Minkä takia suomalaiset ei osaa pukeutua edes LINNANJUHLIIN!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skandinaavipellet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne olkaimettomat yläosat olivat kyllä jotain ihan kamalaa. Ehkä joka viidennellä oli istuvat ja sopivat yläosat, muilla oli kyllä semmoset numeroa liian pienet missä läskit pursus.

Minen yleensäkään ymmärrä miksi ihmeessä ei voi pitää olkaimia tai vaikka hihoja, jos ei satu oikeasti olemaan hyvännäköinen?

Olen miettinyt tätä samaa esim. hääpukujen kanssa. Nykyään ei melkein muita näe kuin noita olkaimettomia järkkyjä pukuja.

Ovatko noi kaikki oikesti yhtä sokeita omalle ulkonäölleen kuin nuo katukuvassa olevat porsaat leggingseineen ja skinny jeansseineen. Kuvitellaan olevan tosi hyvännäköisiä kun kehdataan kulkea "muodikkaissa" vaatteissa, hrrrr.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Olen aloittajan kanssa sikäli samaa mieltä, että nykyään juhlissa on hieman liikaa "kikkailua" naisten asuissa. Kun se perustyyli ja klassisuus ei synny niin. Mummomaisuuden ja kikkailun välimaasto pitäisi löytää. Pidin kovasti Sari Helinin haute couture -puvusta, ranskalainen hienostunut kädenjälki näkyy heti edukseen vs. skandinaavinen tylsyys-tai-räväkkyys -akseli.

Rouva Jenni Haukion puvun yläosa oli selkeän epäonnistunut ja "alijuhlava" ja vei skandinaavisen yksinkertaisuuden jo liian pitkälle tyylillisesti. Mieleeni tuli hippiaatetta ja yksinkertaisuutta yhdistelevän siskoni jokin arkipaita.

kunnon liiveillä sais jo ihmeitä aikaan!

NÄIN!
Black-Wedding-Dress-my-grandmother-picked-it-out--and-my-aunt-bought-it--.jpg

EI NÄIN!
stock-photo-17645045-bad-fitting-bra.jpg

(Kuvat netistä)

[QUOTE="mies";27659804]Olen aloittajan kanssa sikäli samaa mieltä, että nykyään juhlissa on hieman liikaa "kikkailua" naisten asuissa. Kun se perustyyli ja klassisuus ei synny niin. Mummomaisuuden ja kikkailun välimaasto pitäisi löytää. Pidin kovasti Sari Helinin haute couture -puvusta, ranskalainen hienostunut kädenjälki näkyy heti edukseen vs. skandinaavinen tylsyys-tai-räväkkyys -akseli.

Rouva Jenni Haukion puvun yläosa oli selkeän epäonnistunut ja "alijuhlava" ja vei skandinaavisen yksinkertaisuuden jo liian pitkälle tyylillisesti. Mieleeni tuli hippiaatetta ja yksinkertaisuutta yhdistelevän siskoni jokin arkipaita.[/QUOTE]

Noniiiin, tässäpä kaikki tulikin hyvin kiteytettyä. Jos olet mies etkä homo niin sinut pitäisi saada linnanjuhliin pukuarvostelijaksi!

Ne olkaimettomat yläosat olivat kyllä jotain ihan kamalaa. Ehkä joka viidennellä oli istuvat ja sopivat yläosat, muilla oli kyllä semmoset numeroa liian pienet missä läskit pursus.

Minen yleensäkään ymmärrä miksi ihmeessä ei voi pitää olkaimia tai vaikka hihoja, jos ei satu oikeasti olemaan hyvännäköinen?

Olen miettinyt tätä samaa esim. hääpukujen kanssa. Nykyään ei melkein muita näe kuin noita olkaimettomia järkkyjä pukuja.

Ovatko noi kaikki oikesti yhtä sokeita omalle ulkonäölleen kuin nuo katukuvassa olevat porsaat leggingseineen ja skinny jeansseineen. Kuvitellaan olevan tosi hyvännäköisiä kun kehdataan kulkea "muodikkaissa" vaatteissa, hrrrr.

Samaa olen miettinyt. Missä viipyvät hihat ja olkaimet??? Tätä olkaimetonta yläosa -kautta on kestänyt niin hääpuvuissa kuin juhlapuvuissa jo liian kauan. Pitäisi olla sellainen puku joka sopii vartalolle. Olkaimeton kun sopii valitettavan harvalle varsinkin ikääntyneemmille naisille! Mikäs siinä jos on kroppaa mitä näytellä mutta jos on valkoinen kuin lakana, huonoryhtinen, huonoihoinen niin ei siinä kyllä paljas pinta edukseen tule!

• Tykkää
Reactions: Zucchini
iähän ihmeissäni siitä miten hirmu vähän oli korsettiyläosia, semmoinen kunnon mikä tukisi ja nostaisi ryhtiä. Silloin olkaimettomuuskaan ei olisi niin paha. Mutta noiden heiveröisten kankaiden kanssa jotka näyttivät kaikki mahdolliset makkarat, yyyyh.

Onko korsetti jotenkin epäjuhlallinen, halpa, vai mitä ihmettä. Nainen kuin nainen näyttäis minun mielestäni paremmalta korsetissa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Samaa olen miettinyt. Missä viipyvät hihat ja olkaimet??? Tätä olkaimetonta yläosa -kautta on kestänyt niin hääpuvuissa kuin juhlapuvuissa jo liian kauan. Pitäisi olla sellainen puku joka sopii vartalolle. Olkaimeton kun sopii valitettavan harvalle varsinkin ikääntyneemmille naisille! Mikäs siinä jos on kroppaa mitä näytellä mutta jos on valkoinen kuin lakana, huonoryhtinen, huonoihoinen niin ei siinä kyllä paljas pinta edukseen tule!

