Minkä ottaisit näistä koiraroduista itsellesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iitu

Vieras
Minkä ottaisit näistä koiraroduista itsellesi? ja miksi?
Onko kokemusta näistä roduista?

Itse olen todella kiinnostunut näistä kaikista ja kokemusta on labradorinnoutajasta sekä kultaisestanoutajasta. Tällä hetkellä kotonamme ei ole karvakuonoa mutta kovasti toivoisimme saavamme :) Haluaisimme mukavan perhekoiran jonka kanssa tietty voisi jotain jopa harrastaa :)

tässä rodut: Labradorinnoutaja, Kultainennoutaja, Berninpaimenkoira, Nöffi, Leonberginkoira

jos noista olis joku pakko ottaa niin lappis koska sillä on lyhytkarva!!! Muuten tollanen taviskoira ei kylläkään kiinnosta. Lappis tarvii kovasti lenkitystä koska ne lihooo muuten. Katteleppas ihmisten lapukoita... mun silmiin on ainakin pistänyt se että ovat useesti lihavia. Metsästyslinjaiset lapikat on jo fiksun näköisiä kun ovat sutjakoita mutta ne tarvii sitte jo sitä rodunomaista aktiviteettia ja ovatkin metsästystä harrastavien ihmisten koiria.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja apina:
osaatko lukea sitä ei oo tuossa listassa... * huokaus

osaan ja tiedän ettei ollut listassa. Mutta listassa ei ollut mitään minkä ottaisin.

Miksi on sitten pakko vastata? Luuletko, että sun mielipide jotenkin auttaa ap´ta tekemään päätöksen?

niinpä, turha laittaa mitään ottaisin collien, sakemannin ku sitä ei kysytä! eikä siitä oo mitään apua ku AP ei kiinnosta muut rodut....
*pyörittelee silmiään

Ei ole ollut mitään noista mutta tätini kasvattaa kultaisia noutajia.:) Ihan kiva koira. Sellainen vähän lössykkä. :D Meillä on nyt tanskandoggi, hyvä perhekoira ja pitää vieraat ihmiset hyvin oven ulkopuolella, kukaan ei tule sisälle ihan tuosta vaan. On ollut myös dalmatialainen ja kaksi sekarotuista.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Mä ottaisin collien.

Ota vaan katmat :)

Meillä on, ja vaikka ihan hakuammunnalla rotu valittiin (tai siis ei ollut kokemusta juuri collieista), niin osui kyllä oikeeseen!

Se on hyvähermoisista vanhemmista, mutta omaa silti pientä arkuutta, mikä toisaalta tekee siitä kyllä esim. vapaanaollessaan paremman käsitellä: ei lähde ryntäämään jos näkee jotain (paitsi oravan!), vieraassa maastossa pysyy ihan vieressä ja kuulostelee mihin mennään yms.

Luonne on hellä, rauhallinen ja lapsirakas. Toisaalta kyllä vahtii taloa ja haukkuu epäilyttäviä juttuja ;)

Yhteistyössä