Minkä ikäsenä teillä ei tytöt ole enää käyny oman isän kanssa saunassa? Kenen alotteesta yhteissaunomiset jäi pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyllä osais olla veljieni tai isäni edessä alasti enää, vaikka lapsena toi yhdessä saunominen oli ihan luontevaa. Uskallan väittää, että kun on aikuinen mies ja nainen kyseessä niin vaikka ne ois veli ja sisko niin taatusti toinen katsoo toistaan jollain muullakin silmällä. En siis tarkoita "sillä silmällä" vaan että katsoo jotenkin muuten kuin vain vaatteet päällä. Äh... en osaa edes selittää ,

Mun lapset lopettivat saunomisen vanhempien kanssa 10-vuotiaana. En yrittänyt houkutellakaan yhteissaunaan kun lapset ilmaisivat, että haluavat saunoa yksin tai keskenään. En itsekään jatkanut vanhempien kanssa saunomista n. 12-vuotiaasta alkaen, kun rinnat alkoivat kasvaa. On minustakin outoa, jos teinit saunovat vastakkaista sukupuolta olevien vanhempiensa tai sisarusten kanssa.

no, ite en menis isäni kanssa saunaan, mutta tiedän että miehen siskoille ei mikään ongelma mennä isänsä kanssa... meillä varmaan loppuu isän ja tyttären yhteiset saunomiset sitten kun tytär ei enää halua (eli ei ehkä ollenkaan) en tosiaan vois kuvitella että se ISÄN mielestä ois outoa saunoa tyttärensä kanssa...

[QUOTE="hmmm";27107990]no, ite en menis isäni kanssa saunaan, mutta tiedän että miehen siskoille ei mikään ongelma mennä isänsä kanssa... meillä varmaan loppuu isän ja tyttären yhteiset saunomiset sitten kun tytär ei enää halua (eli ei ehkä ollenkaan) en tosiaan vois kuvitella että se ISÄN mielestä ois outoa saunoa tyttärensä kanssa...[/QUOTE]

Ai, no minusta taas on outoa jos mies ei ymmärrä jossain vaiheessa enää olla menemättä tyttärensä kanssa samaan aikaan saunaan.
Joku vipu taitaa puuttua.

Ai, no minusta taas on outoa jos mies ei ymmärrä jossain vaiheessa enää olla menemättä tyttärensä kanssa samaan aikaan saunaan.
Joku vipu taitaa puuttua.

no mä en ainakaan halua alkaa väkisin vääntämään mitään juopaa tyttäreni ja itteni välille, tyttö tekee niinkuikn tahtoo

äitinsä saunoo vieläkin isänsä kanssa vaikka ne on 40+ ja 60 +

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Tyttö on nyt 13, ja hän ehkä noin vuosi sitten halusi alkaa saunoa yksin. Minusta se on ihan ok, en halua pakottaa häntä mihinkään vaan kuuntelemaan itseään.

Siinä ei ollut kyse äidistä tai isästä erikseen, vaan hän ylipäätään halusi mennä saunaan yksin. Kunnioitamme hänen tahtoaan.

Minä olin yläasteelle siirtynyt kun yhteissaunat isän kanssa loppui. ei siitä mitenkään sovittu, Meni jotenkin luonnollisesti -lähinnä minun tahdostani luulisin. Meillä kävi aina tytöt ja pojat omalla vuorollaan. Edelleen sama.

Mun mielestä on vähän kummallista että isä tekee aloitteen siinä että lapsi ei saisi tulla samaan aikaan saunaan. Vaikka tavallaan ymmärrän kun tyttö alkaa naisellistumaan.. Tuskin isä kuitenkaan pikku-tyttöään osaa niin katsoa.

[QUOTE="huh";27108046]No ei tarvi olla pohjimmiltaan tai muutenkaan pedofiili, mutta jotain rajaa sentään. Jos nuori itse ei tajua kieltää, niin pitää vanhemmilta sen verran tolkkua löytyä, että antaa nuorille yksityisyyttä.[/QUOTE]

Yksityisyyden antamisen ymmärrän.
Mutta EN sitä maailmaa, jossa yksityisyys on (pelkästään) fyysinen käsite.
Pahempana kuin yhdessä saunomista, pitäisin vaikka nuoren päiväkirjan lukemista...

Eka minulle ok. Jälkimmäiseen en suostuisi IKINÄ.
Koska kunnioitan nuoria ja yksityisyytttän.

Yhteistyössä