Samaa mieltä! Eikö kukaan uskalla sanoa noille rikkaille ruppanoille, että älä nyt helvetissä tuommosta pukua laita?

Jos noin ottaa pannuun, miksi niitä pitää katsoa? Minä en ainakaan katsonut sekuntiakaan, vaikkei kyllä maailmaani olisi kaatanut vaikka olisin katsonutkin. Hereillä pysyminen olisi vaan tuottanut kohtuuttoman suuria vaikeuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27659868:
Onko ap koskaan katsonut nobel-juhlia ihan vaan vertailun vuoksi? Siellä vanhemmat tekoruskettuneet naiset ovat käsivarret ja heltat paljaana
Nyt puhutaan Linnan juhlista. Suomessa.

Kiikon puvun kun näin niin heti ekana tuli mieleen, että piilottelee sillä kuihtunutta olemustaan. Kaunis puku, sitä en kiellä, mutta kun muistaa edellisvuosien puvut niin nyt taisi olla kaikista peittävin puku ja kaikista kuihtunein olemus. Ei paljoa käsivarsia ollut hihojen sisällä

Mä katsoin varmaan eri juhlia, kun näin kauniita naisia ja kauniita kampauksiakin. Jotkut puvutkin olivat kauniita.

Suomalainen nainen on kyllä sellainen ämmä, että haukkuu nimettömänä netissä toisten ulkonäköä. Liekö taas se kuuluisa kateus syynä.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";27659863]Stailaaja vois tehdä ihmeitä tai ainakin saada omasta itsestä sen mahdollisen parhaan puolen esiin.[/QUOTE]

Mutta jos asenne on anteeksi-etta-olen-olemassa, ei stailaajakaan ihan kaikkea pysty pelastamaan.

Niin, suomalainen vaatimattomuus ja yleinen glamourin ja arjen esteettisyyden puute tavallaan jatkaa elämäänsä. Postmoderni yksilöllinen kantaaottaminen on kehno korvike esim. mannereurooppalaiselle tai monarkistiselle tyylitajulle. Esimerkiksi se lentopalloilija: valtava määrä tukkaa auki, olkaimet paljaana, MUTTA huono ryhti ja talsi lähes kuin mies kameran ohi. Mikä paradoksi!

Sama ristiriita näkyy myös joskus kadulla kun naisella on paksusti meikkiä ja koruja ym., mutta olemus on silti miehekäs - siis elekieli, ilmeet, liikkeet, kehonasennot, äänenkäyttö, kävelytapa... Pitäisi aloittaa tästä henkisestä, kehollisesta ja ajattelullisesta puolesta, sitten mennä eteenpäin, ei toisinpäin. Puvut ja tällingit eivät pelasta, jos pään sisällä ja kropassa eivät ole palikat koossa. "Naisena viihtymisen" näen ainakin itse helposti. Se on monesti se ratkaiseva viehättävän lopputuloksen kannalta.

[QUOTE="vieras";27659902]
Suomalainen nainen on kyllä sellainen ämmä, että haukkuu nimettömänä netissä toisten ulkonäköä. Liekö taas se kuuluisa kateus syynä.[/QUOTE]
Nyt on puhe puvuista ja siitä, mikä kenellekin (ehkä) vois sopia - ei ulkonäöstä, jolle ei voi mitään.

[QUOTE="mies";27659908]Niin, suomalainen vaatimattomuus ja yleinen glamourin ja arjen esteettisyyden puute tavallaan jatkaa elämäänsä. Postmoderni yksilöllinen kantaaottaminen on kehno korvike esim. mannereurooppalaiselle tai monarkistiselle tyylitajulle. Esimerkiksi se lentopalloilija: valtava määrä tukkaa auki, olkaimet paljaana, MUTTA huono ryhti ja talsi lähes kuin mies kameran ohi. Mikä paradoksi!

Sama ristiriita näkyy myös joskus kadulla kun naisella on paksusti meikkiä ja koruja ym., mutta olemus on silti miehekäs - siis elekieli, ilmeet, liikkeet, kehonasennot, äänenkäyttö, kävelytapa... Pitäisi aloittaa tästä henkisestä, kehollisesta ja ajattelullisesta puolesta, sitten mennä eteenpäin, ei toisinpäin. Puvut ja tällingit eivät pelasta, jos pään sisällä ja kropassa eivät ole palikat koossa. "Naisena viihtymisen" näen ainakin itse helposti. Se on monesti se ratkaiseva viehättävän lopputuloksen kannalta.[/QUOTE]

Entapa pyyhe-verhot? :saint:

Hyi, kun ap kirjoittaa rumasti. Aloitustekstistä oli sivistys kaukana - ja sivistys on osa tyylikkyyttä. Ei mennyt ap:llakaan ihan nappiin, ei.

Mutta olet varmaan skandinaavipelle sinäkin? Eihän silloin edes voi onnistua.

Vai saa suomalaiset taas hävetä? Sulla on varmaan kuvallisia esimerkkejä vastaavista juhlista jossain muualla maailmassa, joissa ei samaan väkimäärään ole lipsahtanut yhtäkään huonosti istuvaa pukua tai pieleen mennyttä kampausta? Onhan?

Vai saa suomalaiset taas hävetä? Sulla on varmaan kuvallisia esimerkkejä vastaavista juhlista jossain muualla maailmassa, joissa ei samaan väkimäärään ole lipsahtanut yhtäkään huonosti istuvaa pukua tai pieleen mennyttä kampausta? Onhan?
Eiku ei näistä saanut puhua tässä ketjussa vain suomalaisista Suomessa Linnassa :xmas:

Yhteistyössä