Minkä kokoisia 2-3 -vuotiaita teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pituus-paino on tosiaan sopusuhtainen ja keskikokoinen ellei jopa pieni ikäisekseen, eli koko ei ole ongelma. Muuten ei tietysti tuollainen napostelu hyvältä kuullosta, eli ravintoaineet voi jäädä niukoiks ja hampaathan siinä kärsii.

[QUOTE="vieras";25679802]Kyselen siksi, kun siskoni lapsi on mielestäni isohko kooltaan ja syö paljon karkkia, keksejä, pullaa tms. Hän täyttää keväällä 3 vuotta ja on 95 cm pitkä ja painaa 15 kg.

Itselläni ei ole enää näin pieniä lapsia, joten en oikein hahmota onko lapsi (tyttö) normaali/isokokoinen? En tiedä pitäisikö minun jotenkin kauniisti mainita siskolle tuosta jatkuvasta napostelusta...

Mielipiteitä?[/QUOTE]

Ei sinun painonsuhteen tarvitsekaan sanoa. Tuo paljon karkkia, keksejä, pullaa tms. ei ole terveellistä ja sen vuoksi voisit niistä mainita nätisti.

Tuossa erään painoketjun innostamana aloin miettiä mitenhän isoja nuo meidän vauvat on... Eli miten isoja teidän vuoden ikäiset on? Pituus+paino. Omistani en osaakaan sanoa kun neuvola vasta edessä, mutta toinen oli jo yli 10kg 8kk:n iässä ja pituuteen nähden paino oli tasan nollalla. Mietin vaan kun joku yhdessä ketjussa sanoi lapsen painavan 3-vuotiaana 15kg niin kai tuo meidän jässikkä jo kohta sen painaa... Ja on nyt siis ihan normipainoinen.

[QUOTE="vieras";25680299]Tuossa erään painoketjun innostamana aloin miettiä mitenhän isoja nuo meidän vauvat on... Eli miten isoja teidän vuoden ikäiset on? Pituus+paino. Omistani en osaakaan sanoa kun neuvola vasta edessä, mutta toinen oli jo yli 10kg 8kk:n iässä ja pituuteen nähden paino oli tasan nollalla. Mietin vaan kun joku yhdessä ketjussa sanoi lapsen painavan 3-vuotiaana 15kg niin kai tuo meidän jässikkä jo kohta sen painaa... Ja on nyt siis ihan normipainoinen.[/QUOTE]

Siis tämä tuli nyt tähän ketjuun vaikka yritin omaa ketjua... Yritän uudelleen omaan ketjuunsa...

Eiköhän jokainen vanhempi tiedä sanomattakin, että napostelu ei ole terveellistä. Mun mielestä siihen on turha puuttua tuossa tilanteessa, kun lapsi kerta ei ole ylipainoinen... Itse en tykkäisi jos sisko tulisi huomauttelemaan mulle meidän ruokailu/napostelu tottumuksista.

Piti nyt vielä lisätä, etten ole sinänsä lapsen koosta huolissaan. Jokainen olkoon hyvä sellaisena kuin on! Enemmän olen huolissaan siitä jatkuvasta, lähes jokapäiväisestä napostelusta ja herkkujen syömisestä. Tulin kuitenkin tämän ketjun siivittämänä siihen tulokseen, ettei asia kuulu minulle niin, että siitä lähtisin kysymään.

miten tuo karkkien mässäily vaikuttaa kokoon/pituuteen?

meidän melkein 3v tyttö on yli metrin pitkä ja painaa 16kg, karkkia ei oo vielä saanut, muuta makeaa (jäätelöä, kakkua tms) silloin tällöin.

[QUOTE="Vieras";25679921]No meillä poika 2v 7kk on pitkä ikäisekseen 98 cm, mutta ei se kuitenkaan paina kun just just 13kg, eli siihen nähden ehkä hiukan pyöreältä kuulostaa.[/QUOTE]

No häntä vois sanoa jo todella hoikaksi. Meillä 2,5v 98cm ja painaa jo 15, ja on myös tosi hoikka...

lapset ovat omanmallisiaan. Naposteluun kannattaa kiinnittää huomiota, mutta paino-pituus on ihan normin kuuloinen. Meillä on jytkynmallinen kuopus. Ollut aina sellainen leveäselkäinen ja isopäinen. 2v iässä oli 94cm ja 15kg, 3v iässä 104cm ja 18kg ja 4v iässä 111cm ja 20.5kg. Koskaan ei ole neuvolassa moitittu, kasvaa just sillä käyrällään.

Mun poika oli 1 v 10 kk iässä 95 cm ja 15 kg. Eikä syönyt karkkia ja pullaa kuin joskus hyvin harvoin - ja oikein sopusuhtaiseksi kehuttiin lääkärin toimesta. Ikäisekseen pitkä oli kyllä, on edelleen, mutta ei kaikki voi parrunpätkiä ollakaan.

Yhteistyössä