Minkä kokoinen vk-haalari 1v-1,5 v tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Luumu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Luumu"

Vieras
Alennusmyynnistä voisi tehdä löytöjä, mutta koko mietityttää. Minkä kokoinen välikausihaalari kannattaisi ostaa tytölle ensi kevääksi/syksyksi, kun täyttää 1 v huhtikuussa? Harkinnassa esim Reima. Olisikohan mahdollista selvitä samalla haalarilla keväästä ja syksystä?

No riippuu ihan siitä minkä kokoinen lapsi on ja minkä merkkisen haalarin meinaa ostaa. Mitoituksessa on nimittäin ihan hirveästi eroa eri valmistajien välillä.

1,5 -vuotiaalla tytöllä on käytössä 86cm remu, menee vielä syksylläkin. Syksyksi ostin ticket to heavenin 80cm puvun ja hukkuu siihen, varmaan menee ensi keväänä ja ehkä syksynä. Pituutta 1,5-vuotiaana 80cm

Meillä oli 80 cm haalari keväällä käytössä, poika oli tuolloin 1v + 2-3kk. Riippuu toki teidän tytöstä, onko "keskimittainen" vai isompi / pienempi. Ja Remu meillä käytössä.

tyttö on siis nyt ehkä jotain 59 ja ikää 2,5 kk. Eli aika lonkalta täytyy arvioida, toistaiseksi aika standardikokoinen vauva niin kuin vanhempansakin. Ajattelin ehkä Reiman 80 cm, mutta mietin, että meneeköhän syksyllä? 8 cm kun on varmaan keväällä ihan turhan iso, jos ovat reilua mitoitusta. Ainakin jebaliinin vatauksen peruseella 80 cm saattaisin toimia.

Sekoitampa vielä sinua :D Eli meidän tytöllä oli nyt keväällä Lassien 92 cm välikelin puku ja ikää oli sillon 1v 4-5kk... Olihan se vähän iso (ei liian iso) mut hyvin pysyi vyötärö paikallaan ja lahkeissa kun oli kunnon kuminauhat niin oikein hyvin pystyi leikkimään ulkon (niin paljon nyt kun tämän ikänen leikkii). Ja ihan on normaali kokonen tyttö, 1,5 vuotis neuvolassa pituutta oli 79,8 cm. Meneepähän nyt syksylläkin sama puku :)

minä ostin vähän vajaan vuosi sitten meidän 3kk ikäiselle tytöllä syksyksi 68 cm lassien haalarin, joka meneekin nyt, eli tytön ollessa vuoden. 1v tyty oli 72 cm pitkä, 3kk tyttö oli 60 cm.

minä en enää osta tytylle mitään etukäteen, koska kasvua on niin vaikea ennustaa tämän kohdalla, nyt käyttää viime kesäksi ostettuja 68 vaatteita ja veljeltään jääneet vaatteet koossa 80 cm, ovat aivan liian isoja. Odottamassa on Tikcetin 74 puku, jonne tyttö hukkuu vielä.

[QUOTE="joo";24144820]minä en enää osta tytylle mitään etukäteen, koska kasvua on niin vaikea ennustaa tämän kohdalla, nyt käyttää viime kesäksi ostettuja 68 vaatteita ja veljeltään jääneet vaatteet koossa 80 cm, ovat aivan liian isoja. Odottamassa on Tikcetin 74 puku, jonne tyttö hukkuu vielä.[/QUOTE]

Peesi, samanlaisia kokemuksia. Esim. koko 74 talvihaalari jäi meillä kokonaan käyttämättä viime talvena, koska oli liian suuri. No EHKÄ maaliskuussa olisi voinut käyttää. Tyttö helmikuussa syntynyt. Eli AP:lle vinkkinä: jos haluat välttämättä ostaa haalarin nyt etukäteen, niin varaudu siihen, että ainakaan kevättä ja syksyä molempia se ei sovi. Eli saatat päätyä ostamaan kaksi haalaria ensi kaudelle... Lisävinkkinä, että tuonikäiset saattaa vielä liikkua ainakin keväällä konttaamalla, joten uutta, hienoa haalaria ei ehkä meinaa edes raaskia käyttää. Joku kirppishaalari voisi olla oikein varteenotettava vaihtoehto.

[QUOTE="joo";24144820]minä en enää osta tytylle mitään etukäteen, koska kasvua on niin vaikea ennustaa tämän kohdalla,[/QUOTE]

Mä ostan kaikki ulkovaatteet ennakkoon alesta jos vaan kokoja löytyy. Ei ole tarvinut ennustaa kun hankkii joka kokoa sekä toppahaalarin että välikausivaatteet (80 sentistä ylöspäin). Yksikään ei ole jäänyt käyttämättä ja on helppo siirtyä isompaan kokoon siinä vaiheessa kun vanha jää pieneksi kun on uusi valmiina kaapissa odottamassa.

[QUOTE="heh";24145262]Mä ostan kaikki ulkovaatteet ennakkoon alesta jos vaan kokoja löytyy. Ei ole tarvinut ennustaa kun hankkii joka kokoa sekä toppahaalarin että välikausivaatteet (80 sentistä ylöspäin). Yksikään ei ole jäänyt käyttämättä ja on helppo siirtyä isompaan kokoon siinä vaiheessa kun vanha jää pieneksi kun on uusi valmiina kaapissa odottamassa.[/QUOTE]

Siis sä ostat joka ikistä kokoa? Eikö se tule paljon kalliimmaksi kuin vaan yks oikeankokoinen normihintainen puku?