Minkä kokoinen haalari ensimmäiseksi talveksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kati

Vieras
Muksu on nyt noin 60cm pitkä, normi pullea 11vko:n ikäinen. Nyt pitäisi miettiä talven toppahaalaria. Minkä kokoinen kannattaa ostaa? Onko niin, että Reimasta kannattaa ottaa kokoa pienempi? Eli 62cm riittäisi Reimasta? Entä muut merkit kuten Lenna, Jonathan?

Meillä huhtikuussa syntynyt lapsi tarvitsi ensimmäisenä talvenaan kaksi toppapukua, kun ensimmäinen syksyllä reiluna ostettu puku alkoi käydä pieneksi lopputalvesta. Olikin ongelmia siinä helmikuun aikaan enää löytää talvihaalaria mistään. Tämä siis kannattaa ottaa huomioon, kun vauvat kasvavat niin kamalan nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Äitiyspakkauksen haalari menee hyvin ensimmäisen talven. Hänhän on enimmäkseen vaunuissa. Ei kannata investoida vielä Reiman tai Lassienkaan haalareihin, kalliimmista nyt puhumattakaan.

Reiman puku on mun mielestä ok investointi mutta Reimatec on rahantuhlausta ton ikäiselle. äitiyspakkauksen haalari on mun mielestä kylmä. Mitä kokoon tulee niin ottaisin 68cm jos Reimaa aiot. Lenne on pienempää mitoitusta siitä 74.

Mun lokakuun lopussa syntyneellä vauvalla (syntyessään 50cm pitkä) oli talvella ensin 62cm (ehkä polarn o pyret) toppahaalari ja sit kun se alkoi käydä yhtä aikaa pieneksi&turhan kuumaksi,ostettiin reiman sellanen ohut haalari (välikausi??) kokoa 68. Se on sellanen minkä alaosan saa joko pussiksi tai lahkeiksi. Poika on nyt 76cm pitkä ja n pari viikkoa sitten kun kokeilin niin se haalari mahtuu vielä lahkeellisena,mut ei pussina. Hihatkin on tarpeeks pitkät vielä. Jee,ei tarvii ostaa ku toppahaalari! (ja ehkä 2-osanen kevyempi ulkoiluasu..)

Meidän eka talvihaalari oli Ticketin 74cm. Poika on syntynyt elokuun alussa (56cm) ja talven lopussa oli 76cm. Ehkä kokoa pienempikin olisi ollut ok. Mun mielestä haalarissa tärkeintä on suljettavat lahkeet ja hihansuut, ettei tarvitse käyttää erillisä töppösiä ja hanskoja. Esikoisella ne oli aina hukassa ja mies ei ainakaan muistanut joka osaa. Pelkkä haalari ja hattu oli helppo miehenkin pukea ;)

Äitiyspakkauksen haalari menee hyvin ensimmäisen talven. Hänhän on enimmäkseen vaunuissa. Ei kannata investoida vielä Reiman tai Lassienkaan haalareihin, kalliimmista nyt puhumattakaan.

En kyllä omaa lastanu hukuttaisi äpakkauksen suureen haalariin. Turvakaukaloonkin lapsen laittaminen ylisuuressa haalarissa on tuskaa, eikä lapsellakaan mukavaa.

Ei ole äitiyspakkauksen haalaria.

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:

En kyllä omaa lastanu hukuttaisi äpakkauksen suureen haalariin. Turvakaukaloonkin lapsen laittaminen ylisuuressa haalarissa on tuskaa, eikä lapsellakaan mukavaa.

Kaikista lukuisista puuista, mm. ticket, reima jne.. äitiyspakkauksen puvussa oli helpointa laittaa lapsi turvakaukaloon :)

Alkuperäinen kirjoittaja helpointa:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:

Kaikista lukuisista puuista, mm. ticket, reima jne.. äitiyspakkauksen puvussa oli helpointa laittaa lapsi turvakaukaloon :)

Olen kyllä täysin eri mieltä, ehkä sitten riippuu myös istuimesta. Mun mielestä äpakkauksen haalari on todella iso ja kaikenlisäksi ne on vielä rumiakin. Ja oli haalari minkä merkkinen tahansa niin jos se on liian iso niin istuimen vöitä ei saa kiristettyä tarpeeksi ja istuin ei ole turvallinen.

Voi itku näitä keskusteluja. Reima, Ticket jne. todella kuin varustelua. Ja vielä äitiyspakkauksen haalari on ruma. No mutta niinhän se on, nuoret miehet varustelee autojaan, nuoret naiset lapsiaan. Vanhempana on vaikea ymmärtää näitä asioita, vaikka on ollut äiti kohta 30-vuotta. Ja ennenkuin saarnaatte, vielä nykyäänkin pienen lapsen äiti. Ajatelkaa mikä etuus äitiyspakkaus on, ennen kuin valitatte. Mahdetaanko monessa muussa maassa tuntea sitä, saatikaan näin pitkää äitiyslomaa??

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi itku näitä keskusteluja. Reima, Ticket jne. todella kuin varustelua. Ja vielä äitiyspakkauksen haalari on ruma. No mutta niinhän se on, nuoret miehet varustelee autojaan, nuoret naiset lapsiaan. Vanhempana on vaikea ymmärtää näitä asioita, vaikka on ollut äiti kohta 30-vuotta. Ja ennenkuin saarnaatte, vielä nykyäänkin pienen lapsen äiti. Ajatelkaa mikä etuus äitiyspakkaus on, ennen kuin valitatte. Mahdetaanko monessa muussa maassa tuntea sitä, saatikaan näin pitkää äitiyslomaa??

Itse ulkomaillakin asuneena osaan kyllä arvostaa etuuksia joita suomessa on/ saa, mutta jos ihmisellä on rahaa ostaa kallis haalari niin mikäs siinä. Se ei ole keneltäkään muulta pois. Itse en myöskään ottanut äitiyspakkausta, koska minun ei tule niitä vaatteita vauvallani käytettyä. Siski pakkauksen ottaminen on minusta turhaa. Aina on ollut ja tulee aina olemaan että ihmiset panostavat eri asioihin. Minunkin äitini on ollut äiti jo yli 30 vuotta, mutta siltikin ostaa lapsilleni kalliita vaatteita. Hänestä se on mukavaa koska tarjonta on nykyään niin laaja mitä se on ollut kun omat lapset ovat olleet pieniä.Ja tietenkin taloudellinen tilannekkin on nyt eri kuin aikanaan neljän pienen lapsen kanssa. Eli on kysymys täysin siitä että me olemme kaikki erilaisia ihmisiä ja panostamme eri asioihin, siksi ei kannata arvostella toisten tekemisiä/ hankintoja. Kukin elää/ tuhlaa tavallaan :)

Yhteistyössä