Minkä kokosia teijän 2v ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Meil oli eilen neuvolassa 87cm ja 11 kg. miinus käyrillä menee painossa, mutta on niin touhukas ja pieniruokainen, joten en ottanu kuuleviin korviinikaan, mitä neuvolassa sanottiin painosta.

Mulla on lapset olleet kaksivuotiaina 12 kiloisia ja 90 cm pitkiä. Nyt on kaksi ja puolivuotiaalla ja neljävuotiaalla kilon painoero. Olet oikeassa, ettet huomioi neuvolan sanomisia. Jokainen on yksilöllinen ja kasvaa omaan tahtiinsa. Neuvolassa seuraavat kovin tiukasti niitä käyriään.

Kannattaa pikkuhiljaa 2v kohdalla olla jo tiedostanut se asia neuvoloista ja niiden tädeistä että ne käyrät on ohjenuoria, ei sääntöjä tai ehdottomia totuuksia, keskiarvoista koottuja tilastoja, ja on hyvin vaikeaa löytää edes yksi lapsi joka pysyy siinä "ihanne" käyrällä, todennäköisesti mahdotonta.

Kaksivuotisneuvolassa oli 91cm ja 13,4kg. Pituudessa mennään pluskäyrällä, paino on ihanteessa. Kotimittauksessa 2v5kk on 94cm ja 14,4kg. Mä olen itse painanut ekaluokalla 17kg, ja kyllä musta on ihan ihminen tullut, ei kannata stressata jos lapsi kerran syö ja paino ei sentään laske. Meillä ainakin pituus ja paino tuli ekat kaksi vuotta vuorotellen, pyrähdyksittäin. Eka vuosi mentiin sekä pituudessa että painossa omilla miinuskäyrillä. Lapsen syntymämitat 2320g ja 45,5cm.

Meillä on 2v neuvola parin viikon päästä. Mutta veikkaan, että pituutta n. 82cm, painoa hiukan vajaa 11kg.
Pieni tuokin on, aina tullut -2 -käyrällä, mutta kasvanut aina hienosti omaan tahtiinsa. Oli pieni syntyessään, 47cm ja 2560g.

[QUOTE="mä";24342896]Meil oli eilen neuvolassa 87cm ja 11 kg. miinus käyrillä menee painossa, mutta on niin touhukas ja pieniruokainen, joten en ottanu kuuleviin korviinikaan, mitä neuvolassa sanottiin painosta.[/QUOTE]

94cm ja 15kg

[QUOTE="mä";24342896]Meil oli eilen neuvolassa 87cm ja 11 kg. miinus käyrillä menee painossa, mutta on niin touhukas ja pieniruokainen, joten en ottanu kuuleviin korviinikaan, mitä neuvolassa sanottiin painosta.[/QUOTE]

meillä on vasta neuvola tulossa, mutta seinään on jo viiva piiretty ja siittä mittasin että 91,5cm, painoa ehken 12.5kg (tyttö).
jos lapsi on pieniruokainen niin kannattaa kiinnittää huomiota ruoan eneriasisältöön, ts tarjota rasvaisempaa ruokaa niin energiaa riittää varmasti myös kasvuun ja touhuamiseen. ei tuo meilläkään kummoisia määriä syö, mutta öljy lisätään ruokaan. toisalta söi yksvuotiaana paljon enempi ja oli silloin paljon hoikempi (80cm ja 9.5kg)

Miten noi käyrät menee? Kun ei musta kuulosta mitenkään pieni painoiselta 87cm ja 11kg?

Meidän poika tosiaan sen 92cm ja vajaa 13 kg. Onhan se hoikka, muttei mikään ruipelo? Muutenkin tuntuu että noissa vastauksissa kauheesti täälläsiä että ne pidemmät lapset painaa saman verran kun lyhyemmät, mutta ne lyhyemmät menee miinuksilla.

Poika oli 2v neuvolassa 89cm ja 14kg, 3-vuotiaana 95cm ja 15,5kg. Paino on aina mennyt pluskäyrällä ja pituus kulkee nyt nollakäyrää. Syntyi alle 3-kiloisena 6vk ennen laskettua.
Tärkeintähän on, että kasvaa. Ei niitä käyriä kannata liikaa miettiä.

Kuopus taas on aina mennyt miinuksilla (vaikka syönyt paljon enemmän ja paremmin kuin isoveljensä), alle 1v:nä oli enemmän käyntejä neukussa kun seurattiin kasvua. Kyllä siellä neuvollassa puututaan tarkemmin kasvuun jos siihen on huolta ja aihetta. Lapsetkin on erikokoisia ja kasvaa eritahtiin.

Yhteistyössä