Minkä ikäiset leikkii yksin/kaverin kanssa pihalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "raparperi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"raparperi"

Vieras
Eli siis, minkä ikäisenä olette päästäneet lapsenne yksin pihalle leikkimään tai kaverin kanssa ja miten asutte, ympäristö jne? Meillä syyskuussa 5 vuotta täyttävä esikoistyttö on nyt loppukeväästä alkanut harjoitella pihalla yksin olemista tai sitten leikkii naapurin tytön (menee syksyllä kouluun) kanssa. Leikkivät kaverin kanssa meidän pihalla tai kaverin pihalla. Asumme pienessä kunnassa taajama-alueella omakotitaloissa. Lapset pysyvät tosi kiltisti omalla pihalla, niin kuin on sovittu. Mutta kyllä aluksi jännitti jättää tyttö yksin ulos. Oli pakko olla koko ajan ikkunassa kurkkimassa. Pakko oli kuitenkin alkaa päästää yksinkin ulos, kun en itse vauvan kanssa voi ihan joka hetki olla ulkona.

[QUOTE="raparperi";28553399]Eli siis, minkä ikäisenä olette päästäneet lapsenne yksin pihalle leikkimään tai kaverin kanssa ja miten asutte, ympäristö jne? Meillä syyskuussa 5 vuotta täyttävä esikoistyttö on nyt loppukeväästä alkanut harjoitella pihalla yksin olemista tai sitten leikkii naapurin tytön (menee syksyllä kouluun) kanssa. Leikkivät kaverin kanssa meidän pihalla tai kaverin pihalla. Asumme pienessä kunnassa taajama-alueella omakotitaloissa. Lapset pysyvät tosi kiltisti omalla pihalla, niin kuin on sovittu. Mutta kyllä aluksi jännitti jättää tyttö yksin ulos. Oli pakko olla koko ajan ikkunassa kurkkimassa. Pakko oli kuitenkin alkaa päästää yksinkin ulos, kun en itse vauvan kanssa voi ihan joka hetki olla ulkona.[/QUOTE]

Kyllä mun mielestä tuon ikäinen on YLEENSÄ valmis ulkoilemaan hetken yksin tai kaverin kanssa, mut en voi juuri tuosta Sinun lapsestasi sanoa, kun en tiedä. On vähän erikoinen syy tuo "en voi vauvan kanssa yms.." :O Tokihan sun on kaikista lapsistasi huolehdittava 100% vaikka sulla olis vauvaikäiset kolmoset samaan aikaan... Eli, lapsi on kypsä tai ei ole ja sen mukaan toimit.

Yhteistyössä