Minkä kokoisia palapelejä teidän 2,5 -3v tytöt tekee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "palapeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostan palapelejä sen pakkauksen ikäsuosituksen mukaan jos ostan vieraalle lapselle. Palapeli on vähän hankala lahja tuon puolesta onko liian vaikea tai helppo. Yhdellä lapsistani on hahmottamisen vaikeuksia ja hän tekee palapelejä oppimismielessä. Lapsi on viisi vuotias ja ei osaa tehdä edes niitä 2-3-vuotiaalle tarkoitettuja pelejä ilman apua. Kaksi vuotiaani taas on niissä oikein etevä ja tekee jo isompien pelejä.

No tuo meidän tyttö on tehnyt kaksi vuotiaana 38 palan palapelin nopeasti, mutta sen isompaa hänellä ei ole. Tai on mutta ne pieni palaiset pelit ovat vähän vaikeampia. Moni kuitenkin piti tuotakin jo tosi hyvänä saavutuksena koska monien lapset eivät tosiaankaan tuon ikäisenä ole pystyneet tekemään tuollaista palapeliä.

Tossa palapelissä ei ollut ikäsuositusta lainkaan, siksi jäin sitä arpomaan. Joskus oon ostanut lahjaksi ikäsuosituksen mukaan (ennen kun sain omia lapsia) ja oli liian helppoja. Mä en jotenkin muista millon meidän 4v alkoi isompia palapelejä tekemään. :(

No sitä mä aattelin, että jos joku 12 palaa on ihan kolmessa sekunnissa kasattu niin siitä ei oo iloa sitten. Mutta ei sekään oo kiva jos on aivan liian vaikea. Toki vanhemman kanssa sitä voi aluksi toki opetella.

Itse ostaisin tuon ikaiselle viela sellaisen 24 palan maxi -palapelin. Meilla sellaisen tekee itse nyt 3v (tosin ei ole paljon palapeleja tehnyt).

Musta on kiva, ettei ole liian vaikea, eli lapsi voi yksin sita puuhata ja saa niita onnistumisen kokemuksia kun osaa.

Hmm, meillä poika (3,5 v) tekee 200 palan palapelejä itsekseen. On aina tykännyt niistä ja muistaa parin kerran jälkeen lähes ulkoa palojen paikat. Samanikäinen tyttö tekee 40-60 palan pelejä. Häntä ei ole koskaan kiinnostanut palapelit.

Se on ihan lapsikohtaista, kysy lapsen vanhemmilta vinkkiä, jos ei omasta ole kyse. Veljen tyttö teki tuon ikäisenä vaikka kuinka isoja, samaten meidän esikoispoika, kun taas meidän kuopusta ei kiinnostaneet lainkaan.

Meidän kohta 3v tekee vasta nuppipalapeleja, koska hermot ja kärsivällisyys ei vielä riitä muuhun. Voiskin kohta kokeilla niitä 12 palan. Isosiskonsa on täysin eri maata, mutta jokaisella lapsella on ne omat vahvuudet ja kiinnostuksen kohteet.

Yhteistyössä