Minkä ikäiset leikkii nukeilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Minkä ikäiset lapset viellä leikkii nukeilla? Juu, tyhmä kysymys, mutta kun mulla ei ole mitään muistikuvaa, kauvanko nukeilla leikin, mutta olen jokseenkin varma, etten enää 3.luokalla leikkiny.
Tyttö täytti 9 ja synttärilahjaksi rahaa, jolla piti ostaa sänky. Sängyn hän haki kierrätyskeskuksesta ja pitkän maanittelun jälkeen raaski tuhlata uuteen petauspatjaan ja suurimman osan rahasta hän käytti puhuvaan nukkeen (baby Annabell)...Mun mielestä 69 euroa nukesta oli sikamaisen paljon! Ja sekin kai oli viellä tarjous! Mutta sukkela oli kieltää toista omaa rahaansa käyttämästäkään...Nyt vaan mietin, että onko toi nyt sitten niin, että sillä leikitään tämä kesä ja sitten se onkin vauvojen lelu :? No, kaipa se sit kelpaa pikkusiskolle!

Kyllä 11-vuotiaskin vielä leikkii, jos vain annetaan. Meillä Stasi teki koulussa ihanan nuken, joka on tarkoitettukin vielä viimeisiin nukkeleikkeihin.

Lapset yrittävät liian nopeasti olla "isoja". Surullista :/

Miun tytöt ei ole nukeilla leikkinyt pienenä ollenkaan. Koululaisena esikoinen rupesi leikkimään joillakin ja silloinkin kavereidensa kanssa. Meillä nuo tytöt suosi enemmän vauhtia ja vaarallisia tilanteita =)

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Miun tytöt ei ole nukeilla leikkinyt pienenä ollenkaan. Koululaisena esikoinen rupesi leikkimään joillakin ja silloinkin kavereidensa kanssa. Meillä nuo tytöt suosi enemmän vauhtia ja vaarallisia tilanteita =)

Hassua, meilläkin opittiin vasta kouluiässä nukkeleikit... Siihen saakka kiipeiltiin puissa ja rakenneltiin majoja. Itse olin samanlainen vauhtimimmi, koskaan en ole osannut nukeilla leikkiä.

Mutta pointtini on se, että lapsuutta ei saa lyhentää antamalla ulkopuolelta ohjeita siitä, minkä ikäinen saa leikkiä ja minkä ikäinen ei. Lapsuus on suojeltava luonnonvara.

No itseasiassa ei ne nuket meilläkään oikein suosiossa ole ollu. Siksi minusta onkin outoa, että niitä on nyt isompana pitäny saada...
Mä kyllä luulen, että tuo puhuvan nuken tarve juontuu nyt siitä, että siskoni sai juuri vauvan.
Miustaaksnei silloin oli myös jonkunlainen nukkeleikkivaihe, kin mä odotin tuota meidän vauvaa, joka kylläkin on jo yli 1,5 vuotias...

Yhteistyössä