Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;22463607:Miksi???
Miksi en?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;22463607:Miksi???
Miksi en?
Kellostako lapsi näkee, että väsyttääkö nyt vai ei?
On meillä keittiöjakkara jota ahkerasti käyttää muttei meinaa silläkään yltää =) On ihan tarkoitus, että sitten kun on tarpeeksi iso niin laitetaan sellanen "välipalalaatikko" jääkaappiin josta saa noutaa itsellensä ruokaa jos on nälkä. Lapsen ei tarvitse itsenäistyä yhtään sen nopeampaa kuin haluaa, mutta toisaalta ei ole mitään järkeä tekemällä tehdä lapsesta aikuisesta riippuvaista![]()
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;22463695:Aikamoinen hörhö olet.
Öh? Ai että töitä tekevällä ja opiskelevalla ei olisi mitään aikataulujaNäinhän se menee!
Jos on säännöllinen vuorokausirytmi, eli herää jokseenkin samaan aikaan joka aamu, niin sittenhän illalla väsyttää oikeaan aikaan. Eikö? Loistava tapa saada unihäiriö on katsoa kellosta milloin "pitäisi" nukkua ja mennä silloin. Ja jättää oman kehon viestit tulkitsematta.
Minä omalla toiminnallani olen luonut suht säännöllisen rytmin meille. Herätään 8-9 aikoihin, tyttö menee nukkumaan 21-22 kieppeillä illalla. Saa siis 11h yöunta ja sitten päivällä 1-2h päikkäreitä. Mun mielestä ihan sopiva määrä ja mitä tärkeintä, lapsen itsensä mielestä ihan sopiva määrä.
Jos sua ei illalla väsytä ja aamulla heräät pirteänä, niin miksi menisit yhtään aikaisemmin nukkumaan?