Minkä takia menit nuorena naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Korhoska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska rakastuin ja halusin viettää loppuelämäni hänen kanssaan. Harkitsin ennen päätöstäni, joten en mennyt naimisiin hetken huumassa. Minun kohdallani pätee että ihastuksen väistyessä rakkaus on kasvanut. Ja se kasvaa joka päivä, vaikka heikkoja hetkiä onkin ollut ja tulee olemaan.

Mentiin 21.v naimisiin, oltiin tunnettu 9.v ja seurusteltu 7.v ja oltiin sitä mieltä että ollaan valmiita naimisiin ja vuoden päästä syntyi pikku tyttö. Ja 5.v päästä pieni poika:)
Eli nyt ollaan oltu naimisissa 10.v ja nyt odotetaan kolmatta lasta:9
En ole yhtää katkera että menin niin nuorena naimisiin

21-vuotiaana menin naimisiin seurusteltuani ensin 4 vuotta. Eli tunsin hyvin mieheni. En nähnyt mitään syytä olla menemättä naimisiin, kun tiesin, että haluan olla hänen kanssaan loppuelämäni. Ja hyvin menee edelleen. Nyt 13 vuotta ollaan oltu naimisissa ja 3 ihanaa lasta!

Ei sillä ajankohdalla periaatteessa mitään väliä ollut, olisi voitu jättää myöhemmäksikin. Helpotti kuitenkin muiden asioiden järejstelyä, joten siksi kipaistiin maistraatissa viime helmikuussa =)

Olin umpirakastunut, ja hyvin kiintynyt häneen. Vaikka hän estelikin avioitumista kanssaan, koska sairasti vaikeaa mielialahäiriötä. Tiesin jo naimisiin mennessä, etten tule pääsemään helpolla, mutta rakkaudesta toista kohtaan on valmis kestämään koettelemukset. Hän oli elämäni mies, ja olimme naimisissa yhteensä viisi vuotta, kunnes kuolema meidät erotti.

Kauhea sentään, kun tässä ei tuo nimimerkki millään pysy tuossa kentässä. Pitäisi kai rekisteröityä, niin ei tarvitsi murehtia. Anteeksi, tämä ei ollut millään tavalla relevanttia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja l:
Eikö sitä loppuelämää voi viettää toisen kanssa ilman naimisiinmenoa?

Minusta lasten on turvallisempaa syntyä avioliittoon, ja avioliitto luo itsellekin turvallisuutta ja pysyvyyttä. Lisäksi olen kristitty ihminen, joten avioliitto tuntuu luontevalta.

Menin naimisiin 19 vuotiaana, mies oli 25v, tuntui vain oikealta ratkaisulta ja tiedan yleensa ihmisesta ensi tapaamiselta pidanko vai en. joten pitkaslti taisin luottaa siihen vaistoon :D enka viela ole joutunut katumaan. Naimisissa oltu 8v ja 3 lasta

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Minusta lasten on turvallisempaa syntyä avioliittoon, ja avioliitto luo itsellekin turvallisuutta ja pysyvyyttä. Lisäksi olen kristitty ihminen, joten avioliitto tuntuu luontevalta.

Eli lapset jotka eivät synnyt avioliittoon, eivät ole turvassa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sanoin, että MINUN mielestäni on turvallisempaa niin. Itse saat ajatella asiasta mitä tahdot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sanoin, että MINUN mielestäni on turvallisempaa niin. Itse saat ajatella asiasta mitä tahdot.

Juu, ja ajattelenkin. Yritin vain saada tarkennusta asiaan, eli millä lailla turvallisempaa?

Avioliitto tuo turvaa puolisolle toisen kuollessa. Täysin samaa turvaa ei taida saada edes muuten sopimalla. Ja avioliitossa ei tarvitse olla mitään uskonnollista, aina on siviilivihkiminen.

Olin raskaana ja appiukko vaati avioliittoa. Heidän sukuunsa ei saanut syntyä aviottomia lapsia. Sanoi sen pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Jos olisin tajunnut mitä kaikkea se tuo tullessaan enkä olisi ollut niin nuori ja ujo niin olisin sanonut pari valittua sanaa ja mennyt naimisiin ihan rauhassa. Olisin saanut ihan kunnon häät enkä hätäseen järkättyjä juhlia.

Yhteistyössä