Minkä verran päiväkerhotoimintaa on sopivasti 3v:lle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3v:n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3v:n äiti

Vieras
Lapsi on nyt reilu 3v vanha ja jäämässä pois päivähoidosta, koska itse jään äitiyslomalle. Lapsi ollut päivähoidossa reilun vuoden ikäisestä asti. Olen tiedustellut kaupunkimme päiväkerhomahdollisuuksia. Täällä toimii seurakunnan päiväkerho, joka 3-vuotiaille kerran viikossa 1,5h sekä kaupungin oma kerho joka on 2 kertaa viikossa 3h kerrallaan.

Itse ajattelin, että se kerran viikossa oleva kerho on aika vähän... vai mitä mieltä olette? Kuitenkin lapsi kaipaa muiden lasten seuraa ja on viihtynyt päivähoidossa hyvin. Ajattelinkin tuota kahdesti viikossa olevaa kerhoa. Toki molempiin voi ilmoittautua, mutta sitten tuntuu jo, että on liian paljon kerhoja, jos kolmena päivänä viikossa...

Mitä mieltä olette, miten paljon 3v tarvitse muiden lasten seuraa? Joku on ehdottanut myös jatkamista päivähoidossa osapäiväisenä, mutta itse en oikein innostu siitä ajatuksesta...

Meidän 3v käy kahdessa eri kerhossa, 2x3tuntia, kahtena päivänä viikossa. Meillä päin on jonoa kerhoihin, joten enempään ei olisi nyt mahdollisuuksia. Lapsi kyllä itse tykkäisi käydä useamminkin ja itsekin ottaisin vielä yhden päivän lisää.

mun kolmevee on 2x3h viikossa jota pidän sopivana (aikaisemmin ollut vain kotihoidossa), kotona lisäksi 1vee pikkusisarus. myös 3x3h vois ehkä mennä mut toi tuntuu nyt ihan ookoolta.

Riippuu aivan onko teillä lapsia siinä lähellä päivisin leikkikaverina. Musta kolme kertaa viikossa on aika paljon. Jos ulkona on kaverita niin sekin riittää, ei välttämättä tarvitse kerhoa ollenkaan. Voi nauttiakin kotona olosta. :)

Riippuu aivan onko teillä lapsia siinä lähellä päivisin leikkikaverina. Musta kolme kertaa viikossa on aika paljon. Jos ulkona on kaverita niin sekin riittää, ei välttämättä tarvitse kerhoa ollenkaan. Voi nauttiakin kotona olosta. :)

Ihan naapurustossa ei lapsia juurikaan ole leikkikavereiksi. Lähellä on leikkipuisto, en tiedä miten paljon siellä käy arkipäivisin lapsia äiteineen/isineen (itse kun siis olen tähän asti ollut päivät töissä ja lapsi päivähoidossa), viikonloppuisin ainakin muutamia. Minäkin ajattelen, että voisi olla lapsesta kiva olla kotonakin... mutta kuitenkin jotain virikettä, ettei ihan käy aika pitkäksi. Varsinkin kun pikkusisarus syntyy ja ei ole esikoiselle enää samalla tavalla aikaa kuin tähän asti.

Yhteistyössä