Minkä verran maksaa 3-4-vuotiaalle sukset-sauvat-monot -paketti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lkjvs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lkjvs

Vieras
Entä tartteeko ens talvena ostaa uus vai voiko samoilla suksilla ja sauvoilla mennä ensi vuonna, monot tarttee varmaan uusia, kun jalka kasvaa.

Mutta eikö kannata ostaa kunnon hiihtimet, kun jotkut ovat sanoneet, että lapsien innostus hiihtoon on lopahtanut kun on vedetty ekana jalkaa ne kenkiin kiinnitettävät sukset, millä ei pääse mihinkään.

Kysytäänkö aikuiselta painoa, jos menee ostamaan suksia ja mitä sellainen normi perinteisen tyylin suksi+sauvat+mono -setti maksaa

Kannattaa ostaa monot ja kunnon sidesukset eikä mitään rimpuloita enää tuon ikäiselle. Mä oon ostanu käytettynä ja muistaakseni n. 60 € maksoin setistä (sukset, monot ja sauvat). Riippuu myös ihan lapsen jalan kasvusta miten kauan samat monot käy, meillä esikoinen on hiihtäny pari vuotta samoilla monoilla, kun jalka kasvaa niin hitasti.

Lasten suksia ostettaessa painolla ei vielä ole väliä, mutta jos itsellesi meinaat sukset ostaa, niin niitä sovitetaan kaupassa ja katsotaan että ne on sopivan jäykät suhteessa sun painoon.

Meillä ei ole mitenkään kenkiin pistettävät sukset tappaneet intoa. Tai sitten ne tappavat hitaasti, koska lapsi on niillä hiihdellyt jo 3 talvea. Toki eihän ne ole mihinkään matkahiihtoon tarkoitettu, mutta harvemmin 2-3-vuotiaat edes sellaista yrittääkään. Mä ostan nyt 4-veelle oikeat sukset, kun niillä olisi tarkoitus ihan pidempiä reissuja opetella tekemään. Viime talvialessa setit maksoivat 99e, mutta kun monoja ei ollut sopivan reiluja, niin jäi ostamatta. Vielä en oo kirppikseltä suksia löytänyt joten kohta jää talvialeen shoppailu.

Aikuisen kannattaa testata suksi seisten ja kyllähän suksien jäykkyys ja paino korreloivat.

löytääkö noita ns. kunnon suksipaketteja kuinka kirpputoreilta? Vai kannattaako uhrata aikaa siihen vai marssii vaan kauppaan...saahan ne sitten taas itse myytyä kirpparila (tuttavienlapsille)

Missä päin asut, onko siellä urheiluvälinekirppiksiä? Niiltä tulee aina haettua. Ensisukset ei montaa kymppiä maksaneet, isomman sukset vähän enemmän.

En noita kenkiin kiinnitettäviä ostaisi, saattavat irtoillakin helposti. Mutta ekoiksi suksiksi jarru-urilla varustetut sukset ovat kätevät. Ei tartte voidella, eivätkä liukastele taaksepäin. Niillä voi pienempikin tepastella eteenpäin ennenkuin oppii paremmin tekniikan.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä