Minkä takia jos kutsussa lukee klo 14.00-15.00

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaarggghhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaarggghhh

Vieras
Ni ihmiset ilmoittaa tulevansa klo.16.00 ei me olla mikään avoin kahvibaari. Pidettiin tytön synttärit niin iso osa ihmisistä ilmoitti että sunnuntaina ei pääse tuleevat sitten joskus illalla. Itse miellän että tullaan joko kutsun ilmoittamaan aikaan tai ilmoitetaan että ei pääse. Anoppi ja appiukko esim. ilmoittivat tulevansa vasta illalla koska heidän täytyy saunoa mökillä rauhassa ennenkuin lähtevät pojan synttäreille,muuten menee päivä pilalle. Sitten vielä suuttuivat kun minä läksin illalla jumppaan enkä jäänny odottelemaan kun arvon hoviväki saapuu kun itse huvittaa..taidan olla joustamaton tai jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja en tajuu:
Ja on niitäkin, jotka saapuvat ennen kutsun aikaa. Kiva isäntäväen olla passissa koko päivä odottelemassa, että kuka milloinkin saapuu paikalle...

Nojoo! arvaa vaan.. tuntuu että ihmiset vain ilmoittaa että tulee millon tulee..ei edes kysytä että "voiko tulla" missä on wanhat kunnon käytöstavat..

Ymmärrän pointtis ja tosi rasittavaa tollanen, MUTTA... oli teiän kutsussa aikas minimaalinen juhla-aikataulu!!! Jos juhlat kestää vaan TUNNIN ni voi olla monilla lapsiperheillä aikas vaikeaa! Kyllä tollasiin juhliin YLEENSÄ varataan aikaa ainaski noin neljä tuntia!!!

Jo on tiukkaa ja joustamatonta. Älkää pitäkö niitä synttäreitä ollenkaan, niin ei tarvii hermostua ja leikkiä kahvibaaria. Eihän se ole lainkaan pakollista, eikä ole mikään pakko olla joustava, eikä tarvitse lainkaan olla ystävää ihmisten kanssa, eikä tarvitse odottaa muidenkaan olevan sinulle ystävällisiä. On kivaa pakottaa muut ihmiset toimimaan oman aikataulunsa mukaan ja olla vapaa menemään jumpaan silloin kun itselle sopii.

Meillä vietetään nyt viikonloppuna pojan 1v-synttäreitä ja niitä vietetään useampana päivänä, koska tottakai minä haluan että kaikki pääsevät tulemaan ja eihän sellaista aikaa olekaan, että kaikki pääsisivät samaan aikaan. Meillä olen laittanut vaan alkamisajan en mitään loppumisaikaa.
Me ollaan kaikkien kanssa sovittu milloin tulevat.
Mä olisin tuossa tilanteessa jättänyt jumpan väliin ja odottanut niitä vieraita, jumppaan pääsee kyllä muulloinkin. Ja minusta synttäripäivä on pyhitetty kokonaan juhlimiselle, ei siihen muuta enää sisällytetä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Ymmärrän pointtis ja tosi rasittavaa tollanen, MUTTA... oli teiän kutsussa aikas minimaalinen juhla-aikataulu!!! Jos juhlat kestää vaan TUNNIN ni voi olla monilla lapsiperheillä aikas vaikeaa! Kyllä tollasiin juhliin YLEENSÄ varataan aikaa ainaski noin neljä tuntia!!!

Samaa mieltä. Joillain on päikkäriaika tms. tai jotain muuta menoa, mistä syystä ehtivät vasta vähän myöhemmin.
Jos meillä on synttärit, vieraat saavat tulla alkamisajasta nukkumaanmenoon asti. Kysyvät toki yleensä ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:

Kutsuttiin vain aikuisia..joukossa ei ollu siis esim.lapsiperheitä. Silloin oltais tottakai pidetty pidempi aika.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jo on tiukkaa ja joustamatonta. Älkää pitäkö niitä synttäreitä ollenkaan, niin ei tarvii hermostua ja leikkiä kahvibaaria. Eihän se ole lainkaan pakollista, eikä ole mikään pakko olla joustava, eikä tarvitse lainkaan olla ystävää ihmisten kanssa, eikä tarvitse odottaa muidenkaan olevan sinulle ystävällisiä. On kivaa pakottaa muut ihmiset toimimaan oman aikataulunsa mukaan ja olla vapaa menemään jumpaan silloin kun itselle sopii.

Niin olisi appivanhemmatkin voinnu joustaa ja jättää sen saunansa käymättä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin olisi appivanhemmatkin voinnu joustaa ja jättää sen saunansa käymättä?

No onko se nyt oikeasti niin kamalaa?
Eikö ole pääasia, että kumminkin tulevat?

Pannu on kuumana koko päivän ja usein vieraita tippuu pitkin viikkoa. Vielä ainakaan ei ole haitannu yhtään. Ehtii paremmin seurustella vieraiden kanssa, kuin silloin kun kaikki pyrähtää yhtä aikaa. Meillä usein lapset tulee yhtä aikaa, mutta aikuiset ystävät ja sukulaiset tippuu pitkin viikkoa, ja varmaankin just sen takia, että muuten ei paljon muuta saa kuin antaa lahjan, juoda kahvit ja lähteä kotiin. Ollaan ehkä outoja ja ylisosiaalisia, kun halutaan seurustella meillä kyläilevien ystävien ja sukulaisten kanssa.

