Minkä kokoinen polkupyörä lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Eli minkä kokoinen pyörä tarvitaan meidän neidille, joka on 5,5v ja pituutta löytyy 120 cm?

Löytyykö apupyöriä isompiinkin polkupyöriin, sillä hän ei osaa ajaa vielä ilman apupyöriä.

Mikä ihme siinä on että ette voi mennä kauppaan sen lapsen kanssa, meitä on niin monen moisia, itse kokeilemalla se paraslöytyy
12,5 ja 16 tuumaisiin saa apparit isommat ilman

Helpommin oppii lapsi ajaan mahd. pienellä pyörällä. Kaikkein helpointa 12 tuumaisella. Kaikki tutut lapset ja myös omat lapset, jotka ovat oppineet ajaan 3-4 vuotiaina niin ovat oppineet ajamisen 12 tuumaisella. 16 tuumaisella pyörällä ajamisen opettelu lykkääntyy 5-6 vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Helpommin oppii lapsi ajaan mahd. pienellä pyörällä. Kaikkein helpointa 12 tuumaisella. Kaikki tutut lapset ja myös omat lapset, jotka ovat oppineet ajaan 3-4 vuotiaina niin ovat oppineet ajamisen 12 tuumaisella. 16 tuumaisella pyörällä ajamisen opettelu lykkääntyy 5-6 vuoteen.

Tää oli mielenkiintoinen pointti! :)
Onko muilla samoja kokemuksia?

Meidän tytöllä siis on 12 tuumainen apupyörillä, joka jäänyt pieneksi, eikä oppinut ajamaan ilmasn paupyöriä...

Kaipa sitten poikkeus vahvistaa säännön?

Meidän neiti nyt 4v ja (n. 108cm) ja ostettiin vasta 16" pyörä apupyörillä. Neiti kokeili 20" pyörää ja olis koon puolesta mennyt ihan hyvin sekin mutta tuntu vähän isolta kun ei osaa vielä ajaa ilman apupyöriä. Meidän neiti ei kans oppinut ajaan 12" ilman apupyöriä vaikka yritettiin.

Suosittelisin teille 20" pyörää jos siihen saa vain apupyörät kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
no se ihme, että tulisi yllätyksenä tytölle...yllättäminen on hivenen vaikeaa, jos lapsi on ostohetkellä kaupassa mukana :/

Meillä toimisi yllätys niin että lähdettäisin ihan yhtäkkiä kauppaan ostamaan sitä pyörää ja tärkeää on meijän lapsille se että saavt itse valita mieluisan

Meillä samanikäinen ja -kokoinen tyttö. Eilen vaihdoimme 16 tuumaisesta isompaan. Isompi pyörä on sopiva, mutta tyttöä vielä jännittää ajaminen niin isolla. Vaikka on paljon ajanut pienemmällä pyörällä ja reilun vuoden ilman apupyöriä.

Jos ajatte asfaltilla, 20 tuumainen käy juuri ja juuri apupyörien kanssa, muuten en suosittele.

Mihin sitä on nii kiire et pitää oppia 3-4v.ajamaan ilman apupyöriä kerkeehän sitä.Mul pojat 6v.ja oppi tänä kesänä ajamaan 16 tuumasella ilman apupyöriä mut viel lähdössä vähän hankalaa kun on niin omapäinen kyl osaa lähteä.Nuorimaninen 4v.oppi ajamaan ilman apupyöriä 3,5v.Mut musta turhaa hokea et pitäisi lähteä pyöräilemään jo pienenä jos ei kiinosta tai ole tasapainoa niin kerkeehän sitä.Eihän mun vanhin poika suostunut viime kesänä lähtemään ilman appareita kun ei ollut halua ja tasapainoa.Nyt kyl ajaa.

no se ihme, että tulisi yllätyksenä tytölle...yllättäminen on hivenen vaikeaa, jos lapsi on ostohetkellä kaupassa mukana :/

Meillä toimisi yllätys niin että lähdettäisin ihan yhtäkkiä kauppaan ostamaan sitä pyörää ja tärkeää on meijän lapsille se että saavt itse valita mieluisan

Peesi. Pyörän "valitseminen" (siis väri, mallin oli vanhemmat valinnu) oli tosi tärkeä homma 5 v:lle.
Meidän 120 cm ajaja käyttää 16 " pyörää (ilman apupyöriä kylläkin). Riippuu varmaan pyörän mallista, mutta 20" pyörällä (siis sama malli) ei olisi jalat ylettäneet maahan.

Meillä poika 113,5 ja ajaa 16 tuumasella polkupyörällä ja kokeiltiin 20 on viel liian iso meijen pojalle.Myös kokeiltii 4v.pojalle 110,5cm 20tuumasta on liian iso pyörä viellä.Älkää vanhemat kiirehtikö vaan antakaa ajaa lapsen viel pienemällä pyörällä. meil pojilla 16 tuumaset pyörät ja 6v. viel satula alhaalla ,4v.satula korkeella.

Meil poika lokakuussa 5v. 110,5cm ostetiin tänää polkupyörä 20 tuumanen. Vuoden ajanut ilman apupyöriä 16 tuumasella ja paljon ajellut.Niin oli helppo lähteä isomalla pyörällä ajamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meidän esikoinen oppi 3v:nä 16":lla. Muut ovat oppineet 3-4 v:nä 12". Totta on, että pieni pyörä nopeuttaa ilman apupyöriä ajamaan oppimista. Sinuna lainaisin jostain 16" pyörän ja ostaisin 20". Meidän neiti 6v on 116cm pitkä ja ajaa 20":lla.

Yhteistyössä