Minkä nimisen lääkkeen käytön aikana painosi on noussut? Paljonko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääkkeet ja painonnousu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lääkkeet ja painonnousu;29088103:
Mulla tuli vähintään 5kg viikossa, eli aika hurjaa vauhtia lihoin. :(
Ou nou.... Millainen annostu sulla oli ? En tosiaan ole punninnut itseäni, mutta naamasta näkee että turvotusta on.
Onneksi on kyseessä vain lyhyt kuuri... ainakin ensi alkuunn.

Prednisolon 20mg kuukauden ajan olen syönyt, olo turvonnut ja paino noussut tämän kuukauden aikana 5,5kg. Olen yrittänyt kyllä syödä vähäsuolaista ruokaa, mutta silti paino nousee. Nyt mennään seuraava kuukausi Prednisolon 10mg ja sitten toivon mukaan riippuen hoitovasteesta annos tiputetaan 5mg tai jos huono hoitovaste niin jatketaan vielä 10mg.

Te, joita Ketipinor on lihottanut: onko se vain nostanut huomattavasti ruokahalua vai mistä ne kilot ovat tulleet? Joskus huomaan itsekin lääkkeenoton jälkeen, että tekee mieli syödä. Tätä pystyn kuitenkin vastustamaan. Mutta jos se tekee jotain aineenvaihdunnalle tjsp, niin lopetan kyllä sen syömisen. Ei siitä merkittävää apua ole uniongelmiin ollutkaan parin ensimmäisen viikon jälkeen.

[QUOTE="vieras";29088373]Te, joita Ketipinor on lihottanut: onko se vain nostanut huomattavasti ruokahalua vai mistä ne kilot ovat tulleet? Joskus huomaan itsekin lääkkeenoton jälkeen, että tekee mieli syödä. Tätä pystyn kuitenkin vastustamaan. Mutta jos se tekee jotain aineenvaihdunnalle tjsp, niin lopetan kyllä sen syömisen. Ei siitä merkittävää apua ole uniongelmiin ollutkaan parin ensimmäisen viikon jälkeen.[/QUOTE]

Ei lisänny yhtään ruokahalua. Painonnousu johtu aineenvaihdunnan hidastumisesta. Vaikka söin normaalia vähempi, mutta paino vaan nousi.

Yhteistyössä