verran vaatekokosi muuttui raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Takkihaku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Takkihaku

Vieras
Heips,

Olen viidennellä viikolla raskaana ja kotvan päästä tulisi ostaa uusi talvitakki. RAskaus on ensimmäiseni, joten ei mitään hajua miten kroppani tulee muuttumaan.

Yleensä olen kokoa 36 takkiostoksilla, toisinaan 34 tai 38 mallista riippuen. Minkä verran teillä on takkikoko muuttunut raskauden aikana? Sen kun tulisi mennä sitten ihan koko talven, sillä laskettu aika toukokuussa.

Miten sinun kroppasi muuttui raskauden aikana? Kasvoiko pelkkä masu ja pylly, vai levenitkö myös esim. hartioista/ käsivarsista?

Kiitos jo etukäteen!

Esikoisesta vaatekoko kasvoi pari kokoa, olin todella, todella laiha kun aloin odottaa ja painoa keräsin melkein 20kg... eli XS muuttui M-kooksi. Tosin 1kk synnytyksestä olin taas koossa XS. Toisen odotusaikana vaatekoko ei muuttunut,, pysyi koko raskauden koossa S / 34/36.

Mulla oli sellainen A-linjaine villakangastakki,meni koko raskauden ja ollut käytössä sen jälkeenkin. Koko on 38,niinkuin normaalistikkin,ei mulle tullut kuin pallomaha,mikä lähti synnytettäni pois. :)

Mulla kaikissa kolmessa raskauksissa vaatekoko pysynyt S-koossa. Maha kasvoi, joten s-kokoiset äitiysvaatteet oli käytössä. Eihän hartiat kasva tai kädet veny, joten joku m- ta l-kokoinen takki olisi ollut kamalan näköinen!

Esikoista odottaessa vaatekoko pysyi samana ensimmäiset 7kk, jopa vanhat koon 38 farkut menivät hyvin jalkaan. Viimeisillä kuukausilla koko oli 40/42, eli ei valtavaa muutosta siinäkään.
Nyt toinen tulossa rv 16, ja vähän tuntuu että näitä kuukausia ei ihan vietetä samassa vaatekoossa.. hankin varmaan jonkun A-linjaisen takin, menee sit mahan kanssa tai ilman.

Menin pitkälti leggingsit, pitkä toppi, neule/paita -linjalla, joten vanhat vaatteet meni kyllä, vaikka kiloja tuli yli 20. Takkien kanssa sitten oli vähän säätämistä, suosittelen menemään omalla takilla niin pitkään kuin mahtuu ja sitten siirtymään ihan raskaustakkiin, jos löytyy :)

Mulla ei edes edestä/takaa huomannut heti että olen raskaana, vaikka maha oli melkoinen, paitsi lopussa alkoi keräämään kunnolla nestettä kroppaan (jalat, kädet, joka paikka).

Mulla menossa rv 37 ja omat vaatteet menee vieläkin päälle kun valitsee kaapista ne löysimmät paidat ja housut. Mitään farkkuja on turha haaveilla jalkaan vetävänsä mutta legginsit ja tregginsit saa mennä housuista. En ole ostanut yhtäkään äitiysvaatetta.

Takit onkin sitten ongelma, kun eihän ne mahdu kiinni. Toivonkin että tämä ilma ei tästä viilene ennen synnytystä.

Sun tilanteessa tekeisin varmaan niin, että käyttäisin jotain vanhaa takkia niin kauan kuin mahdollista ja ostaisin vasta sitten takin kun on pakko. Koska on todella yksilöllistä miten vartalo muuttuu raskauden aikana.

Okei, kiitos kaikille vinkeistä! Itsestänikin tuntuu että varmaan joku 36/38 on edelleen vaatekoko, mutta löysää mallia ym., jotta masu mahtuu. Kiva saada oletukselle vahvistusta täältä. :)

Yhteistyössä