minkä kokoisia kolme vuotiaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riepuriia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

riepuriia

Jäsen
18.03.2006
822
0
16
en tiä mihin mun viesti katos vai kiinnostiko ketään vastata, mut meidän kaksoset kolme vee neuvolassa oli 91,5 senttiä.
tiedän että ovat pieniä, mutta kaverin poju on nyt saman mittainen puoltoista vuotiaana...
onko meidän lapset tosi pieniä, vai kamun poju pitkä ikäisekseen...

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
No, poika oli 92cm ja vähän päälle 16kg.
Pieni ja ihana on. :D

kolme vuotias siis, eikä puoltoista(ko)

Niin, 3 vuotias.
4-vuotisneuvolassa oli 100cm ja 18kg. :)

elikkäs meidän tenavat on ihan "sopivan" kokoisia ja tuo kaverin poika on oikeesti ikäisekseen pitkä...

No, poika oli 92cm ja vähän päälle 16kg.
Pieni ja ihana on. :D

kolme vuotias siis, eikä puoltoista(ko)

Niin, 3 vuotias.
4-vuotisneuvolassa oli 100cm ja 18kg. :)

elikkäs meidän tenavat on ihan "sopivan" kokoisia ja tuo kaverin poika on oikeesti ikäisekseen pitkä...

No minä oon 163cm ja mies 170cm joten hassua olisi jos meillä pitkä lapsi olisi. :D
Pitkältähän tuo kuulostaa kyllä, tuon ikäiseksi lapseksi.

oon vaan alkanut miettii että onko noi tosi minejä, kun en itsekkään pitkä ole, mies on kyllä pitkä ja raamikas.
mutta kun pk:ssa laittavat meidän muksuille ruokalaput (sellaiset isot, mihin saa lautasenkin päälle) ja muille saman ikäisille eivät laita... ne on pitempiä, että pitääkö tädit meidän muksuja ihan pieninä, kotona ei olla varmaan vuoteen mitään lappuja käytetty, ja lapset itsekkin asiaa ihmettelee.

oon vaan alkanut miettii että onko noi tosi minejä, kun en itsekkään pitkä ole, mies on kyllä pitkä ja raamikas.
mutta kun pk:ssa laittavat meidän muksuille ruokalaput (sellaiset isot, mihin saa lautasenkin päälle) ja muille saman ikäisille eivät laita... ne on pitempiä, että pitääkö tädit meidän muksuja ihan pieninä, kotona ei olla varmaan vuoteen mitään lappuja käytetty, ja lapset itsekkin asiaa ihmettelee.

no kysyppä miksi niin tekevät... ?!

kyllä meidän neitiäkin on usien luultu koonsa vuoksi ikäistään pienemmäksi, mutta on aika ärhäkkä itse korjaamaan asiaa.. :saint: :D

Meidän tyttö oli 95.5 cm 3v neuvolassa. Pikkuveljensä 1,5v neuvolassa 10cm lyhyempi (saman kuin tyttö 2v) ja poika nyt jo reilu 90cm vaikka ikää vajaa 2v.

Kaksosesi siis ovat ihan hyvän mitttaiset ja toinen iso. Meilä kun sisarukset ovat noin eri mittaisia samassa iässä (esikko siis 1.5v 77cm) niin kyllä ne eri vanhemmat omaavatkin ovat eri kokoisia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:

kyllä meidän neitiäkin on usien luultu koonsa vuoksi ikäistään pienemmäksi, mutta on aika ärhäkkä itse korjaamaan asiaa.. :saint: :D

oon sanonu asiasta, mutta vastaus oli että tänään laittoivat kun oli mustikkakiisseliä, muuten ei.
mutta aamuisin kun vien niin aamiaispöydässä heti isketään laput kaulaan (nähnyt viimeksi tänä aamuna), ja lapset sanoo kotona että kun jotkut muut lapset heitä vauvoiksi sanovat... kai tuollainen lappu oikein ruokkii sellaista kuvaa muiden tenavien silmissä.
pitää olla jämptimpi näköjään sanoissaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:

oon sanonu asiasta, mutta vastaus oli että tänään laittoivat kun oli mustikkakiisseliä, muuten ei.
mutta aamuisin kun vien niin aamiaispöydässä heti isketään laput kaulaan (nähnyt viimeksi tänä aamuna), ja lapset sanoo kotona että kun jotkut muut lapset heitä vauvoiksi sanovat... kai tuollainen lappu oikein ruokkii sellaista kuvaa muiden tenavien silmissä.
pitää olla jämptimpi näköjään sanoissaan!!

äh..toi on tylsää... kyllä kaikille pitää olla samat säännöt!! ja varsinkin jos jo lapsia on siitä kiusattu. sano vielä uudestaan ja toivottavasti asia muuttuu.. :hug:

poju on aina ollut aiemmin pitempi, mutta nyt olivat siskon kanssa saman mittaiset. tyttö kyllä näyttää pitemmältä kun vierekkäin seisovat mutta oisko pojan "habituksessa" jotain venkoilua kun on niin menevä kaveri.
tuosta pk:hon sanomisesta, niin oon varmaan jotenkin arka asiasta jämptisti sanomaan kun olen itse alalla töissä ja joskus tuntuu että ei halua olla sellainen äiti itse kun joka asiasta purnuttaa... en ole kyllä vielä mistään purnuttanut joten oiskohan nyt aika antaa rakentavaa palautetta. hoh :whistle:

poju on aina ollut aiemmin pitempi, mutta nyt olivat siskon kanssa saman mittaiset. tyttö kyllä näyttää pitemmältä kun vierekkäin seisovat mutta oisko pojan "habituksessa" jotain venkoilua kun on niin menevä kaveri.
tuosta pk:hon sanomisesta, niin oon varmaan jotenkin arka asiasta jämptisti sanomaan kun olen itse alalla töissä ja joskus tuntuu että ei halua olla sellainen äiti itse kun joka asiasta purnuttaa... en ole kyllä vielä mistään purnuttanut joten oiskohan nyt aika antaa rakentavaa palautetta. hoh :whistle:

musta taas tuntuu et kun oon itse alalla ni jos laps ois päiväkodissa niin varmaan sanoisin joka asiasta.. :ashamed: tai sitten en... kerhossa oon kyl pitäny suuni kiinni vaikka jostain ois tehny mieli sanoo, mut oon aatellu et ei se niin vakavaa oo ja pari tuntii viikossa se lapsi van on siellä.. :whistle: :saint:

Mutta kyllä musta sellasesta mistä lapselle tulee paha mieli voi ja pitääkin sanoa..

mäkin ensin ajattelin et joka asiasta varmaan huomauttelen, mutta ku itse tiedän mitä se on olla pk:ssa töissä ja jotkut asiat vaan jää huomaamatta, ja jos joku toinen täti on huomannut mutta unohtanut kertoa muille, niin se on ikävä tilanne itse olla hoitajana ja kuunnella korvat punaisena jonkun vanhemman tilitystä asiasta josta et tiedä mitään... ja tiedän mitä siitäkin vanhemmasta kahvikupin ääressä voidaan ihmetellä :whistle: joten sanon kun on aihetta, ja meidän muksuilla on niin hyvä hoito ettei ole ollut muuta aihetta kuin tämä. maanantaina sanon ja tukehtukoon sitten vaikka kahviinsa tauolla kun nauravat tuplien äidille =)

Yhteistyössä