Tyylinsä siis kullakin. Itse kyllä olen silti pyrkinyt kunnioittamaan noita kutsuaikoja. Ne joilla on aika erikseen, haluaa useinkin että tullaan just silloin. Voisit ystävällisesti ja rakentavasti keskustella appivanhempiesi kanssa. Olit paikalla silloin kun kutsujen piti ollakin, muttet halunnut tai jaksanut olla passissa koko iltaa, kun oma aika ja omasta kunnosta huolehtiminen on sinulle lapsen lisäksi tärkeitä asioita, jaksatkin paremmin huolehtia lapsestasi, kun olet itsekin kunnossa. Psyykkisesti ja fyysisesti.

Meillä kävi viimeksi niin, että kun kutsuimme tytön kummit syntymäpäiville samalle päivälle niin kuulin vain, että he ovat sopineet että tulevat eri päivinä?!?!?! Oli siis keskenään tämä ex-aviopari sopinut, että tulevat meille eri päivinä, vaikka heidät oli kutsuttu tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan. No minä sitten totesin, että eiköhän se sovi, vaikka sapettikin tälläinen ominpäin järjestely. Kaikenhuippu että molemmat tulivat omina päivinään kaksi tuntia myöhässä.

Saako teillä oikeasti olla vain tunnin juhlissa? Meillä oli viikonloppuan nuoremman nimpparit ja ekat vieraat tuli klo 14 ja lähti 16.30, muut kävi siinä välillä :D

No sit jos saa ollakin pidempään kuin tunnin :laugh:

sunnuntai on monella juuri sellainen päivä, että halutaan yksi päivä pyhittää pyhäruualle ja loikoilulle..
minkä ikäisen lapset synttärit, jos kerta muita lapsia ei kutsuttu.. mahto lapsesta itestä olla mukavaa

Alkuperäinen kirjoittaja :
sunnuntai on monella juuri sellainen päivä, että halutaan yksi päivä pyhittää pyhäruualle ja loikoilulle..
minkä ikäisen lapset synttärit, jos kerta muita lapsia ei kutsuttu.. mahto lapsesta itestä olla mukavaa

1v. oli kyseessä.. lapsiperheelliset ilmoittivat ettei pääse tulemaan ( meillä ei ole kun 2 lapsiperhettä tuttuja)

Sunnuntaina juhlitaan kun se synttäripäivä sattui sunnuntaille?

meillä ainoastaan lastenkutsuilla on rajoítettu aika esim 14.00-16.00 ja sitten kun pidän kutsuja sukulaisille ja ystäville niin olen ilmoittanut kutsussa kellonajan minkä jälkeen voi tulla (esim. klo 14 alk.) ja hyvin on toiminut. vieraita on kyllä saattanut riittää iltaan asti, mutta minusta on kivempi niin että vähän kerrassaan kun kaikki samalla oven avauksella... eipähän oo kahvipöydässä niin ahdasta ja ehtii jopa kunnolla jutellakin jonkun kanssa =)

Mielestäni todella lyhyt juhlinta aika vaikka kyse vain aikuisvieraista,eihän siinä kerkeä kun hätäseen juoda kahvin kun täytyy jo lähteä :/
Kuulostaa vähän semmoiselta pakolliselta kahvitukselta että lapsi saa lahjat isovanhemmilta ja ei kun ulos....

Itse vietämme lasten synttäreitä aina sillälailla että koko päivä aikaa ja saa tulla milloin itse haluaa ja yleensä vieraat viipyy semmoisen 2-4 tuntia ja lapsista on kiva kun saavat huomiota synttärivierailta. Itse järjestän sen päivän vaan synttäreille eikä sitten mitään muuta ohjelmaa...

Kylläpä on pieni juhlimisaika....
Varsinkin vielä näin hyvillä ilmoilla ihmiset tuohon aikaan yleensä haluaa tehdä pihahommia tai muuta "hyödyllistä". Ja itse olen saanut kyllä kutsuja vain tyyliin klo. 14 alkaen tai 15 alkaen ja siitä eteenpäin saa sitten tulla vaikka illalla. Toki ilmoitetaan mihin aikoihin ollaan suurinpiirtein tulossa.
Ehkä nämäkin vieraat eivät ole tottuneet noin tiukkoihin aikatauluihin ja luulivat että saa tulla 14-15 lähtien?
Ymmärtäisin tiukan aikataulun jos kyse olisi lapsen kaverisynttäreistä, mutta että aikuisten ihmisten pitäis olla teillä just 14-15 välillä, niin huhhuh...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :

1v. oli kyseessä.. lapsiperheelliset ilmoittivat ettei pääse tulemaan ( meillä ei ole kun 2 lapsiperhettä tuttuja)

?

Okei, ymmärrän. Ihan kaikella ystävyydellä sanon, että opettele relaamaan noiden synttäreiden kanssa. Meillä on pidetty aika monet ja vielä kertaakaan ei ole käynyt niin, että kaikki olisivat tulleet silloin, kun on kutsuttu. lapsilla on eri nukkumisrytmejä, uimakouluja ja ties mitä. Joten tulevat sitten, kun heille sopii. Ja se sopii itselle enemmän kuin hyvin.

Yhteistyössä