Minkä takia äidit laittavat lapset nukkumaan jo tyyliin klo 19.00?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Little miss marsh:
Meillä menee nuorempi lapsi (1v) 19.00 nukkumaan ja herää joskus 9-10 aikaan ja vanhempi (3v) menee nukkumaan 20.00 ja herätän hänet joskus 9.00 nukkuis pitempään varmasti mutta en oo antanu nukkua että menee taas illalla nukkumaan. Kai se lapsesta riippuu kanssa aika paljon miten nukkuu :)

Meidänkin 2,5-vuotias menee nukkuun n.19 ja herää välillä 9-10. Jos mä valvottaisin sitä pidempään niin täällä nukuttais puoleen päivään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Ihan siksi, että lapsia väsyttää kello 19:00. Lisäksi he heräävät klo 7 aamulla riippumatta siitä laitanko heidät nukkumaan klo 19, 21 vai 23.

Samoin täällä. Vaikka kuinka valvotan 21-22 asti niin heräävät klo 7 aikaan joka aamu. Ja koko seuraava päivä on pilalla liian vähäisen unen takia. Joten menevät nukkumaan 19-19.30 välillä ja nukkuvat sen 12 tuntia ja ovat reippaita koko päivän. Päiväunia ei nukuta.

Mä laitan kello 20 meiän vauvan nukkumaan ja herää klo 8 mikä on mulle sopiva aika herätä. Jos laitain aikaisemmin niin herääkin aikaisemmin, nukkuu aina sen 12 tuntia. Klo 20 on vielä niin aikasta että saadaan miehen kanssa monta tuntia omaa aikaa :)

Meillä herää klo 5:30-6, vaikka ois menny myöhemmin nukkuu. Eikä nuku enää päiväunia. Ei vain nukahda vaikka mitä tekis. Siksi menee joka ilta nukkuu klo 18:30. Täytti just 3 vuotta.

Ehkä se on lapsille luontainen rytmi. On lapsia, jotka heräävät varhain. Riippumatta siitä, mihin aikaan he menevät nukkumaan. Jos lapsi herää jokatapauksessa klo 6-7 välillä, ja haluaa tämän nukkuvan riittävästi täytyy laittaa hänet aikaisemmin nukkumaan.

Meillä poika ilmoittaa viim. 19.30 että "paapaan" ja aamulla tosiaan hoitoon 5.30. Viikonloppuina samaan aikaan nukkumaan,mutta ylös noustaan vasta 8-8.30. Mitäpä tuota ihmettelemään; sopii meille, ei välttämättä teille...

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Ihan siksi, että lapsia väsyttää kello 19:00. Lisäksi he heräävät klo 7 aamulla riippumatta siitä laitanko heidät nukkumaan klo 19, 21 vai 23.

Sama täällä.

Joskus olisi mukava nukkua pidempään.

Ja täällä. Minä oon aamuntorkku, lapset ei. Eivät tosin seiskalta mee nukkumaan, vaan kasin maissa, mutta herätys on aamulla seiskan pintaan vaikka kukkuisivat hereillä vielä 22.30. Testattu on.

Yhteistyössä