Minkä takia anoppi osti minulle Joululahjaksi Pelastakaa pojat-kirjan?

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
Osaisiko joku valaista minua? Olen kiittänyt lahjasta kyllä :D

Siis kirja on Raisa Cacciatoren ja Samuli Koiso- Kanttilan teos hyvinvoivista pojista hyvinvoivia miehiä.

Meillä kaksi poikaa ja tyttö. Onko tämä joku vihje?

Lueskelin tuota jo hieman ja paljon siinä on puhetta tästä "pojat on poikia" jne. Joka ei minuun oikein uppoa.

Aika suora vihje anopilta =)! Poikkeeko teidän kasvatusmetodit paljonkin siitä miten anoppi on poikansa kasvattanut? Ootko sä hänen mielestään liian tiukka kasvattaja pojille? Mut hei , ota siltä kantilta että aina on varaa oppia jotain uutta ja hakea uusia näkökantoja, tai sit vaan hyvänä unentuontikirjana.

Pidätkö kovaa kuria? Meillä miehen veljen vaimo ei kitapurjettaan säästä kun komentaa poikaansa. Erityisen traskasta sitä on kuunnella joululounaalla anoppilassa.

Minä olen lukenut tuon kirjan ja minun mielestäni se oli ihan mielenkiintoinen, ei nyt kaikessa osin yksi yhteen omien näkemysten kanssa mutta ainahan on varaa laajentaa näkökulmaansa. Itse en nyt tuosta lähtisi mitään taka-ajatuksia metsästämään, todennäköisesti anoppi vain ajatteli että tuo kirja voisi olla mielenkiintoinen ja hyödyllinen kun perheessä on poika.

Minä ottaisin kirjan mielelläni vastaan, olen lukenut siitä vain hyvää. Kerran olen sitä yrttänyt ostaakin, mutta oli loppu kaupasta.

Minusta kyse ei ole pelkästään siitä, että pojat ovat poikia, vaan että nyky-yhteiskunnassa esimerkiksi koulu on rakennettu paremmin tytöille sopivaksi. Kiltit tytöt pärjäävät koulussa paremmin kuin pojat.

Ei varmaan anoppi tuolla kirjalla mitään ihmeellisempään tarkoittanut.

Ja muuten siinä pojat ovat poikia jutussa on mielestäni kyllä sisältöäkin takana, sillä ei saa vähätellä lasten tekemisiä siksi, että ovat poikia, mutta kyllä mun mielestäni jopa omasta miehestäni näkyy välillä se, että aina ovat poikia ;-D

En vetäisi herneenpalkoa nenuun, anoppi on voinut kuulla/lukenut jostain, että olisi hyvä kirja.

Tuskin tarkoittanut, että sinun/poikansa tarvitsee sen oppien mukaan alkaa elämään.

En ottais vastaan pahoilla mielin. AInahan kirjoista voi saada jotain ajattelemisen aihetta, löytää uutta tai todeta että oma kasvatusmalli toimii.
Jos pahoittaisin mieleni, voisin ajatella sitten saamastani tuoksuvasta lahjasta, että aijaa oliko se vinkki jostain....

en vedä herneenpalkoja nenään ja kyllä minä todellakin luen tuon kirjan ihan mielenkiinnosta :D hänelläkin tosiaan kaksi poikaa ja kun meillä on aina ollut "vääntöä" siitä kun me pidetään aika kovaa kuria. Anopilla ollut huomattavasti löysempi näkemys kasvatuksesta ( eipä sillä, erittäin hyvät miehet noista kahdestakin on tullut <3 ) Nauroin vaan miehellekin, että onko tämä joku vihje.

Itse ottaisin mielelläni tuollaisen kirjan! Ehkpä kirjasta saisi uusia vinkkejä siihen omaan arkeen poikien kanssa. Ei anoppi mitään pahaa tuolla ole varmasti tarkoittanut. Kunpa saisin vielä kirjan tytöistä: "miten äkäpussi kesytetään" tai vastaava =D

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="höh";25294696]Itse ottaisin mielelläni tuollaisen kirjan! Ehkpä kirjasta saisi uusia vinkkejä siihen omaan arkeen poikien kanssa. Ei anoppi mitään pahaa tuolla ole varmasti tarkoittanut. Kunpa saisin vielä kirjan tytöistä: "miten äkäpussi kesytetään" tai vastaava =D[/QUOTE]

tuo kirja olisi kyllä meilläkin tarpeen :D Enemmän kuin kirja pojista...ainakin toistaiseksi :D

Veikkaan, että anoppi on vain löytänyt mielestään kiinnostavan kirjan sinulle. :) Tosin olen kerran itsekin hiukan ihmetellyt, kun sain seurusteluaikana tältä nykyiseltä anopiltani kirjan, jossa kerrottiin teiniromansseista, bänkseistä ja siitä, miten niistä pääsee yli. :D

Jos opus oli vihje, se meni pieeleen, sillä yhdessä ollaan 10 vuotta myöhemminkin. ;)

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory