Minkä ikäiset teillä SYÖ ITSE?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lusikka käteen vaan heti kun se siinä pikkasenkin pysyy (ja kun siis jo istuksii syöttötuolissa), siitä se sitten pikku hiljaa lähtee. Toiset oppii aikaisemmin ja toiset vähän myöhemmin. Hyvä kikka on kuitenkin antaa lapselle oma lusikka ja syöttää toisella siinä sivussa itse.

meillä tyttö 1v 1kk ja ei syö lusikalla itse. Sormiruokaa syönyt monta kk ja aina välillä kokeilen antaa lusikkaa käteen, mutta tunkee vaan toisen käden ruokamössöön ja oikeassa kädessä pitää lusikkaa viemättä sitä suuhun. Joten meillä ei ainakaan taida vielä olla aika kypsä siihen.

no on teillä superlapsia!! meillä tyttöä syötetää vielki(1v10kk) ja harvoin syö ite tai se on tolkutonta sotkemista..
Syökö muka edellä mainitut oikeesti ruokaa niin että sitä menee suuhun asti vai kutsutteko ruoalla leikkimistä ja sen viskomista vaatteille ja pöydälle, syömiseksi!? :O

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
no on teillä superlapsia!! meillä tyttöä syötetää vielki(1v10kk) ja harvoin syö ite tai se on tolkutonta sotkemista..
Syökö muka edellä mainitut oikeesti ruokaa niin että sitä menee suuhun asti vai kutsutteko ruoalla leikkimistä ja sen viskomista vaatteille ja pöydälle, syömiseksi!? :O

Mun tyttö syö nätisti ilman riehumista ite lusikalla tai vauvahaarukalla ja juo nokkiksesta maitoo. Kaulassa muovinen kouru ja lautasen alla ruokailualunen joka vedetään melkein syliin asti. Kun vahingossa syödessä tippuu kouruun ruokaa, pannaan ne takasin lautaselle jos tarve. Eli ihan nätisti syö :) ja ite.

1v 3kk iässä alkoi syömään itse. Sen jälkeen on seurannut armoton raivari jos yrittää auttaa. Siisteydestä ei oo mitään takeita ja maitomuki on nurin melkein joka kerta...toivotaan, että siisteytyy pian!!!!!!!!!!!!

Meidän 9kk joku aika sitten vei lusikkaa suuhun. Mutta ei sitä oikeestaan voi kutsua syömiseksi, kun ei ole ruokaa sinne suuhun saanut. Eikä se enää sitä tee, nyt vaan ihmettelee lusikkaansa.

Meillä poika 1v2kk syö itse lusikalla. Vielä muutama viikko sitten söi käsin, mutta yht´äkkiä hoksas homman ja suurin osa menee suuhun asti. Välillä autan toisella lusikalla jos esim. kiire tai väsynyt.

1v 5kk syö pääosin itse, välillä autetaan, mutta haluaisi siis syödä vallan itse. Sitten taas isoveljensä ei tuossa iässä vielä edes halunnut syödä itse, jos häneltä kysyis niin varmaan haluis että vieläkin syötetään vaikka on jo koulussa :D Eli lapet on erilaisia.

Yhteistyössä