Minkäikäinen/pituinen lapsi saa alkaa istua pelkääjän paikalla autossa missä on airbag?
Otsikko muutettu,kiitos harmaan :flower:
Otsikko muutettu,kiitos harmaan :flower:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:liikenneturvan sivuilta?
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:"minkä kokoinen lapsi turvatyynyllä varustetulle etuistuimelle?"
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:"minkä kokoinen lapsi turvatyynyllä varustetulle etuistuimelle?"
Sitähän mä just teiltä kysyin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:"minkä kokoinen lapsi turvatyynyllä varustetulle etuistuimelle?"
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu
http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvalaitteet/lasten_turvalaitteet/index.php
Turvatyyny (Airbag)
Turvatyyny voi olla hengenvaarallinen lapselle. Selkä ajosuuntaan kiinnitettävää turvalaitetta ei saa käyttää etuturvatyynypaikalle.
12 vuoden ikään ja/tai 140 cm pituuteen saakka turvatyynystä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.
Alkuperäinen kirjoittaja nn:Ap:n viestissä ei kyllä tätä kysytty
Alkuperäinen kirjoittaja endie:no alle 140 senttisellä lapsella pitää olla joku istuin anyway ja sellasta ei siihen etupenklle saa laittaa jos on airpäkki.
näin mä ajattelisin.
Alkuperäinen kirjoittaja endie:no alle 140 senttisellä lapsella pitää olla joku istuin anyway ja sellasta ei siihen etupenklle saa laittaa jos on airpäkki.
näin mä ajattelisin.
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Alkuperäinen kirjoittaja endie:no alle 140 senttisellä lapsella pitää olla joku istuin anyway ja sellasta ei siihen etupenklle saa laittaa jos on airpäkki.
näin mä ajattelisin.
Eli korokeistuimenkaan kanssa siinä ei saa olla?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Alkuperäinen kirjoittaja endie:no alle 140 senttisellä lapsella pitää olla joku istuin anyway ja sellasta ei siihen etupenklle saa laittaa jos on airpäkki.
näin mä ajattelisin.
Eli korokeistuimenkaan kanssa siinä ei saa olla?
Ei koska airbag laukeaa tömäyksessä sellaisella voimalla että pienen lapsen keho ei sitä kestä. Kyse ei siis ole istuimesta vaan siitä että se laukeaa voimalla se turvatyyny ja pahimmillaan murskaa pienen lapsen.
näin mä ajattelisin.
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:Eikä unohdeta sitä faktaa, että kun lapsi sitten istutetaan siihen etupenkille, olisi penkin hyvä olla vedettynä (vai pitäisikö sanoa työnnettynä?) niin taakse kuin mahdollista.
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja endie:no alle 140 senttisellä lapsella pitää olla joku istuin anyway ja sellasta ei siihen etupenklle saa laittaa jos on airpäkki.
näin mä ajattelisin.
Selkä menosuuntaan olevaa turvalaitetta ei saa laittaa etuistuimelle.
Korokkeen ymmärtääkseni saa. Ja sehän on heti parempi kun lapsi on ylempänä eikä airbag iske (toivottavasti) suoraan naamaan.
Penkki niin taakse kuin mahdollista ja lapsi asianmukaiseen turvalaitteeseen. Näillä mä lähtisin liikenteeseen jos on pakko laittaa lapsi etuistuimelle.
Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja endie:no alle 140 senttisellä lapsella pitää olla joku istuin anyway ja sellasta ei siihen etupenklle saa laittaa jos on airpäkki.
näin mä ajattelisin.
Korokkeen ymmärtääkseni saa. Ja sehän on heti parempi kun lapsi on ylempänä eikä airbag iske (toivottavasti) suoraan naamaan.
Penkki niin taakse kuin mahdollista ja lapsi asianmukaiseen turvalaitteeseen. Näillä mä lähtisin liikenteeseen jos on pakko laittaa lapsi etuistuimelle.
en lähtis silti testailee vaa laittasin takapenkille mukelon![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja endie:no alle 140 senttisellä lapsella pitää olla joku istuin anyway ja sellasta ei siihen etupenklle saa laittaa jos on airpäkki.
näin mä ajattelisin.