Minkä kokonen pyörä 6v ja pituutta 115cm?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu myös paljon pyörän rungon mallista. Aika lyhyt 6-vuotias, en ottaisi isompaa kuin 16-tuumaisen, sillä pienemmällä pyörällä on helpompaa ja turvallisempaa opetella ajamaan ilman apupyöriä. Meillä muksut harjoittelivat ajamaan ilman appareita 12-tuumaisella, vaikka muuten olikin jo 16-tuumainen käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
16" on helpompi kuin 20" jos opettelee tosiaan ilman appareita..

Mahtaakohan syksyllä enää riittää 16"? Olisikohan 20" aivan liian vaikea ajatettava?

no minusta pienempi pyörä on parempi opetteluun. toki se voi olla pieni hyvin pian se pyörä, mutta itse olen asennoitunutkin niin, että pyöriä nyt joutuukin ostelee useempia tässä ajan kanssa :)

Mahtaakohan syksyllä enää riittää 16"? Olisikohan 20" aivan liian vaikea ajatettava?

Mun 5v on nyt 123cm pitkä, ja juuri ja juuri pystyy ajamaan 20-tuumaisella. Joutuu vähän vielä varvistamaan että ylettää jalat maahan. Uskon että teille riittää 16-tuumainen koko kesäksi ja syksyksikin. Ei ole mikään kiire pyrkiä isompaan.

no minusta pienempi pyörä on parempi opetteluun. toki se voi olla pieni hyvin pian se pyörä, mutta itse olen asennoitunutkin niin, että pyöriä nyt joutuukin ostelee useempia tässä ajan kanssa :)

Näin minustaki. Meillä 5v opetteli ajamaan 12" ilman apurattaita ja heti ku oppi niin kyllä siirryttiin 16" pyörään. Mutta en muista pituutta paljonko oli 5v ikäsenä

Meillä 118 cm pitkä 6 v 4 kk lapsi ajaa 20-tuumaisella, mutta osaa jo hyvin ajaa ilman apupyöriä. Jos vasta opettelisi, niin valitsisin 16-tuumaisen, ja 16-tuumaisella tyttö viime vuonna oppikin ajamaan ilman appareita.

Yhteistyössä