Minkä talopaketin haluaisit? Vielä rajauksena että max. 150 neliötä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En ymmärrä ihmisten hinkua asua omakotitalossa, mulla ei oo mitään pakottavaa tarvetta asua sellaisessa.

Ei lopu tekeminen, kun joka vuosi saa (PITÄÄ) rapsuttaa jotain nurkkaa, haravoida pihaa, kitkeä kukkapenkkejä, ajaa ruohoa ja tehdä lumitöitä jne. Lisäksi on hyvä syy pitää jemmatiliä: jos jotain hajoaa, pitää olla rahaa säästössä korjausta varten.

Minulle ei sopisi omakotitalossa asuminen. Minulle sen edut olisivat pienemmät kuin haitat. Mutta onneksi ihminen saa päättää, miten asuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
En ymmärrä ihmisten hinkua asua omakotitalossa, mulla ei oo mitään pakottavaa tarvetta asua sellaisessa.

Ei lopu tekeminen, kun joka vuosi saa (PITÄÄ) rapsuttaa jotain nurkkaa, haravoida pihaa, kitkeä kukkapenkkejä, ajaa ruohoa ja tehdä lumitöitä jne. Lisäksi on hyvä syy pitää jemmatiliä: jos jotain hajoaa, pitää olla rahaa säästössä korjausta varten.

Minulle ei sopisi omakotitalossa asuminen. Minulle sen edut olisivat pienemmät kuin haitat. Mutta onneksi ihminen saa päättää, miten asuu.

Niin ja jotkut tulevat hulluiksi, jos kerrostalo asunnossa, ei saa ees vasaralla naputtaa ilman ilkeitä katseita.. :p

En kyllä ymmärrä miten jotkut eivät voi ymmärtää, miksi jotkut vaan yksinkertaisesti haluaa asua omakotitalossa.

Nooh,järjestelykysymyksiä...Meillä ajetaan lumet pihalta traktorilla-ei tuota 1000 neliön piha-aluetta kukaan kolaisi.

Ja nurmikko,siksi on lapset että ne ajaa!!
Ja rikkaruohot,perennat sellasiks että ei tarvii kitkeä.

Jää aikaa paljon muuhun mukavaan omakotiasumiseen.
Auringonottoa omalla terassilla,uimista altaassa,talvella lilluttelua paljussa...
takapihalta aukee hiihtoladut ja lammessa voi luistella.

Ei näitä voi tehä kerrostalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja hello:
Niin ja jotkut tulevat hulluiksi, jos kerrostalo asunnossa, ei saa ees vasaralla naputtaa ilman ilkeitä katseita.. :p

En kyllä ymmärrä miten jotkut eivät voi ymmärtää, miksi jotkut vaan yksinkertaisesti haluaa asua omakotitalossa.

No ymmärränhän mie. Just sanoinkin, että onneksi saa itse valita, miten asuu.

Alkuperäinen kirjoittaja hello:

No ymmärränhän mie. Just sanoinkin, että onneksi saa itse valita, miten asuu.

No tarkoitin viitata tuolla tuohon KKK:n tekstiin...

Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Kastelli on pitkästä tavarasta rakennettu paketti jota uskallan suositella.

Muoks* Lisään vielä että meillä sai ainakin tehdä kaikenlaisia muutoksia ilman lisä kuluja. Tietysti ns. materiaalikulut jos tulee esim. lisää ikkunoita niin lisätään hintaan. Vastaavasti jos poistat jotain niin paketin hinta pienenee.

Tämä meilläkin. Mies ei myös halua taloa jossa valmiit palat (saati koko talo) raahataan jostain ja läiskästään päivässä pystyyn. Kastellin saa halutessaan rakentaa alusta asti itse, mutta koska aineet tulee suoraan tontille, oikea määrä ja oikeassa järjestyksessä (esim sisäväliovet kun niiden aika, eivät seiso tontilla vuotta odottamassa asennusta) ei ole tarvetta etsiä ja miettiä jokasta laudanpätkää erikseen. Ja tosiaan, muutoksia saa tehtyä helposti ja materiaalit muokataan sen mukaan.

Jes, ihanaa, lisää vaan :). Mä saan sitten näyttää miehelle tän ketjun :).

KKK: Mä olen aiemmin ollut vannoutunut rivariasuja. Kunnes se sitten puri, omakotitalokärpänen. Edelleenkään en haluais uutta, mutta unelmien tontille ei nyt voinut sanoa ei :heart:

mä ottaisin maxit kivitalojen hansa mallistosta jonkun...
ai niin 150m2 raja.. ne kyllä taitaa mennä vähän yli..

http://bassorakenne.net/kivitalot/talomallisto/hansa-kivitalot/stavanger.html

meillä talopaketti. mutta kastelli joka rakennetaan paikalla pitkästä tavarasta eikä elementeistä.

tää on muunneltu tuosta juhlasuosikki 135:sesta ja asuin neliöitä noin 135

http://www.kastelli.fi/talot/talomallistot/hoviherra/Hoviherra+133
tuo siis meillä muuteltuna. lisäksi aika mallistossa on kivoja perhetaloja joissa isot säilytys tilat.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
http://www.sami-talo.com/app/asunnot/show_talo/-/tid/8/submit/1-kerroksiset
Meillä on tämä. Pohja ratkaisua vähän muutettiin.

Täällä Piikkiössä jos kiinnostaa ajaa ohi joskus. 07 valmistui.
Olithan sä täältä päin myös, vai muistanko väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja lisään viellä:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
http://www.sami-talo.com/app/asunnot/show_talo/-/tid/8/submit/1-kerroksiset
Meillä on tämä. Pohja ratkaisua vähän muutettiin.

Täällä Piikkiössä jos kiinnostaa ajaa ohi joskus. 07 valmistui.
Olithan sä täältä päin myös, vai muistanko väärin?

Juu olen :). Kiva tietää, kiitos vinkistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja valmistalo:
Mä ostaisin tasamaan tontille tämmösen, ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään, kun taloissa on perustuksetkin valmiina. Olen joskus nähnyt noita tiellä, hurja näky.

http://www.teijo-talot.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26

Liian pieniä prheellisille. Ai ei mitään tarvitse tehdä? Mihin se p**ka menee pöntöstä?

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä mies on niin vastaan noita pakettitaloja.
Tekee lämpökuvauksia työkseen ja sanoo että pakettitalot on ihan mahottomia.Vuotaa...
Tosin ne mitä on kuvaillut on muutaman vuoden vanhoja,ehkä talonvalmistajat on näihin jo kiinnittäneet huomiota.

Tai sitten kannattaa kuvauttaa heti kun talo valmistuu.
Ettei ole järkkyvuotoja.

Mut kaverin talopaketti,tehty v-05 ja todella isot vuotokohdat,talo liikkunut ja repeillyt.

Ootte sitten päätyneet rakentamaan vai??
:wave:

Tämä on niin puppua että... Lämpökameralla on kuvattu meidän talo, ei vuodon vuotoa ja Jetta-Talo muuten kyseessä, että mainostaa voin :D

2 naapurin talot kuvattiin yhtäaikaa, heillä myös puurunkoiset ja puuverhoillut talot samalla eristepaksuudella kuin meillä ja myös samana vuonna valmistuneet. Molemmat paikan päällä kirvesmiehen tekemiä, mutta meilläpä oli tiiviimpi!!!

Yhteistyössä